K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2011, 20:24   #1
ricco
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
ricco er ny på vejen
ang flex job

jeg er en mand på 40 år som fik whiplash i 2007,Jeg har lige blivet færdig med revalidering 05/04.job centre har bedt om et nyt hedbreds attest fra min læge.Som jeg var hos lige før påske.min job centre mener ikke jeg skal til til job afprøvning fordi min revalidering var et helt år.so jeg er spænt på at høre hvad job centre vil sig til mødet når de har læste min helbreds attest.job centre har ogsa fortælt mig at min lægelige paper er sent til deres læge konsulent på forhånd so at det kan go lidt hurtiger med min sag siden jeg har ingen intægt lige nu.Jeg kan arbejde 2,5 til 3 timer per dag.

arbejdes skadestyrelsen har anerkendt min skade med en midertigligt afgørelse for svie på 10% og arbejdes evnertab på 40%.


er der nogen som har en ide om hvad ved ske ved min sag?
ricco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 09:33   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er ikke til at vide hvad der vil ske med din sag ud fra det du skriver her, men en ting man da kunne forestille sig var at du visiteres til fleks når du ikke har en større arbejdsevne tilbage ..

Hvis du visiteres til fleks og ikke kan få kontanthjælp (du kan ikke få ledighedsydelse før du har været i job i 9 mdr hvis du kommer fra ingen indtægt eller kontanthjælp) så vil du være berettiget til særlig ledighedsydelse §74i som er ca 10.000 før skat ..

det kan da også tænkes at de kigger på pension da det jo ikke er mange timer du kan arbejde, men umiddelbart ville jeg da tro at det ville ende med at det var fleks de kiggede på ...
Men ingen kan sige noget med sikkerhed og det kommer også an på om det er konstateret at du er stationær syg altså ingen mulighed for at du bliver rask igen ...

Hvis det er tilfældet kan jeg ikke forstå hvorfor de ikke har kigget på mulighed for fleks inden du mistede revalidering ... hvor længe siden er det at de stoppede din revalidering ?
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 23:09   #3
ricco
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
ricco er ny på vejen
der er konstateret stationær tilstand,jeg har doubelt diskus prolaps i nakken og lænd med nerve i klem in nakke region min revalidering ophørt den 05/04/2011.jeg var på revalidering en helt år.

Sidst redigeret af ricco; 26-04-2011 kl. 23:16.
ricco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 09:39   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du anket stop af revalidering ,du burde jo være en oplagt kandidat til den de kalder en ymer paragraf , det er sådan at man kan komme på ledighedsydelse indtil man er afklaret , den bruges især til folk på revalidering, det er jo ikke fair at du skal miste din indtægt pga det.. du kan vel i og for sig lige nøjagtig nå det, da de stoppede din revalidering fik du da en ankevejledning med ?
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 22:21   #5
ricco
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
ricco er ny på vejen
min revaledering stopped ifølge min job plan (1År).men jeg kun ikke komme op på fuld tid.
ricco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 22:16   #6
ricco
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
ricco er ny på vejen
Unhappy

har for sendt en helbredsers attest til kommune fra egen læge so m de vil have,ifølge ejen læge er behandlings muligheder udtømt og er i stationæret tilstand med varig men.

min sagsbehandler fortæler at deres intern læge mener at min tidliger undersøgelser er fra 2009 og en enkelt helbredser sttest fra ejen læge er ikke nok derfor har de henvist mig til arbejdsmedicinsk klinik vil bispebjerg hospital i anledning til fleksjobsafklaring.


er der nogen som har erfaring med arbejsmedicinsk klinik ved biperbjerg hospital.
jer er ret nervous og ret træt efter næsten 4 års kampe.lige nu stå jeg uden noged form for intægter siden jeg er ikke beretted kontant hjælp og er skilt.

det vil ogsa være deglight at del min sag med nogen ,jeg føler ikke tid tider jeg kan mere.
ricco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 00:10   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er desværre ikke kendt med regler , når man kommer fra revalidering, men..

Skal du så ikke være sygemeldt, i mindste fald have kontanthjælp, hvorfor ikke?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 01:24   #8
ricco
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
ricco er ny på vejen
first var jeg sygemeldt så gik jeg over til revaledering ,hvor jeg ikke kun kom op på fuld tid ,forløb var på et år.derefter stopped de min penge og bedt mig at over gå på kontant hjælp som jeg må ikke for,


afventer musevåvejs afklaring enhed kommer med et endelig svar.
ricco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 09:34   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forstår ikke hvorfor, du som minimum ikke får kontanthjælp?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 21:28   #10
ricco
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
ricco er ny på vejen
jeg ejer et hus,

Har lige modtaget partshøring og min sagsbehandler er positive instillet men kan ikke lov noget 100%.

det enest som kan være et problem er efter mit besøge til medisinks clinic for en hedbredsers attest stor der at jeg kan have gavn af smerte clinic,men det ved næbe hjælp min arbejdsevne.

sagsbehandler siger at der kan gå op til 3 månder ind jeg for svar.

jeg er meget spændt og nervous.
ricco er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension