K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2009, 16:01   #1
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Timer ved flexjob.

Hej. Hejdien jeg prøver her, er bare ikke så god til det her, håber det kommer.
Det korte af det lange er at jeg pt. er i en praktik, hvor jeg er blevet tilbudt fast ansættelse i flex, med 12 timer ugentligt, hvilket jo er dejligt. men men..

Fik bevilliget flex i november07, har så gået ledig siden, kunne mærke jeg var ved at miste troen og kunnen på mig selv, fik talt med sagsb. der syntes jeg skulle tale med jobkonsulent om at komme i praktik, hvilket jeg selv følte var en god ide, inden alt selvværdet røg sig en tur.
(har godt nok senere tænkt på om det egentlig ikke var en del af planen, mener at have læsr man skal i ny arb.prøvnining efter et års ledighed som flexer).
men pyt, fandt hurtigt et sted jeg kunne være og fik aftalt efter lidt bøvl, at det skulle være 12 timer om ugen, har før været i arb. prøv. både 18 og 15 timer, hvor jeg havde mange sygedage, hvilket jeg får det psykisk dårligt af, hader at skulle melde mig syg.

Efter et par måneder får jeg så tilbudt denne fast ansættelse, glad var jeg, fik givet besked til konsulenten, der liiiige skulle undersøge nærmere. Efter godt en måned blev det meddelt mig, at jeg gerne skulle op på 18 timer og at jeg jo også bare kunne aftale med arb.giver jeg kunne få deltidsjob?????

Nu ligger den så her, jeg fatter ingenting, har trives super godt med de 12 timer, har faktisk ikke haft sygedage, har efter hvil når jeg er kommet hjem også haft noget overskud til familien, hvilket har gjort at jeg er blevet gladere
og fået lidt af mit selvværd tilbage.Det har været så dejligt at nogen kunne bruge en og har vist de satte pris på ens arbejde.

I mine papirer står intet om jeg er bevilliget 1/2 eller 2/3 tilskud, har spurgt flere gange men hele tiden fået det svar , at det så vi på når jeg fik et job.
Jeg kan mærke nu, at jeg ikke orker mere snart, føler jeg bliver trist og at tankerne nu igen kører rundt hele tiden. Jeg skal til møde med min arb.giver og job konsulent i næste uge og så må vi se.
Håber ikke det her blev alt for rodet og at det var det rigtige sted det blev sat ind. Gode råd modtages med TAK.
Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 16:15   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Emma

Det er dig der ved hvor meget du kan klare , en arbejdsprøvning eller praktik er jo for at du kan afprøve dig selv...de prøver på at presse dig op i timer men det skal du aldrig finde dig i og når du har et fleksjob på hånden skulle de være himmel henrykte for det så hold du på de tolv timer og held og lykke med fleksjobbet.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2009, 16:17   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Emma, synes lige at jeg først vil sige tillykke m at have fundet et job som både du og arbejdsgiveren er glade for. Dejligt at høre

Hvis jeg var dig, så ville jeg fluks skynde mig at kontakte fagforeningen og det skal du gøre selvom du ikke er medlem af en sådan.
Det er nemlig ved lov at du skal have en repræsentant med fra en af de faglige organisationer og så kan både jobkonsulent og arbejdsgiver råbe og skrige så meget de vil -det er din ret!

Du har præcis de samme rettigheder som alle andre arbejdssøgende mennesker dog blot m de forbehold at der er særlige skånehensyn for dig.

Hvis du ikke kan klare mere end 12 timer jamen, så er det det, basta.

INGEN hverken kan eller skal tvinge dig til mere derfor er det også at det er vigtigt at have sin repræsentant med når en kontrakt skal underskrives.
Den kontrakt er som enhver anden kontrakt på arbejdsmarkedet, eller måske jeg rettere skal skrive BØR være, husk det.

Hvor meget kommunen skal betale din arbejdsgiver kan du være fløjtende ligeglad med for det er dig og dit helbred det handler om.

Hold fast og skynd dig at få fat i din repræsentant og håber at det har givet dig en lille smule vejledning.

Glæder mig til at høre godt nyt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 10:51   #4
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Tak for jeres råd og vejledning, håber jeg kan melde tilbage med godt nyt.
Ja, jeg vil og skal stå fast på de timer, kan bare mærke , hvor meget det betyder når hverdagen kan hænge sammen.
Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob timer Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 10 23-09-2012 05:39
Timer i Flexjob Martin Clemens Spørgsmål ang fleksjob 2 25-01-2010 18:04
timer for flexjob? iben Spørgsmål ang fleksjob 18 24-04-2007 21:32
timer i flexjob trunte Spørgsmål ang fleksjob 4 28-04-2006 17:14
timer i flexjob trunte Spørgsmål ang fleksjob 1 04-04-2006 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension