K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2016, 19:22   #41
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Du må være lidt mere specifik, hvor mange kr. og øre er værdigt og hvor meget er luksus.

Betyder det at du mener at det er rimeligt at en person som er retarderet og bliver pensionist som 18 årig fordi han/hun ikke kan arbejde, aldrig må komme til at rejse på ferie eller prøve at komme på restaurant i hele sit liv ?
Jeg skal ikke prioritere hvordan andre mennesker skal bruge deres penge, hvis de prioriterer det at gå på restaurant over noget, så skal de da have lov til det.
Overførselsindkomsterne er meget høje i Danmark, hvis du vil have et eksempel så tag Carina sagen.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:25   #42
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Jeg skal ikke prioritere hvordan andre mennesker skal bruge deres penge, hvis de prioriterer det at gå på restaurant over noget, så skal de da have lov til det.
Overførselsindkomsterne er meget høje i Danmark, hvis du vil have et eksempel så tag Carina sagen.
Du mener hende hvor man medregnede børne-relaterede ydelser, som lønmodtagere også er berettiget til? Og boligstøtte og friplads, som mange lavtlønnede også er berettiget til?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:26   #43
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg er enig i, at skattelettelser til de lavtlønnede er en god idé.
Men jeg kan stadigvæk ikke se fidusen i, at give pengene til topskattelettelser
Det at lette topskatten vil være den mindste udgift for statskassen, nogle økonomer mener det vil bidrage med mere end hvad det koster, og det vil også være et fint signal at sende.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:26   #44
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
En reduktion af din pension.
Hold da op, det er grineren.
Jeg kan se dig for mig i en pirattaxa holde og vente på kvinden i Næstved efter 5 min. arbejdsprøvning, hvor en ansat holder tingene for hende. " til en mands arbejde og en taxa oveni. Det er da dejligt besparende i det liberale samfund.
Misundelsesskat. Nej, du er misundelig på de folk der får i pose og sæk fra Danmarks ta selv bord.
Du skal være så er velkommen. Det er den rene svir. Vi lyster os og drikker champagne hver dag imens vores børn går i de fineste privatskoler.
Jeg danser rundt hver dag, smæsker mig i nomamad og flyrejser til fjerne himmelstrøg.

Jeg betaler så lidt i skat at jeg kan sende millioner i skattely.

Herregud, det er jo kun 12.5 milliarder. Det er jo intet i forhold til hvad nasserøvene får!

Er der stadig billetter til dit næste show?

Hov glemte lige, at fortælle at Anders og Joachim er på vej op i de højere luftlag på en enkelt billet.

Lav ikke bølger, når du står i lort til halsen og stå aldrig til søs, men lad de andre stå.
De sjoveste er de der ikke ved det, men tager sig selv meget højtideligt.

Sidst redigeret af vasen; 21-09-2016 kl. 19:29.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:27   #45
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Det at lette topskatten vil være den mindste udgift for statskassen, nogle økonomer mener det vil bidrage med mere end hvad det koster, og det vil også være et fint signal at sende.
Men skrev du ikke lige at statskassen var i minus? Så har vi da heller ikke råd til topskattelettelser?
Nu må du bestemme dig. Har vi råd eller har vi ikke råd?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:28   #46
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Du mener hende hvor man medregnede børne-relaterede ydelser, som lønmodtagere også er berettiget til? Og boligstøtte og friplads, som mange lavtlønnede også er berettiget til?
Ja, en reduktion på lad os sige 10-15 % i Danmark generelt på overførselsindkomster ville ikke betyde noget for levestandarden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men skrev du ikke lige at statskassen var i minus? Så har vi da heller ikke råd til topskattelettelser?
Nu må du bestemme dig. Har vi råd eller har vi ikke råd?
Jeg fører en saglig debat og skriver pænt til dig, så lad venligst med at være nedladende og påstå ting som jeg ikke har skrevet, det er en uskik.
De dynamiske effekter og fx en reduktion af førtidspensionen ville finansiere reduktionen af topskatten.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hold da op, det er grineren.
Jeg kan se dig for mig i en pirattaxa holde og vente på kvinden i Næstved efter 5 min. arbejdsprøvning, hvor en ansat holder tingene for hende. " til en mands arbejde og en taxa oveni. Det er da dejligt besparende i det liberale samfund.
Misundelsesskat. Nej, du er misundelig på de folk der får i pose og sæk fra Danmarks ta selv bord.
Du skal være så er velkommen. Det er den rene svir. Vi lyster os og drikker champagne hver dag imens vores børn går i de fineste privatskoler.
Jeg danser rundt hver dag, smæsker mig i nomamad og flyrejser til fjerne himmelstrøg.

Jeg betaler så lidt i skat at jeg kan sende millioner i skattely.

Herregud, det er jo kun 12.5 milliarder. Det er jo intet i forhold til hvad nasserøvene får!

Er der stadig billetter til dit næste show?

Hov glemte lige, at fortælle at Anders og Joachim er på vej op i de højere luftlag på en enkelt billet.

Lav ikke bølger, når du står i lort til halsen og stå aldrig til søs, men lad de andre stå.
De sjoveste er de der ikke ved det, men tager sig selv meget højtideligt.
Du vender bare tilbage hvis du er interesseret i en saglig debat.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:33   #47
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Ja, en reduktion på lad os sige 10-15 % i Danmark generelt på overførselsindkomster ville ikke betyde noget for levestandarden.
Men varerne i fakta bliver ikke billigere af, at du tager folks penge.
Der opstår ikke pludselig en masse billige boliger af, at du tager folks penge.

Grunden til at mange rammes af f.eks. kh loftet, er jo at de har været nødt til at bo dyrt.
F.eks. så for at få §34 (der jo også indgår i loftet), skal dette opfyldes:
"Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig. "
Så her har selv kommunen været med til at undersøge, om der findes billigere muligheder.

Så hvor er logikken i det? At det bare er ærgerligt at man så bliver hjemløs?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:35   #48
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men varerne i fakta bliver ikke billigere af, at du tager folks penge.
Der opstår ikke pludselig en masse billige boliger af, at du tager folks penge.

Grunden til at mange rammes af f.eks. kh loftet, er jo at de har været nødt til at bo dyrt.
F.eks. så for at få §34 (der jo også indgår i loftet), skal dette opfyldes:
"Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig. "
Så her har selv kommunen været med til at undersøge, om der findes billigere muligheder.

Så hvor er logikken i det? At det bare er ærgerligt at man så bliver hjemløs?
Så du mener ikke at folk selv har et ansvar for at finde en bolig der passer til deres indkomst?
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:35   #49
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Jeg fører en saglig debat og skriver pænt til dig, så lad venligst med at være nedladende og påstå ting som jeg ikke har skrevet, det er en uskik.
De dynamiske effekter og fx en reduktion af førtidspensionen ville finansiere reduktionen af topskatten.
Tillader mig at citere dig:
"Det er faktuelt forkert i og med at der er underskud på statens "husholdningskonto", baggrunden for 2025 planen er jo netop at denne skal bringes i balance. "
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:35   #50
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Ja, en reduktion på lad os sige 10-15 % i Danmark generelt på overførselsindkomster ville ikke betyde noget for levestandarden.
hej Gud fader i det høje
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension