K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2010, 12:37   #181
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hillerød kommune....

Frister: http://www.hillerod.dk/upload/stab_f..._juli_2010.pdf

Popiae hvad mener du med:

"Statsforvaltning, synes først at det er relevant at påpege, når sagsbehandlingstiden overskrides med 1-2år."

Hilsen
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 16:17   #182
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Peter

Jeg har lige tjekket op på svarfrister for København, da der stod, at den ikke var ok. Der er kun en link. Der er flere sagsbehandlingstider end i den link, der eksisterer.

Der er også den her udover den allerede eksisterende link:
http://www.kk.dk/Borger/DetSocialeOm...gsfrister.aspx

Så I er nødt til at bruge 2 links for at andre kan tjekke svarfrister for Københavns kommune. København plejer at være gode til at oplyse sagsbehandlingstidsfrister.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 23:46   #183
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er fordi at kommunen kan påstå i det uendelige at de er igang, og dermed er de IKKE berettiget til at overholde en fastsat sagsbehandlingstid.

Ved det bla fra egen sag, fordi kommunen ikke lavede afgørelse i 2 år. Ianden omgang(samme sag) 1 år.
Herunder en hjemvidst sag fra 2006, der fortsat er ubehandlert.
Her derfor haft kontakt, skriftlig og mundtlig med både statsforvaltning, tilsyg og Ankestyrelsen.

Kommunen kan altså med et penselstrøg, skide på frister hvis de vil, uden at nogle vil skride ind.
Ombudsmand kan kun henstille.
Tilsynet er desvæære ikke det papir værd deres kompentance er skrevet på.

PS Adspurgt direkte, vil man højest henstille, at sagen bliver færdigbehandlet, men først når en sag har trukket ud i 1-2år. Og dette med begrundelse i ovenstående.

I klagesystemet er disse sagsbehandlingstider, KUN VEJLEDENDE, er svaret.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 17-09-2010 kl. 23:50.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 08:41   #184
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Så nu har jeg skrevet til Aabenraa Kommunes borgmester Tove Larsen (S), og spurgt om både sagsbehandlingsfrister og vejledende rådighedsbeløb i sociale sager.

Og jeg har medsendt link fra Næstved som eksempel.

Lad os se hvad hun siger.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 08:46   #185
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
ROFL, I Kbh. kommune er sagsbehandlingsfristen for personligt tillæg til førtidspensionister (på gammel ordning går jeg ud fra). 3 uger.

Min sag om personligt tillæg i Aabenraa kommune er nu gået ind i sit 3. år.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 16:11   #186
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
ROFL, I Kbh. kommune er sagsbehandlingsfristen for personligt tillæg til førtidspensionister (på gammel ordning går jeg ud fra). 3 uger.

Min sag om personligt tillæg i Aabenraa kommune er nu gået ind i sit 3. år.



Ragdoll

3. år??? Hold da op mand... Det er da alt for lang tid... Går da ud fra, du har rykket osv... De har vist ikke forstand på det, når det skal tage mindst 3 år... Der er noget galt da... Kan ikke forestille mig, at det behøver tage ret lang tid at behandle tillæg. Du må kræve pengene i tilbagevirkende kraft, når det har taget så lang tid!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 19:08   #187
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
3. år??? Hold da op mand... Det er da alt for lang tid... Går da ud fra, du har rykket osv... De har vist ikke forstand på det, når det skal tage mindst 3 år... Der er noget galt da... Kan ikke forestille mig, at det behøver tage ret lang tid at behandle tillæg. Du må kræve pengene i tilbagevirkende kraft, når det har taget så lang tid!
Det er et personligt tillæg til tandbehandling, og det må siges at det ikke er kommunen der alene er ansvarlig, de brugte i første omgang reelt omkring otte måneder, derefter brugte statsforvaltningen ligeledes ca. 8 måneder, hvorefter ankestyrelsen brugte ca. 5 måneder. Og afgjorde den 4. Maj 2010 at kommunen og statsforvaltningens afgørelser var ugyldige, og hjemsendte sagen.

Men da jeg har mistet mere end halvdelen af mine tænder i ventetiden, er jeg nødt til at søge forfra. Og det begyndte jeg på ca. 1 uge efter ankestyrelsens afgørelse, der er endnu intet sket, og jeg venter stadig, det er tredie år men ikke 3 år.

Den 18 august gik vi ind i sagens 3. år.

Men stadigvæk det er helt gak.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 19:17   #188
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Men da jeg har mistet mere end halvdelen af mine tænder i ventetiden, er jeg nødt til at søge forfra. Og det begyndte jeg på ca. 1 uge efter ankestyrelsens afgørelse, der er endnu intet sket, og jeg venter stadig, det er tredie år men ikke 3 år.

Den 18 august gik vi ind i sagens 3. år.

Men stadigvæk det er helt gak.
Om ikke andet, kan man da sige, at det er en noget tandløs sag ... 8-(
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 14:32   #189
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa Peter... jeg er da imponeret over det drive du har på, at få kommunerne til at overholde retsplejeloven §3 Stk. 1-2-3 Osv.

Jeg syntes du, hvis du orker det skulle se lidt på svartider i Vesthimmerland Kommune ... for de er vist heller ikke i orden

Jeg kan oplyse om, at jeg selv venter på svar vedr. genoptagelse af sygedagpenge og har ventet i over 5 mdr. Jeg har flere gange udbedt mig svar om, hvornår jeg kunne forvente en afgørelse.Jeg har rykket sagsbehandler, teamleder og forvaltningsschef, men har endnu ikke modtaget svar.

Forvaltningsschefen gider ikke engang kvittere for modtagelsen af min mail og man har den politik, at når man retter henvendelse igennem hovedpostkassen, skal man som borger selv bede om, at modtage svar på henvendelsen iflg. Allan Bach Sørensen

Vesthimmerlands Kommune
Ledelsessekretariatet
Himmerlandsgade 27
9600 Aars

Tlf: 9966 7006
e-mail: [email protected]

Det syntes jeg er ualmindelig dårlig services. Grrrrrrr!!

Men hvad burde mit næste træk være ?
1. Kontakte Borgmesteren
2. Kontakte Statsforvaltningen, som føre tilsyn
3 Gode forslag modtages

Vh M2y
__________________
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 09:13   #190
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, let er det ikke .......

Kære M2y.

Vesthimmerland kommune har jeg bemærket. Den tager vi senere.

Du skriver: " venter på svar vedr. genoptagelse af sygedagpenge "

Vesthimmerland kommunes politikere har besluttet at sagsbehandleren SKAL færdigbehandle en sådan ansøgning, til AFGØRELSE, inden for fristen som er 2 uger.
http://kommunen.vesthimmerland.dk/si...4609&moduleID=

Så hvis ikke du har modtaget en skriftlig begrundelse og ny tidsfrist overholder kommunen ikke Retssikkerhedslovens §3 stk.2 med tilhørende Vejledning.

VEJ nr 137 af 21/06/2000

Læs: 8.4.2 Lokalt fastsatte frister

De sagsbehandlingsfrister, kommunen selv skal fastsætte efter RTL § 3, stk. 2, håndteres på samme måde som de lovbundne."

Hvilket vil sige at følgende er ulovligt: »Vi kan ikke overholde fristen for afgørelse af sagen, fordi der er en ventetid på speciallægeerklæring på x måneder hos NN«Derimod er det på kanten eller måske endda direkte ulovligt at begrunde en overskridelse af fristen med f.eks. interne fejlekspeditioner, pensionsnævnets mødefrekvens eller travlhed, ferie og sygdom. Der bør ikke forekomme begrundelser, som vedrører forhold, som forvaltningen kunne tage højde for ved planlægning, styring og eventuel omlægning af arbejdsgange, overarbejde eller lignende."

Så hvis du har en ansøgning om sygedagpenge hos KOMMUNEN.......så ville jeg skrive en kort mail til Statsforvaltningen TILSYNET og gøre opmærksom på at Tilsynet skal vurderer tilsynssag........som ikke går ind i enkeltsager men forholder sig kun til om lovgivningen overholdes.

Omvendt, hvis du tidligere har fået afslag på en ansøgning og denne nu er tilsendt Ankestyrelse findes der nogle interne sagsbehandlngsfrister som man forsøger at overholde......men som du ikke kan gøre noget ved.

Brug ikke tid på hverken borgmester eller forvaltningschef. Men handicaprådet eller socialudvalgsformanden som er den øverste politiske chef

Kurt Friis Jørgensen
Tlf. nr.:23 24 40 64
E-mail: [email protected]

med copy til handicaprådet: http://kommunen.vesthimmerland.dk/si...4436&moduleID=

Husk at det kun er kommunalbestyrelsen, socialudvalgsformanden der kan gå ind i enkeltsager alle andre kan/må ikke gå ind i enkelsager.


Hilsen

Sidst redigeret af phhmw; 21-09-2010 kl. 09:45.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension