K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2006, 13:25   #1
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Ledighedsydelse

Jeg har lige fået min første udbetaling, siden jeg d. 4.okt 2006 blev kendt berettiget til fleksjob. Men udbetalingen hedder "særlig ydelse", hvorfor det? Jeg er jo fuldt ud klar til at gå i arbejde, hvis der kom et lige nu, hvorfor er jeg ikke berettiget til almindelig ledighedsydelse?
Er det bare fordi jeg er gift?
På forhånd tak
Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2006, 13:58   #2
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Ledighedsydelse

Hejsa Bente

Ja øhh må være dig svar skyldig med hvorfor det hedder særlig ydelse.... Men en ting er sikkert det burde ikke være pga at du er gift - i hvetrt fald efter hvad jeg fik at vide i min kommune så har min indtægt intet med min mands...... har aldrig skulle dokumenterer noget omkring hans løn..... hvad med din sagbehandler ??? kan hun/han ikke belyse tingene for dig ??? de kan jo gå ind og se hvad du har fået - det er trods alt hende som har sat dig på denne ydelse så...... prøv det ellers er der sikkert en eller to herinde som nok skal kende svaret!!

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2006, 14:43   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Ledighedsydelse

Citat:
benteh skrev:
Jeg har lige fået min første udbetaling, siden jeg d. 4.okt 2006 blev kendt berettiget til fleksjob. Men udbetalingen hedder "særlig ydelse", hvorfor det? Jeg er jo fuldt ud klar til at gå i arbejde, hvis der kom et lige nu, hvorfor er jeg ikke berettiget til almindelig ledighedsydelse?
Er det bare fordi jeg er gift?
På forhånd tak
Bente

hej benteh

Nej det har ikke noget at gøre med om du er gift

Særlig ydelse er det man modtager når man har modtaget kontanthjælp før man blev visiteret til fleksjob.

Ledighedsydelse er det man modtager hvis man var medlem af en fagforening og fik sygedagpengefør man blev visiteret til fleksjob.

Så er spørgsmålet ...var du modtager af kontanthjælp før, eller var du modtager af sygedagpenge før visitering til fleksjob ?

Det kan også godt være der er begået en fejl... med skat, så du må ringe og spørge om det hele. Du får selvfølgelig skatten tilbage når de opdager der er trukket for meget.

Heiden ved en hel masse om det og hun svarer dig nok senere...

Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2006, 15:05   #4
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
RE: Ledighedsydelse

Tak for svar
Jeg modtog faktisk SU før visiteringen, så det er nok der, forklaringen er...mon jeg så får den almindelige ledighedsydelse, mens jeg er i prøve på fleksjob? Hvor er der mange ting, jeg ikke aner noget om, og hvor er kommunen dog LANGSOM! Det er 3 uger siden, jeg fik brev om, at jeg er berettiget til fleksjob, men jeg har ikke fået en jobkonsulent endnu, og i næste uge skal jeg til møde med den arbplads, der evt vil ta mig (hvorfor skriver jeg mon ikke "som JEG evt vil ta?) og det møde er jeg slet ikke rustet til, men jeg har nu været igang med den her proces siden d. 20.januar og trænger voldsomt til handling...
VH Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2006, 15:13   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Ledighedsydelse

http://www.fleksjob2.dk/Guide/GuiS%C3%A6rligydelse.htm

Står noget her om det....reglerne er her...tillykke med at du har fundet et flksjob så hutigt
Du skal da bare gå op til kommunen og sige du har fundet et fleksjob fordi det er da så fint at du selv har fundet et B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension