K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2013, 17:01   #11
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Klap dig selv på skulderen for at have forsøgt at arb på almvis selvom det ikke har været omkostfrit :-) jeghar to uuddannelser bag mig, det var et helvede var på beroligende og fik angtbehandling mens de stod på. Hmmm tankevækkende. . Ville jo være som alle andre :-). Jeg fik forøvrigt også diagnosen adhd som 37 årig. Har tænkt på hvor megen dep og angst man kunne have været foruden hvis det var stillet tidligere. Har været i der psykiske system i 20 år
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 23:25   #12
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
mange tak!
jeg har tit haft det svært.. men her bagefter er jeg rigtig glad for min tur i kommunens afklaring af mig gik rigtig fint, lærte først k10 at kende bagefter.
jeg har også en uddannelse bag mig, det var svært.. jeg drak meget dengang, det hjalp noget på uroen i mig
men der havde jeg jo heller ingen børn at tage ansvar for, så set i bakspejlet klarede jeg min medicinering selv ellers var det nok ikke gået godt med min uddannelse
jeg håber du kommer gennem systemet, og kommer videre
hvis du har lyst, så skriv herinde hvordan det går dig
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 09:08   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
De visiteret timer er jo vejledende,så derfor starter man nogle gange som praktikant,for at se om du og jobbet passer sammen.

selv er jeg visiteret til 2½ time om dagen 4 dage om ugen.

Jeg har fået besked om at jeg må søge job helt ned til 5-6 timer om ugen.

Håber du finder hvad du søger .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 12:31   #14
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Hej
mange tak!
jeg har tit haft det svært.. men her bagefter er jeg rigtig glad for min tur i kommunens afklaring af mig gik rigtig fint, lærte først k10 at kende bagefter.
jeg har også en uddannelse bag mig, det var svært.. jeg drak meget dengang, det hjalp noget på uroen i mig
men der havde jeg jo heller ingen børn at tage ansvar for, så set i bakspejlet klarede jeg min medicinering selv ellers var det nok ikke gået godt med min uddannelse
jeg håber du kommer gennem systemet, og kommer videre
hvis du har lyst, så skriv herinde hvordan det går dig
Undskyld mit sene svar, tror for mange mennesker med psykiske lidelser at det handler om at rumme at være i sig selv. Turde mærke kroppen reagerer på de tanker der automatisk kan have en invaliderende effekt på ens velbefindende. Selvmedicinering er blot et udtryk for at tankerne tager overhånd (virkelig skræmmende) På de gode dage kan man have kræfter til at observere tankerne på afstand uden at tolke på dem. Bogen Nuets Kraft har hjulpet mig. Den kan den anbefales. Den fås på lydbog osse til folk med koncentrationsbesvær.

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
De visiteret timer er jo vejledende,så derfor starter man nogle gange som praktikant,for at se om du og jobbet passer sammen.

selv er jeg visiteret til 2½ time om dagen 4 dage om ugen.

Jeg har fået besked om at jeg må søge job helt ned til 5-6 timer om ugen.

Håber du finder hvad du søger .

Det må være rart at kan have et time interval fra 5-9 timer som jeg forstår du er blevet visiteret til.?

Så du ikke SKAL lande på 9 timer

Hvor mange førløb måtte du igennem og gik det overordnet godt?

Jeg går all-in og må stå fast på mit ene praktik forløb giver et helheds-billede af hvad jeg kan magte og ligeledes byde ind med.

Smil herfra
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 13:27   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er visiteret til 10 timer men måske fordi jeg har været ledig i godt 8 år blev der sagt at hvis jeg kunne finde job på 5-6 timer ville de godt godkende det.

Så det jo mange år siden jeg fik felx,men ellers bliver man jo revisiteret ca en gang 12-18 månede.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 16:56   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Keheii: Man skal ikke regne med at alting står i en lovtekst.
F.eks. bliver man ansat i de antal timer, som man kan holde sig til, og det kommer helt an på, hvilken arbejdsplads, man kommer ind i. Det kan være man kan holde sig til kontorarbejde 20 timer om ugen, et andet sted som oprydder 22 timer om ugen... Så det er meget forskelligt. Derfor er der nogen, der bliver visiteret til f.eks. 10-15 timer om ugen. Det skal ske i samarbejde med jobkonsulenten....

Som det er nu efter de nye regler fra 1. jan. 2013, kan man sagtens meget nemt bare tage et job til kun 5 timer om ugen, selvom man er visiteret til at kunne arbejde 15 timer om ugen.... Som det er nu i de nye regler, får man kun løn for det man arbejder, og får suppleret med fleksløn fra kommunen....

Vedr. hvor mange forløb osv... ingen sag er ens, så man kan ikke sammenligne sin egen med en andens... Nogen skal igennem måske 1 arbejdsprøvning, andre 3 gange... det er helt individuelt. Det er også ganske normalt, at man skal have afprøvet revalidering, hvis det er relevant.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 12:23   #17
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg er visiteret til 10 timer men måske fordi jeg har været ledig i godt 8 år blev der sagt at hvis jeg kunne finde job på 5-6 timer ville de godt godkende det.

Så det jo mange år siden jeg fik felx,men ellers bliver man jo revisiteret ca en gang 12-18 månede.
Ja det nok grunden til fleksibiliteten ift dine timer. Gode tanker din vej fra mig :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Keheii: Man skal ikke regne med at alting står i en lovtekst.
F.eks. bliver man ansat i de antal timer, som man kan holde sig til, og det kommer helt an på, hvilken arbejdsplads, man kommer ind i. Det kan være man kan holde sig til kontorarbejde 20 timer om ugen, et andet sted som oprydder 22 timer om ugen... Så det er meget forskelligt. Derfor er der nogen, der bliver visiteret til f.eks. 10-15 timer om ugen. Det skal ske i samarbejde med jobkonsulenten....

Som det er nu efter de nye regler fra 1. jan. 2013, kan man sagtens meget nemt bare tage et job til kun 5 timer om ugen, selvom man er visiteret til at kunne arbejde 15 timer om ugen.... Som det er nu i de nye regler, får man kun løn for det man arbejder, og får suppleret med fleksløn fra kommunen....

Vedr. hvor mange forløb osv... ingen sag er ens, så man kan ikke sammenligne sin egen med en andens... Nogen skal igennem måske 1 arbejdsprøvning, andre 3 gange... det er helt individuelt. Det er også ganske normalt, at man skal have afprøvet revalidering, hvis det er relevant.
Tak for svaret

Sådan som jeg tolker på det du skriver, så kan det komme flexjobberen til gode at der er en vis fleksibilitet når man selv finder drømme jobbet. Og måske endda tager timer efter hvad man kan magte i ens tilstand livet igennem inden pension.

På den anden side, så kan kommunen sende en ud i den ene praktik efter den anden. Og hvis gabet ligger mellem 10-15 timer ud fra den enkelte, så skulle det ikke komme bag på mig at jobcenteret finder et praktik sted på de 15 timer. De skal vel presse citronene som man siger, og tager ikke hensyn med mindre man råber vagt i gevær ? !
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 13:34   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser

På den anden side, så kan kommunen sende en ud i den ene praktik efter den anden. Og hvis gabet ligger mellem 10-15 timer ud fra den enkelte, så skulle det ikke komme bag på mig at jobcenteret finder et praktik sted på de 15 timer. De skal vel presse citronene som man siger, og tager ikke hensyn med mindre man råber vagt i gevær ? !
Selv 2 mennesker med samme diagnose reagerer forskelligt på sygdommen, og derfor kan ens sagsbehandler ikke altid alene vurdere, hvor maksimalt mange timer én person kan klare. De gør det sikkert kun for at motivere, selvom det fra en borgers side måske ikke ser sådan ud. Men du skal selv være med til at sige fra, hvis du mener, at grænsen er nået... Og evt. få lægen med indover, som kan bakke dig op... For kommunen skal jo respektere de skånehensyn, som en borger har.

Ja man kan være heldig at finde et job selv, som man synes godt om. Jeg har selv fundet de jobs, jeg har været i/er i. Det job jeg er i nu er faktisk på et rimeligt højt niveau, og jeg er dybt taknemmelig over, at de valgte mig til jobbet dengang, jeg søgte det - fandt stillingen på jobindex. Det er bare om at gå til den.. være kreativ osv... Jeg fik endda 2 andre jobtilbud, da jeg søgte flere steder både formelt og uformelt.

Er man heldig at være i fleksjob, kan man altid få sat timer ned, hvis man finder ud af, at man ikke kan holde sig til de antal timer, man er blevet ansat til. Det kræver selvfølgelig, at arbejdsgiveren også er med på det.

Tag en ting ad gangen, og hvis du bliver visiteret som fleksjobber, bør jobcentret jo også vejlede dig videre om fleksjobordningen.

Sidst redigeret af curls; 26-09-2013 kl. 13:36.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 16:12   #19
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Selv 2 mennesker med samme diagnose reagerer forskelligt på sygdommen, og derfor kan ens sagsbehandler ikke altid alene vurdere, hvor maksimalt mange timer én person kan klare. De gør det sikkert kun for at motivere, selvom det fra en borgers side måske ikke ser sådan ud. Men du skal selv være med til at sige fra, hvis du mener, at grænsen er nået... Og evt. få lægen med indover, som kan bakke dig op... For kommunen skal jo respektere de skånehensyn, som en borger har.

Ja man kan være heldig at finde et job selv, som man synes godt om. Jeg har selv fundet de jobs, jeg har været i/er i. Det job jeg er i nu er faktisk på et rimeligt højt niveau, og jeg er dybt taknemmelig over, at de valgte mig til jobbet dengang, jeg søgte det - fandt stillingen på jobindex. Det er bare om at gå til den.. være kreativ osv... Jeg fik endda 2 andre jobtilbud, da jeg søgte flere steder både formelt og uformelt.

Er man heldig at være i fleksjob, kan man altid få sat timer ned, hvis man finder ud af, at man ikke kan holde sig til de antal timer, man er blevet ansat til. Det kræver selvfølgelig, at arbejdsgiveren også er med på det.

Tag en ting ad gangen, og hvis du bliver visiteret som fleksjobber, bør jobcentret jo også vejlede dig videre om fleksjobordningen.
Undskyld mit sene svar Curls, Har ligget syg. Super at høre at du er fastansat og tilmed har været headhuntet Tak for svaret
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn Flex. Ny Regler dobar Spørgsmål ang fleksjob 32 25-03-2013 18:50
Flex. Nye regler møde i kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 10 10-03-2013 10:09
Findes der en mellemting mellem flex og pension? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 11 05-05-2012 07:25
deltids flex findes det dutzie Spørgsmål ang fleksjob 39 01-02-2012 21:07
Nye regler - Flex ?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 04-05-2011 21:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension