K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 23:08   #51
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ussel mammon er det nok ikke liiiige just
I min verden er selvrespekt mere værd end penge.

Men hvor om alting er, der findes altså skæve eksistenser, det lever fint uden at være ude i den rigtige verden og have et job, og det burde vores samfund har plads til.

Indfør borgerløn, det kan da ikke være så svært.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 23:11   #52
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Maj britt
Hvorfor er det lige at du tror ALLE bliver lykkeligere af at have et job??

50 procent er vil ikke glad for at arbejde, men de skal alså have mad på bordet
hvis man ikke er syg må man alså tjene sig egen penge.
tænk hvis alle sagde jeg er ikke lykkelige for at arbejde. hvor skulle man så købe mad

vi skal bare være glade for der er noget som hedder kontanthjælp i Danmark
kontanthjælp er ikke en menneske ret.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 23:12   #53
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvrespekt - jamen du er da selv på et kageklapperkursus??
Og du møder vel op igen og igen, selvom du ser det er noget l o r t.

Og ja, borgerløn er fint med mig, så kan man da endelig kalde en spade for en spade.
Og så kan vi ryge helt tilbage til 16 århundrede - iøvrigt gav man i gamle dage ikke borgerløn til familier, så ville du jo ikke kunne klare det. Hmmm.
Så er det så en ny revideret udgave af borgerløn vi skal ud i, så også familier kan sumpe den.

Sidst redigeret af Ninja; 07-04-2010 kl. 23:17.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 23:31   #54
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kaster lige den seneste blog ind fra Politikken ang denne tråd:
http://blog.politiken.dk/engelbreth/...ren-jespersen/

"...Med andre ord: Tvang, underbetaling og løntrykkeri. Det var dengang, al det meningsløse idiotarbejde for alvor kom på banen - f.eks. var det et »beskæftigelsesprojekt« at luge ukrudt i en frosthård jord under 8 minusgrader i Sydfalsters Kommune."

Hm, ja, herhjemme plejer jeg at sige(når manden for 10.gang råwer efter mig):
Tror du jeg er en hund, der blot lystrer ordrer -VOV
(-hvis nogen af jer apropos har set filmen: Bænken )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 23:49   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror ikke på hun får det gennemført!! Der er alt for mange løse ender i det der, og modellen er jo set før og virkede ikke efter hensigten. Det er jo heller ikke fair kamp over for arbejderne, at man kan ansætte gratis arbejdskraft, så det virker enormt RØDT på mig og nærmest kommunistisk.....
Og desværre er udmeldingen vand på regeringens mølle. DUMT tidspunkt at komme med sådan en brøler.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 07:03   #56
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Selvrespekt - jamen du er da selv på et kageklapperkursus??
Og du møder vel op igen og igen, selvom du ser det er noget l o r t.

Og ja, borgerløn er fint med mig, så kan man da endelig kalde en spade for en spade.
Og så kan vi ryge helt tilbage til 16 århundrede - iøvrigt gav man i gamle dage ikke borgerløn til familier, så ville du jo ikke kunne klare det. Hmmm.
Så er det så en ny revideret udgave af borgerløn vi skal ud i, så også familier kan sumpe den.
Ja, det gør jeg, fordi hvis jeg på nogen måde kan være med til at stoppe det tvang på klappekagekurser herude i kommunen, så skal det være indefra.

Så skal jeg skrive ned minut for minut, hvad vi laver eller rettere IKKE laver, så må jeg være der.

Jeg har et møde med borgerrådgivningen d. 15-4. :-)

Langt de fleste foretrækker at have et job, et ganske lille fåtal lever fint uden job, men der skal penge på bordet, der kommer borgerlønnen ind.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 08:05   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Joo, men tænker du slet ikke på signalværdien? ,,Mor hvad laver DU? ,,Jeg gider ikke arbejde, så jeg får borgerløn betalt af alle dem der godt gider arbejde??
Synes da det er pinligt nok at være førtidspensionist og ikke KUNNE arbejde. Jeg ville da først grave mig ned, hvis jeg skulle fortælle mine børn at jeg ikke GAD....
Sikke en livsfilosofi at give videre
Og sikke en masse skat det arbejdende folk så skulle til at betale! Muligvis derfor at borgerløn aldrig vil blive en realitet....

Og sikke da noget pjat, at man SKAL detage i et kursus for at beskrive det indefra! De der kurser er jo ens over hele landet kan jeg høre, og siden jeg selv flygtede for sådan et kursus i 1999, kan jeg så forstå at de heller ikke er lavet om siden - påtrods af massive klager.
Og du ved jo lige så godt som mig, at de KUN laver de der kurser, for at folk skal flygte fra dem. De er med vilje skruet skidt sammen, og eneste tanke bag dem er, at folk hurtigt finder sig et arbejde der giver mening, eller på anden måde får tænkt sig om, så de ikke havner på sådan et kursus igen!

Så den beskrivelse du troligt møder op for senere at kunne give dem, kender de alt til, og deres eneste spørgsmål vil være ,,jamen Maj-britt hvad lærte du så af dét og hvordan vil du sikre dig at du IKKE bliver udsat for så fordummende en aktivering i fremtiden?
Og kan du ikke selv finde svaret, så bliver du sendt ud igen og igen og igen til samme omgang, bare med andet fortegn.
Men har du en ide til en forandring, så kan de MÅSKE finde noget mere målrettet så du bliver sluset videre til noget der giver mening...

Sidst redigeret af Ninja; 08-04-2010 kl. 08:31. Årsag: stavebøffer
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 08:36   #58
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Jeg kan ikke se man skal betale folk der ikke gider at arbejde - der skal ydes før der kan nydes.

Er helbredet tip top - ja så er det altså ud af klappen.

Hvad når man bliver gammel/syg og har brug for pleje. Hvordan vil man kunne kræve hjælp, når man ikke selv har ydet?

Folk der ikke gider at arbejde, gider jo godt at bruge vores sygehusvæsen, vores veje, vores offentlige institutioner til deres børn osv. Det er ikke kommet af ingenting.

Kald mig bare forstokket, gammeldags og resten af smøren

Lediggang kan være roden til alt ondt. Det er jo sjældent dem i fuldtidsarbejde der begår indbrud, begår hærværk, osv osv.

Vi har - blandt andet - en ældrepleje, der skriger på flere hænder. Et bud kunne være, at sende ledige ud sammen med hjemmehjælpen, så der bliver tid BÅDE til rengøring OG til socialt samvær for den ældre - som jo har betalt for det samfund vi har i dag.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 09:03   #59
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Prøv at forestille dig at du har 6.000 æbler. Og forestil dig videre, at du har 157.000 venner, som du gerne vil give et æble hver. Selvom du hverken er i besiddelse af en lommeregner, eller har den store sætteskippereksamen, kan de fleste temmelig hurtigt regne ud, at der nok ikke kan blive et helt æble til hver af vennerne.

Læs videre her:

http://www.checkjobnet.dk/essays/_mine_kommentarer.php

Læs ALT, hvad han skriver, han er skarp og han sætter tingene på spidsen.

Et andet spørgsmål:

Hvorfor er det lige at du tror ALLE bliver lykkeligere af at have et job??

Yde før man kan nyde??

Hvad har Claus Hjort ydet??

Hvad har Brian Mikkelsen ydet??

Du kan selv fortsætte.........

Jeg har ydet 4 sønner, der alle jobber, selv ham på 12½, ganske ulovligt ja, men han er ligeglad, jeg er ligeglad og hans arbejdsgiver er ligeglad, idet det er storebror på 15, der officielt står som arbejdstager.

Er det ok at have ydet 4 sønner, der nu betaler skat??
Et eller andet sted, så er der her i DK gjort en enorm indsats for at FORBYDE børnearbejde, netop for at passe og tage vare på børnene og deres fremtid. Så kan man jo altid diskutere om man har lavet loven for snæver og forhindret 12 årige i at tjene lidt lommepenge ved at rende med aviser.

Men hvordan er din 12 årige stillet, HVIS uheldet er ude - på hans arbejde? Hans voksne, der skal passe på ham, kan da ikke tillade sig at være ligeglade -

Og så er det et andet sted, totalt grænseoverskridende, at DU og andre, virkelig taler så nedværdigende om folk, der i jeres øjne sidder på et klappekagekursus, på en boldt, og klapper i takt fordi læreren siger det - der KUNNE sidde, bare èn, der virkelig tog det alvorligt - og har måske håb og drømme om f.x at ændre sin livsstil, med hjælp fra nogen der ved hvordan man gør dèt.

Respekt virker dælme begge veje.

Bare min mening.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 09:43   #60
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser

Vi har - blandt andet - en ældrepleje, der skriger på flere hænder. Et bud kunne være, at sende ledige ud sammen med hjemmehjælpen, så der bliver tid BÅDE til rengøring OG til socialt samvær for den ældre - som jo har betalt for det samfund vi har i dag.
Uhhh sikke da en genial løsning
Sorry men hvis job er det vi skal tage .. min venindes ??

Det er netop sådan noget jeg er så bange for vil ske , for hvem synes ikke det er ædelt at hjælpe de gamle , men helt ærligt for en kontanthjælp så kan en på kontanthjælp rende rund sammen med en sosu og tror vi selv at der kommer nogen og klapper kontanthjælpsmodtageren på hovdet og siger ..

Hold da op det er du en knag til så her har du en sosu løn , eller er der en større chance for at vi kommer og sparker sosu bagi og siger , der er ikke så stort behov for dig og desuden er kommune kassen tom , så derfor er det ud af vagten (og i længden kan vi trykke lønnen)

Undskyld mig .. dum tanke .. (sagt af en datter af en sygehjælper der blev overhalet indenom af dem uden uddanelse *sygemedhjælpere* i 70erne* ) igen hvis jobbene er der så betal for at få dem udført der er mange andre muligheder i det her samfund for at få det til at glide lidt bedre ..

Jeg tror ikke på aktivering for uanset hvad du laver så vil du komme ud i konkurrenceforvridning som det er i dag hvor enhver børnehave, plejehjem og sfo har deres helt egen lille kontanthjælps slave kan jeg da kun se det blive værre og værre og husk de trænger andre ud fra jobbene ..

En bekendt af mig var engang nede på et plejehjem i nærheden og lave mad og servere for de gamle ..for sin kontanthjælp og hun elskede vitterligt at være der...

MEN det var det samme plejehjem min mor havde arbejdet på i mange mange år og jeg vidste at de plejede at være tre ansatte til at få det til at køre rundt, da min veninde var der var der en ansat og to kontanthjælpsmodtagere..

HOVSA nogen mistede et job ...

Hvis vi har en ældrepleje der skriger på hænder så er der rig mulighed for at give dem de hænder .. lav lønnet job ... !!!

Jeg kender flere sosuer der er blevet fyret for nyligt, men selvfølgelig en lille slave er til hver en tid bedre end en der vil have PENGE for sit arbejde..

Det sidste plejehjem min mor var på var også meget begejstret for flekser , de var så søde så effektive og man kunne mærke at de var vant til at være på arbejdsmakedet .. ingen blev der bare mere end tre måneder

Nej for fanden for så skal de jo have løn ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension