K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2011, 12:21   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Kan jeg få hjælp på nogen måde?

Hejsa derude

Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Eks-kæresten og jeg gik fra hinanden i Januar, vi havde en lejlighed sammen med elevator som var perfekt for mit handicap som jeg nu har.
Jeg kunne desværre ikke blive siddende i lejligheden, for det første fordi den var for dyr, men også fordi det var inde i København og jeg havde hverken tætte venner eller familie i nærheden som kunne hjælpe mig, nu hvor jeg var alene.
Jeg valgte derfor at flytte til en anden by (Høje-Taastrup kommune) hvor jeg har familie og venner.
Jeg prøvede først og søge en handicapvenlig bolig og jeg kunne da sagtens komme på venteliste, men de kostede altså 7000 kr hvis man ikke var enden pensionist eller førtidspensionist, de mener åbenbart ikke man kan være handicappet hvis man ikke er førtidspensionist, så jeg kunne altså ikke få hjælp denne vej.
Jeg var så så heldig og finde en bolig selv igennem et selskab, som er i stuen så der ikke er trapper, for det kan jeg simpelthen ikke klare! Dog er det ungdomsboliger, men de så igennem fingrene med det, og denne bolig er også til og betale og jeg har nu fundet ud af hvorfor!

Nu har jeg boet her i 14 dage og jeg har siden jeg er flyttet ind lidt af svær hovedpine, jeg føler hele tiden at jeg har en forkølelse på vej (ondt i halsen, propper i ørene, lidt snottet) her er MEGET fugtigt! selvom jeg har vinduer stående åbent! Det er meget ubehageligt og gå sådanne her og ikke kan være i sit eget hjem.

Kan jeg på nogen måde søge hjælp hos kommunen eller noget? Der er noget almen bolig halløj her tæt på, men de er ALT for dyre, en 2 værelses koster 5500 kr hvilket er meget for mig når jeg er på sygedagpenge og er alene!
Jeg leder med lys og lygte på DBA.dk og Boligportal.dk men der er intet og komme efter..
Jeg er efterhånden ved og gå helt ned med flaget på det her

Kan jeg på nogen måde få hjælp nogen steder?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 12:25   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Prøv evt. at få en snak med din SB på kommunen omkring din bolig situation, hvis du er på sygedagpenge, er du jo inde i systemet.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 12:29   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Kan jeg godt snakke med min SB om det? For jeg har faktisk et møde med hende her d. 22, men jeg troede bare ikke at hun tog sig af den slags, troede kun hun tog sig af at få mig i arbejde eller hvad der nu skal ske, igen?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 12:38   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det kan du godt
men hun eller han sender dig nok videre i forvaltningen omkring bolig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 12:39   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis der er skimmelsvamp i lejligheden, kan du vist få hjælp gennem teknisk afdeling på kommunen....

De kommer ud og undersøger lejligheden, og kan hjælpe dig med reglerne for evt. genhusning i anden lejlighed mens skaden udbedres...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 12:51   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Vedr. boligen så du skal henvende dig til Socialcenter og ikke til din sagsbehander på jobcenter.

Husk, at du kan få boligsikring hvis du bo til leje, derfor kommer du ikke til at betale 5500 kr. men meget mindre.

Kommunen har hjulpet mig med, at finde en bolig og jeg er så glad for den.

http://www.kk.dk/Borger/DetSocialeOm...oebenhavn.aspx
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 13:17   #7
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg ved ikke om det er skimmelsvamp, for jeg kan ikke se noget..
Men her er bare så fugtigt og klamt hele tiden og min seng er begyndt og lugte jordslået, hvilket jeg synes er meget mærkeligt når jeg kun har boet her i 14 dage.

Jamen boligsikring, det udgør da kun 15% af huslejen, det er stadig aaaalt for meget til at jeg kan betale det.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 13:47   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"Jeg ved ikke om det er skimmelsvamp, for jeg kan ikke se noget..
Men her er bare så fugtigt og klamt hele tiden og min seng er begyndt og lugte jordslået, hvilket jeg synes er meget mærkeligt når jeg kun har boet her i 14 dage."



Fugt, lugt der minder om jordslået og hovedpine, er helt klart et alarmsignal i forhold til skimmelsvampe.. de kan gro under tapetet.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 15:42   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis der er skimmelsvamp i lejligheden, kan du vist få hjælp gennem teknisk afdeling på kommunen....

De kommer ud og undersøger lejligheden, og kan hjælpe dig med reglerne for evt. genhusning i anden lejlighed mens skaden udbedres...
Pip, det er kun på hjemmesiden at kommunen vil afklare sagen med skimmelsvamp i en bolig.

De gøre alt for at snøre sig uden om.

Min lejlighed blev angribet af skimmelsvamp men kommunen har blæst på dette, på trods for, at jeg har sendt billeder til dem.

Det lovede guld og grøne skove, men de kom aldrig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 16:00   #10
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg syntes absolut du skal henvende dig i social afdelingen (familie afdelingen). Jeg er flyttet i en lejlighed anvist af min kommune pga min sygsag. Det tog ikke engang 5 måneder fra ansøgning til indflytning.

De hjælper dig også med at komme frem til en husleje der er realistisk for dig at betale - samtidig med hensynstagen til dine problemstillinger. (Eller - det gjorde de i ihvert fald hos mig).

Lad være at vente til du skal til møde - tag afsted allerede i morgen, hvis du kan. Eller gør som mig. Jeg ringede og snakkede med dem - og det viste sig jeg fik fat i lederen af afdelingen. Hun sagde allerede i tlf at hun mente jeg var kandidat til hjælp. Og at jeg skulle komme ned og ansøge i deres åbningstid. Hun havde gjort papirer klar til mig, og havde åbenbart skrevet noget ned om vores samtale, for ham jeg fik som socialbehandler, vidste en masse om mig på forhånd.

De beder dig samtykke at de må indhente oplysninger i din sygesag for de skal kunne dokumentere at du nu engang har de problemer, der kræver den type hjælp. Min sb i bolig afdelingen fulgte mig og ringede til mig ind imellem for lige at tjekke op på at jeg holdte hovedet koldt. Og han har ringet nogle gange efter jeg flyttede ind, for at høre om jeg var faldet på plads og for at støtte lidt op om mig generelt.

Hovedpine og jordlugt er IKKE godt! Det er begrænset hvor længe du vil kunne bo sådan - og bare tanken om hvordan det kan påvirke dig og dit helbred fremover, får det til at krible i mig...

Du skal VÆK derfra - eller problemerne skal udbedres - og det blir IKKE let at vinde den kamp over udlejer!
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fleks på denne måde ? MortenH Spørgsmål ang fleksjob 40 02-05-2017 20:22
nogen der har det på samme måde Peacock Dit og Dat 44 17-11-2014 12:38
hjælp hvis nogen kan superkok Alt det andet 18 25-05-2010 10:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension