K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2011, 16:47   #51
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
Uha..det var et langt indlæg Fik læst over flere omgange.

Du beskriver noget af det jeg frygter allermest ved at skulle i praktik/arbejdsprøvning...

Jeg skal til møde med min Sb d.22, hvor der kommer en "ekstern aktør" med mhp arbejdsprøvning.

Lægekons og Sb fandt heldigvis frem til at jeg kan fortsætte min nuværende medicin Fæler mig dog lidt "grå" pt. tror måske det er fordi, der har været en hel del mht medicin og fordi jeg allerede nu psyker mig selv op, ang arb.prøv - kan bare ikke lade være, når jeg ved der snart skal ske noget stort, som afgør min fremtid, og som andre vurderer/afgør
hvad skal din SB og LK blande sig i hvad du skal have af medicin
det har de slet ikke uddannelse til

det er udelukkende din psykiater der har den opgave.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 21:01   #52
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Jeg ved det....men sådan var udmeldingen. Det er nok netop derfor jeg reagerede så voldsomt på det - når nu min egen psyk ikke mente det ville nytte noget. Fik også forklaret det tilmin SB med store bogstaver, at jeg overhovedet ikke syntes det var ok.

Fik da heldigvis "min vilje" til sidst
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 21:02   #53
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
super
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 10:17   #54
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Update...

SÅ er jeg blevet visiteret til et forløb hos Job&Råd på 12-uger, hvor vi sammen skal lægge en slagplan for mit videre forløb - så lidt sker der da heldigvis

Men...hvor bliver jeg dog træt bare ved tanken om at det skal vare så længe endnu. var lige ved at tude, da vi gennemgik forløbet : Først 5-6 individuelle samtaler (har haft 3), så et undervisningsforløb i at skrive CV og ansøgninger/profil til praktikpladser (har været der 2 gange), så et praktikforløb på 12-13 uger ..sukog så selvfølgelig de uendelige mange evalueringer og justeringer

ventetiden påvirker mig rigtig meget og det at skulle starte i noget nyt gav en massiv nedtur - meget voldsommere end jeg havde regnet med

Glæder mig til at få mit liv tilbage uden en følelsen af hele tiden at skulle forsvare mine handlinger og være under observation. Har aldrig lidt af paranoia før jeg henvendte mig til kommunen
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 13:39   #55
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Chas, du kan tro jeg forstår dig!! Jeg orker ikke skrive en masse, men hvis du vil læse om alt det seneste i mit forløb, ahr jeg en laaaaaaaaang tråd der hedder "et skridt i den rigtige retning"... Der står alt - både godt og skidt!

Jeg er selv ramt af nedturen og det er for fulde gardiner lige nu.... Så jeg føler med dig og VED hvad du kæmper med....

Jeg er dog glad for du endelig kommer lidt videre, men jeg forstår ikke det forløb du skal ud i? Er det mhp ordinært arbejdsmarked og raskmelding, eller??? Du har måske skrevet om det før, men jeg kan intet huske for tiden, så beklager hvis du allerede har skrevet om det..... :-S
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 21:17   #56
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
He he..

.. kan faktisk ikke selv huske hvor meget jeg har skrevet om min situation ( hukommelsen er som en si)

Det er med henblik på evt fleks at jeg skal hele møllen igennem. "man skal jo væer afprøvet på alle områder, funktionsevnen nedsat med min 50%..bla,bla bla (koncentrationen røg lige lidt, da jeg stadig var i lidt panik over de 12-13 uger!)

Kan sei min sidste opfølgning fra SB at hun har skrevt at jeg skulle starte med 15 (!) timer (husker det ikke lige som vi satte præcisse tal på timer?)...det er fuldstændig urealistisk, men det re noget jeg skal aftale med jobkonsulenten og tror godt han ved det ikke er så realistisk at få mig op i timetal over de 15. Men det erjo desværre sådan at man skal op og runde lige over max før de kan sige at man ikke kunne klare det Min jobkons. har heldigvis arbejdet 15 år i psykiatrien, så han er god til at se når det bliver for meget for mig (bedre end jeg selv er nogen gange)

Håber indlægget hænger sammen - tabte tråden lidt undevejs, trods den relative korte længde...
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 15:54   #57
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Unhappy Endnu en update..

Har så været hos Job&Råd i en måned nu. Har pænt deltaget i "undervisning" 3 gange om ugen og lavet CV og fået strikket en ansøgning sammen til praktikplads. Fik presset min jobkonsulent lidt til at vi snart skal finde en prktikplads, så jeg kan blive arbejdsprøvet. Ja ...der skal så ringes rundt - hvad faen har jeg så siddet og lavet alt det skriftlige for??? Har fundet en 10-12 steder der matcher min gamle arbejdsplads med meget alsidige opgaver, men der er ingen held De har åbenbart for lidt at lave...

Taler så med min jobkonsulent som siger, at det nok var en idé at finde en praktik udenfor mit gamle arbejdsområde ( i sidste uge var det "ikke noget problem at blive arbejdsprøvet på min gamle arbejdsplads), da man jo skal være afklaret indenfor alle erhverv - evt i butik (dyrehandel, da jeg jo har været hos dyrlæge i 4 år). Hvorfor jegså erblevet bedt om at lav en liste med mulige dyrklinikker vi kunne ringe til aner jegda virkelig ikke Så kunne jeg jo evt være hos min gamle arbejdsgiver i min anden praktik - Say what?? Det vil så åbenbart sige at jeg skal ud i flere arbejdsprøvninger - noget ingen har nævnt, da jeg bad om atfå beskrevet forløbet, så jeg har noget at forholde mig til. Han slutter så af med at han da er ked af hvis det her har ødelagt min weekend og jeg skal komme på amndag og give ham en ordentlig skideballeLatterligt! Niks det kræver alt for meget energi...og den smule energi jeg har tilbage bruger jeg på mine børn og intet andet!!!

reagerede ret kraftigt på dissse beskeder - tårene begyndte bare at trille og det fortsætter bare Kan slet ikke komme ovenpå igen efter den samtale. Synes jeg bliver mere og mere passiv i mit eget liv og at jeg er nødt til bare "at flyde med strømmen". Synes alting hele tiden bliver vendt 180 grader Jeg orker ikke rigtig mere - må indrømme jeg har en voldsom trang til at gøre noget umådelig dumt for at det her kan få en ende, men det gør jeg jo ikke....
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 16:23   #58
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Chas.
Hvad står der i den plan der blev lagt da du startede hos den anden aktør? Altså om målet med forløbet og de ting der skal ske?
Afviger det her fra det der står?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 17:15   #59
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hej Chas

føler med dig, det er et umenneskeligt pres du bliver udsat for
det er meget tydeligt du super gerne vil i arbejdsprøvning og have en beskrivelse af din arbejdsevne.
men er du fuldt ud afklaret lægefagligt, for hvis du ikke er det endnu
så havde jeg lagt alle ressourcerne på det.
da en kommune ikke kan vurdere ens arbejdsevne før alle behandlingsmuligheder er udtømte. Det vil sige man så kan blive sendt i arbejdsprøvning flere gange.

har været i en og var til møde torsdag og startede om mandagen
var anden aktør og det eneste som har kørt efter bogen i min sag
det er kommunen som har pligt til at finde et sted, så du kan blive ordenligt afprøvede
det er ikke din opgave
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 18:05   #60
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Tak for støtten :-)

Har ikke set nogen plan på skrift - vi har kun talt om det og det var først igår han lige nævnte to praktikker..

Jeg er udredt og min tilstand er kronisk / stationær og der er ikke flere behandlingsmuligheder.
Grunden til at det var mig selv der fandt mulige praktiksteder ( som så ikke var mulige alligevel) var at jeg er "parkereret" på det hold. Alle andre jeg er sammen med er visiterede til fleksjob og undervisningen er i hvordan man laver ansøgning, cv forbereder samtale o lign..Jeg er meget "selvkørende" ifht alle de andre forstået på den måde at jeg erret god skriftligt og på pc....så det virker mest som jeg er blevet sat der for at de har lidt kontrol over, at jeg ikke bare render rundt og laver ingenting.

Han nævnte også lige om det ikke var en mulighed at jeg kom et sted hen hvor jeg jo kunne bruge min tidligere uddannelse (tale/læsepædagog) - noget jeg fravalgte fordi det er for hårdt for mig at have patienter. Jeg tager simpelthen alt med hjem....Nu er jeg selvfølgelig nervøs for at devil begynde at presse på for at jeg skal bruge min bachelor
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Næsten døv, bipolar og smerter i led Lotte37 Spørgsmål ang fleksjob 12 21-09-2013 16:13
EUP/Bipolar/ADD studerende og fleksjob... Bekymringer Spørgsmål ang fleksjob 1 06-08-2013 08:51
Bipolar 2, HMS Arbejdsprøvning LoveFairy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 25-06-2013 21:31
Bipolar + partner, kan I det? Thomas1981 Dit og Dat 9 29-10-2012 17:07
Bipolar lidelse. singel12 Dit og Dat 0 13-04-2011 13:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension