K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2013, 12:12   #1
Gelsted42
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Lokation: Middelfart
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gelsted42 er ny på vejen
Recurse forløb

Hej jeg skal til møde på jobcentret vedr muligt, recurseforløb..
Er der nogle der har gode forberedelses tips?
Gelsted42 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 12:25   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg har lige været omkring klinisk funktion ved en samfundsmediciner. Hun skulle samle alle lægepapirer og give en samlet vurdering.

Men hun fortalte også at hun nogle gange sad med ude i jobcenterne til møderne og hendes oplevelse var at havde man selv nogle ønsker klar, så var det langt det bedste.
Ellers skal sagsbehandleren til at finde på noget til en og det var måske ikke altid det mest optimale man så blev sendt ud i.


Et forløb kan bestå at alt (hvis jobcenteret vil betale), fx. Foreslog hun migom det kunne være en ide med ro og fred, indtil mine børn var voksne og flyttet hjemmefra og så havde jeg måske en rest erhvervsevne til den tid, når jeg ikke skulle tage mig af mine børn mere
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 12:59   #3
Gelsted42
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Lokation: Middelfart
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gelsted42 er ny på vejen
Tak for svar. Jeg har tænkt mig at lave en seddel med stik ord men ved ikke helt hvad et ressourceforløb kan eller skal indeholde?

Så hvis nogle har helt konkrete eksempler vil det være fint..
Gelsted42 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 13:13   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
det kan være alt fra fysisk træning, mentor, psykolog, kursus, oplæring, omskoling, fred og ro, at komme ud til en ugentlig aktivitet m.v.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 14:17   #5
Gelsted42
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Lokation: Middelfart
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gelsted42 er ny på vejen
Ok, tak. Jeg prøver at lave en lille liste.
Gelsted42 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 11:57   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal lige siges at de fleste kommuner har lavet nogle forskellige standard forløb....som de så kan tilbyde folk....

Men det er egentlig meningen at de skal kunne skræddersy et forløb direkte til dig....

Nu ved jeg ikke hvordan det er i din kommune....men du kunne måske tænke over hvad der vil kunne hjælpe dig i din hverdag...så du kunne få mere overskud...evt til at bruge på et job...på sigt...

Det er jo deres sidste krampetrækning inden de skal give dig en pension det her ressourceforløb...

Det er en rigtig god ide at lave en seddel med de ting man vil huske at sige....da mange glemmer når de først sidder der....

Husk at du kan tage en bisidder med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 20:33   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ressourceforløb er kun et tilbud... husk det !

Husk at det du bliver tilbudt, ifølge lovgivningen, er et "individuelt tilpasset forløb" der har til formål at udvikle DINE ressourcer.

Teamet kan "tildele" et forløb, og de overordnede rammer... den koordinerende sagsbehandler er den du tilrettelægger forløbet med, i detaljer.

Hvis det bliver et ressourceforløb, så sørg for at ALT er noget der "kommer dig til gode" og at det ikke bare bliver tomgang og trækken tiden ud.

Jeg meddelte jo direkte kommunen at det de havde tænkt sig som ressourceforløb til mig, det kunne de gemme væk et vist sted, for det var ikke relevant.
4 uger senere blev jeg indstillet til pension, som nu er tildelt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 20:40   #8
Gelsted42
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Lokation: Middelfart
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gelsted42 er ny på vejen
Tak for dit svar, jeg ved ikke lige hvor jeg evt vil kunne se min kommunes standart forløb.
Så det bliver vel svært at vide, om det er deres standart forløb jeg muligvis bliver tilbudt.

Det bliver min kæreste der sidder med, det er ham der har haft talt med sb oftest, da jeg bryder helt sammen i gråd og ryste ture, selv om de "fleste" af samtalerne bare har omhandlet love og paragraffer.

Lige nu modtager jeg ingen ydelser nogen steder fra, så det er hårdt at være både økonomisk, fysisk og psygisk afhængig af min kæreste.

Så jeg håber jeg bliver indstillet til et rforløb, dog er min kæreste og jeg enige om at hvis jeg mærker stress, pres så melder jeg mig ud af forløbet.

Og så må vi lære at leve udelukkende af hans løn, hvilket også bliver et pres at skulle vende hver 5 øre, da vi i forvejen sparer og hele tiden priotere hvad vores penge går til. Jeg har op til nu i mit liv været meget selvstændig og ikke haft tillid til nogle mennesker.
Gelsted42 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2013, 23:31   #9
Gelsted42
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Lokation: Middelfart
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gelsted42 er ny på vejen
Ja et rforløb er et tilbud, men det er vel også kommunens sidste og eneste tilbud til mig.

Og min eneste mulighed for at få lidt økonomi og forhåbentlig hjælp, er at sige ja til et forløb. Ved du om det aftales fra start hvor længe forløbet skal vare? Og jeg ved at det kan være ml 1-5 år..

Jeg har allerede en del stikord til hvad jeg har brug for hjælp til, men jeg har også på fornemmelsen at det handler mest om at kommer i beskæftigelse.

Jeg får meget svært ved at priotere i min liste hvad der er vigtigst lige nu, da jeg bestemt ikke kan gå igang med alt på min liste på en gang og samtidig..
Gelsted42 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 13:29   #10
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
prøv at se på, hvad der kan give dig livskvalitet og giver dig energi og glæde i hverdagen og se om der er noget derfra, som kunne være godt i et forløb?

er der nogle aktiviteter, du kunne tænke dig
Kan det være noget meget let træning,
afspænding,
mulighed for flere korte og lange liggepauser i løbet af dagen i et roligt rum
ikke for meget støj
der tages hensyn til stressfølsomhed
nu skriver jeg bare, hvad der er nødvendigt for mig
så kan du måske have det i baghovedet til mødet

vær ærlig om din hverdag og funktionsniveau
held og lykke
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension