K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2009, 00:02   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Kræfterne slipper op..

Hej
Jeg arbejder i fleks job, det er jeg rigtig rigtig glad for. Et meget givende job.. Ved godt at alles kommuner kasser er tomme osv men er der nogle der ved om man på fleks kan søge hjælp til lidt rengøring støvsugnig gulvvask osv. Mit helbered er total ned ad bakke. Jeg kæmper med at oprette mine 15 timer om ugen - men ligger total brak hver eneste dage. Jeg har dårlig ryg og det bedres bestemt ikke selvom man er i job. Havde håbet jeg ville skifte fokus - men smerterne tar snart pippet fra mig. Jeg er en dårlig mor. Glemmer mine børns aftaler lektier konstant. Så jeg er ved at miste mig selv. Så nu har jeg virkelig brug for hjælp mht at klare hjemmet, når man er alene mor. Tænker også om man kunne søge tilskud til en el-cykel - men det var vist bare en drøm.

Knus Cat

Sidst redigeret af Cat 72; 17-09-2009 kl. 00:21.
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 00:50   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
CAT72 du skal ringe til kommunens visitator (eller til borgerservice og høre hvem du skal tale med i din kommune ) og så skal du have dem til at komme og tale med dig om evt hjemmehjælp, kommunen skal for at bibeholde dig på arbejdsmarkedet hjælpe i den udstrækning du har brug for og det kan aldrig skade at spørge nogen får trods alt ja

Jeg er pt selv i arbejdsprøvning og ved at min gamle sagsbehandler sagde til mig at kom det til det , så måtte jeg visiteres til noget rengørings hjælp så jeg havde det mindre at tænke på når jeg kom hjem og var smadret ...

Så prøv og husk at anke evt afslag (men vi håber på det bedste )

Hvad ang el-cykel så tror jeg desværre ikke at chancen er så stor , ved at min kommune snakkede el-scooter hvis det skulle være noget , og fik forklaringen at nogen allerede så el-scooter som et forbrugsgode og så kan jeg kun forestille mig hvad de mener om el-cykel men igen , snak med din sagsbehandler og søg så om det som et hjælpemiddel...

De er hammer dyre , men det lykkedes mig at finde en der var væsentlig billigere end de andre , den kan så "kun" køre 25 km på en opladning men hold op hvor er den en hjælp i hverdagen ... kunne ikke undvære den i dag , jeg kom af med 6000 kr for den .. noget billigere end de andre der er på marked ..

Og kommunen er såmænd også glad for den , de spare en taxa og så føler man sig ikke så handicappet som man gør på en el-scooter og føler da også at man gør lidt selv for at komme rundt he he

Og nej du er ikke en dårlig mor fordi du ikke kan overkomme tingene når du komme hjem , jeg tror at vi alle engang imellem sidder med den følelse ..

Men jeg ved at ungerne ikke er enige ..
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 01:07   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Uha Cat for mig lyder det som om at du er ved at "køre dig selv ned". Det er hårdt at have børn og det tror jeg nogle gange at man glemmer, det har man jo været vant til en stor del af livet, men det er altså også en slags fuldtidsjob.

Pas på dig selv og stop op snart hvis du ikke får det bedre. Det kommer kun til at gøre dig ondt værre hvis du ikke får stoppet op i tide og mærket efter om du har det ok.

Det er ikke fedt at kaste sig på sofaen når man kommer hjem fra arbejde i bare smerte og så håbe på at ungerne leger ude ekstra længe eller måske spiser og sover hos nogle. Jeg kender det og det driver en til vanvid at have det sådan. Eller når man ånder lettet op når de går i seng og håber at natten er ekstra lang så man kan blive "klar" til næste dags arbejde. Og endelig kommer weekenden så, hvor man kan slappe af, men det går sgu for hurtigt og man når dårligt at få kroppen klar til mandagens 3 timer arbejde.

Håber det bedste for dig. Husk hvad er godt for dig er godt for din familie
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danmark slipper for stor mia hæftelse pga. vores nej til Euroen halse Politik og Samfund 5 13-07-2012 23:30
Hvordan vi slipper af med de andre Hejdien Dit og Dat 15 15-12-2009 16:49
Meget syge slipper for møde på jobcentre Webmaster K10 Nyheder 0 19-02-2009 09:21
Spritbilister slipper? Tante Ana Det er da strengt ! 3 19-10-2008 10:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension