K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2011, 16:38   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
... Jeg ringede og snakkede med dem - og det viste sig jeg fik fat i lederen af afdelingen. Hun sagde allerede i tlf at hun mente jeg var kandidat til hjælp. Og at jeg skulle komme ned og ansøge i deres åbningstid. Hun havde gjort papirer klar til mig, og havde åbenbart skrevet noget ned om vores samtale, for ham jeg fik som socialbehandler, vidste en masse om mig på forhånd. ...
Jeg gå ud fra, at du bo ikke i københavns kommune.
Jeg skulle først være husvild før jeg fik hjælp.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 16:56   #12
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tak for alle Jeres svar Det er rigtig rart når nogen kan fortælle en hvad man skal gøre når man står med håret i postkassen.

Jeg havde besøg af viceværten idag, fordi jeg har et skab der skal udskiftes, jeg nævnte det så for ham om han havde lagt mærke til den slags i de andre lejligheder, hvilket han ikke havde..
Han sagde også til mig "Jeg kan i hvert fald ikke se noget" hvilket jeg heller ikke kan, men der er også lige blevet malet af tidligere lejer, men man behøver vel ikke altid og kunne se svampen? Det kan vel sidde inde i væggen tænker jeg?
Det er rigtig slemt om morgenen når jeg vågner, så er der kondensvand ned af vinduerne og også når jeg kommer hjem og lejligheden har været indelukket, så er her meget fugtigt, lidt ligesom en sauna, dog ikke med varmen men den der tykke luft som du næsten ikke kan indånde.

Viceværten sagde så at han ville ringe til hovedkontoret så de kunne få en mand ud og måle luftfugtigheden, om det så sker ved jeg ikke, men jeg har dælme ikke tænkt mig og blive her! Jeg døjer rigeligt med mit handicap, jeg skal ikke også have astma.

Jeg må tage ned på kommunen imorgen formiddag og snakke med dem, håber virkelig de kan hjælpe, for jeg har det lidt sådan at når man er syg som vi er herinde på siden, så er det altså vigtigt at man har et hjem hvor man kan være og føle sig tryg - hvilket jeg overhovedet ikke gør her.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 17:53   #13
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg gå ud fra, at du bo ikke i københavns kommune.
Jeg skulle først være husvild før jeg fik hjælp.
Jeg bor ikke i Københavns kommune, og var også noget nær husvild! Ellers var jeg jo ikke godkendt til bolig gennem boligtildelingen. Man får det ikke KUN pga sygdom...



Godt Gigipi! Tag en snak med dem - de SKAL rådgive dig. Og jeg håber da de har mulighed for at hjælpe dig videre. Det der er jo fuldstændig uacceptabelt!!!
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 18:08   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jeg bor ikke i Københavns kommune, og var også noget nær husvild! Ellers var jeg jo ikke godkendt til bolig gennem boligtildelingen. Man får det ikke KUN pga sygdom...
At være husvild o nær husvild er meget til et forskel, det kan jeg garantere dig for.
Men det som er interessant for mig nu er, at jeg har sort på hvidt fra Københavns kommune, at man SKAL være husvild, før kommunen kan indstille en til en bolig.

Fra Social Ministeriet har jeg sort op hvidt, at kommunen er slet ikke forpligtet til, at fine en bolig til en husvild.
Tja, nu sidder jeg og spekulerer på hvad skal jeg gøre.
Muligvis vil jeg stævne kommunen igen.

Den kommunens stund koster mig formue, jeg skal betaler for alt selv.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 20:40   #15
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Vil det sige at fordi at jeg allerede har en bolig, så vil kommunen ikke hjælpe mig?

Min bolig er dog ikke noget og prale af..
Jeg har ingen emhætte, det tager 30 min for vandet og blive varmt og nu dette med skimmelsvampen, så jeg håber da de vil hjælpe..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 03:19   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Vil det sige at fordi at jeg allerede har en bolig, så vil kommunen ikke hjælpe mig?

Min bolig er dog ikke noget og prale af..
Jeg har ingen emhætte, det tager 30 min for vandet og blive varmt og nu dette med skimmelsvampen, så jeg håber da de vil hjælpe..
Hvis du bo alene, uden børn, så har du næsten ingen chancer for at få en bolig via kommunal anvisning.
Du blive nok henvist til, at skrive dig på ventelister i forskellige boligselskaber.

Man skal have maget ringe forhold i boligen, før kommunen vil gribe ind og hjælpe en.

Tildeling af boliger via Det Boligsociale Visitationsudvalg

Tildelingen af boliger sker ikke efter det traditionelle ventelisteprincip. Det er det Boligsociale Visitations Udvalg der tildeler boligerne ud fra en faglig prioritering af nedenstående kriterier.

•Personer/familier uden fast bolig, eller med meget ringe boligforhold.
•Personer/familier, hvor hensynet til børnene nødvendiggør boligskifte.
•Gravide uden selvstændig bolig.
•Personer/familier med børn, hvor børnene midlertidigt er anbragt udenfor hjemmet, og hvor en fast bolig er en forudsætning for hjemtagelse.

Jeg sidder nu og tænker på, at snart det eneste som jeg har ikke været igennem er at slå nogen til plukfisk og havne i spjældet.

Sidst redigeret af Karo; 09-08-2011 kl. 04:00.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 12:06   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har prøvet at stå boligløs som gravid... og fik stukket en liste med herberg i hånden..

Og igen som boligløs med barn, fik jeg at vide at jeg slet ikke kom i betragtning..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 15:36   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Gigipi... hvis du er ligeglad med hvor du bor og parat til at kaste dig ud på nyt dybt vand, så er der mange lejeboliger rundt om i landet..

der var noget i tvavisen igår om et sted, vistnok jylland, hvor de tilbød gratis husleje en måned og sådan noget for at lokke folk til...

i dag i vores nordvestnyt.dk står der også om ledige boliger.. i så høj grad at kommunen frivilligt gik ned i anvisningsboliger..

håber du finder en løsning, da det jo beviseligt er meget usundt at bo i fugt og svamp.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 21:27   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror der er stor forskel fra kommune til kommune hvordan de administrerer tingene.

Jeg har siddet i organisationsbestyrelsen i et boligselskab og ved derfra, at en enlig mor med et barn godt kan komme i betragtning til en bolig via kommunen, men denne bolig kan meget vel være en et-værelses lejlighed.

Jeg kendte selvfølgelig ikke til familiens øvrige situation.

Jeg mener ikke, at man skal tage et nej for et nej, men simpelthen søge skriftligt, aflevere ansøgningen personligt og bede om kvittering på, at den er modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 08:18   #20
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Gigipi' At du ingen emhætte har, og at vandet skal løbe i op til en ½ time er sagen uvedkommen.
Det du skal fokuser på er fugtigheden og den eventuelle skimmelsvamp i din lejlighed.
Jeg syntes du skal få din læge draget ind i denne sag, især hvis det viser sig på lang sigt at du får problemer med luftvejene, Så er det godt at det står opført i din lægejournal.
Lægen kan måske også være behjælpelig i din nuværende sag om din fugtige lejlighed.

Held og lykke fremover
Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fleks på denne måde ? MortenH Spørgsmål ang fleksjob 40 02-05-2017 20:22
nogen der har det på samme måde Peacock Dit og Dat 44 17-11-2014 12:38
hjælp hvis nogen kan superkok Alt det andet 18 25-05-2010 10:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension