K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2011, 14:15   #1
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
når sagen ender ved ban

hejsa
jeg er i dag rigtig langt nede. kommunen har nu haft min sag op at vende efter jeg har sendt min klage til dem de fast holder ders afgørelse om afslag i men sag om pension. med en masse løgn som begrundelse endda ting som slet ikke står nevnt i mine papir. jer er i chok over vor grove de er de respekter slet ikke det stykke arbejde ders kolegaer sidder og laver og over holder slet ikke de ting der står skrevet fra lægene og arbejds prøvninger jeg er så sur lige nu hvordan de kan slippe afsted med at skrive ting der slet ikke passer og som de selv digter ud ag den blå luft. ville gerne de skulle kunne vise mig hvor i papiren nogle af de ting de skriver skulle stå
ja jeg har mistet kamp gejsten og overvejer om jeg bare skal sige til ban de ikke skal se på sagen for jeg har ikke meget tro tilbage om ratfærdighed synes livet gøre ondt nu og kan ikke finde hoved eller hale i det for ved slet ikke hvordan jeg skal kunne holde det ud hvis jeg skal bestride et fleks job. og dem der skal hjælpe med fleks siger jo de ikke kan stå til ansvar for at sende mig i fleks. har været visitert til fleks siden 2008.

er det nogen her der har erfaring med at ban ser på det fra borgerns side eller bakker de ikke tit op mo det kommunen gir som begrundelse

snøft sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:21   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg kan tale for mig selv 2 gangeh ar de givet mig medhold i akesag .men nu har komunen anket den så de håber at få ret/delvis ret i en prensipel afgørelse hvor de så vil skyde sig selv i foden.men regner med ret igen når man tænker over har fået ret 2 gange i BAN.ved det jeg siger nu er svært hold gejsten oppe lad det ikke slå dig ned hold humøret oppe du vil ikke få noget ud af være trist osv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:27   #3
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hvad vil det sige med en prinsipelsag har hørt det før men ved ikke helt hvad man mener med det
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:30   #4
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
det er noget med at komunen søger om at bare få lidt ret.men en prinsipel afgørelse vil sige hvis jeg vinde sagen skal den følges af alle komunerne.det er sådan jeg forstår det
komunen vil høre nemmere

for mit vekommen står der er brevet.

lov om retsikkerhed og admistration på det sociale område.[restsikkerhedsloven],JF.lovbekendgørelsen NR.1054 af 7 september 2010
inden klagen behandles,skal den myndighed,som har truffet afgørelsen vurdere,om der er grundlag for at give klageren helt eller delvist medhold.derfor skal en klage først afleveres til den myndighed som har truffet afgørelsen.

stk 2 kan myndigheden ikke give klageren medhold sendes klagen med begrundelsen for afgørelsen og genvurderingen vidre til klageinstansen


det sjove i det hele er jeg har fået ledighedsydelse + tilbage betalt fra den dag de stoppede min ydelsen.frem til DD så jeg fatter minus min sagsbehandler på fagforeningen fatter minus men jobkonsulent fatter minus.

Sidst redigeret af extra; 11-03-2011 kl. 14:38.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:33   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
...ja jeg har mistet kamp gejsten og overvejer om jeg bare skal sige til ban de ikke skal se på sagen for jeg har ikke meget tro tilbage om ratfærdighed ...
Der findes ikke ratfærdighed mere. Derfor skal du få afgørelse fra BA. Det er den afgørelse du kan bruge til noget, ikke kommunens. Måske få du delvis medhold, og det er ret meget.
BA behandler sager juridisk, det gøre kommunen ikke. Kommunen støtter sig til alt andet end jura, de kun fordrejer den.

Slap nu af, sagen blive sent videre af kommunen til BA, også tager du det derfra nå tiden komme.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:38   #6
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hvad sker der hvis man får delvis medhold jeg spørg nok lidt meget men er en ny verden kender kun til kommunens uratfærdighedder. får man så tilkendt pension eller ej for de gir jo ikke kun en delvis pension alle i søde mennesker her skal har tak for jers overskud til at hjælpe. føler meget jeg er heldig at kende siden her og alle jers hjælp tak
sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:40   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
hvad sker der hvis man får delvis medhold jeg spørg nok lidt meget men er en ny verden kender kun til kommunens uratfærdighedder
ja det er jo så lige det ejg ved det ikke og ærligt har heller ikke undersøgt det tager det til den tid ligept er jeg nød til at danse efter komunens pibe som min 3f sagsbehandler sagde for kan risikere de smækker kassen i så heller være sød lad som ingenting tage den når en afgørelse kommer
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:45   #8
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
hejsa
jeg er i dag rigtig langt nede. kommunen har nu haft min sag op at vende efter jeg har sendt min klage til dem de fast holder ders afgørelse om afslag i men sag om pension. med en masse løgn som begrundelse endda ting som slet ikke står nevnt i mine papir. jer er i chok over vor grove de er de respekter slet ikke det stykke arbejde ders kolegaer sidder og laver og over holder slet ikke de ting der står skrevet fra lægene og arbejds prøvninger jeg er så sur lige nu hvordan de kan slippe afsted med at skrive ting der slet ikke passer og som de selv digter ud ag den blå luft. ville gerne de skulle kunne vise mig hvor i papiren nogle af de ting de skriver skulle stå
ja jeg har mistet kamp gejsten og overvejer om jeg bare skal sige til ban de ikke skal se på sagen for jeg har ikke meget tro tilbage om ratfærdighed synes livet gøre ondt nu og kan ikke finde hoved eller hale i det for ved slet ikke hvordan jeg skal kunne holde det ud hvis jeg skal bestride et fleks job. og dem der skal hjælpe med fleks siger jo de ikke kan stå til ansvar for at sende mig i fleks. har været visitert til fleks siden 2008.

er det nogen her der har erfaring med at ban ser på det fra borgerns side eller bakker de ikke tit op mo det kommunen gir som begrundelse

snøft sanne mor
Jeg vandt min ftp-sag mod Københavns Kommune i Beskæftigelsesankenævnet. Så jeg synes, du skal skyde hjertet op i livet og håbe på en retfærdig sagsbehandling der.

Held og lykke med sagen - og op med humøret!

Mvh

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:51   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Man kan få meget ud af en delvis medhold hos BA, de kan fx. hjemvise sagen til fornyet behandling hos kommunen, og hvis BA beslutter det, så blive du fri for fx arbejdsprøvning, aktivering osv. mens sagen kører videre hos kommunen.
Muligvis BA vil beslutte at du skal have pension alligevel. Det er jo muligt. Jeg ved det.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 15:00   #10
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
mens sagen er ved ban har jeg så stadig krav på at få min leddighedsydels udbetalt og kan jeg i den periode sendes i noget fra kommunen i skal her tak for alle jers svar
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når en sag ender hos ankestyrelsen? sandie86 Alt det andet 10 24-06-2011 21:55
Hvad ender det...... Frk. Horsens Spørgsmål ang fleksjob 8 11-04-2011 23:04
Når sagen ender ved BAN Håber Alt det andet 9 01-04-2011 15:40
Krigsflygtninge ender på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 17-02-2010 09:40
Hvor ender man når............ Nusli Alt det andet 8 01-05-2008 20:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension