K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2013, 09:11   #1
smutti
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
smutti er ny på vejen
modic forandringer

Hej alle. Jeg er ny herinde og vil høre om der er andre der som jeg er invalideret af modic forandringer i ryggen?

Smutti
smutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 16:38   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Her findes lidt information om Modic

Kære Smutti

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...c+forandringer

Men brug søgefunktionen med "modic forandringer"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 16:44   #3
smutti
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
smutti er ny på vejen
Tak Peter det vil jeg prøve at kigge på
smutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 18:02   #4
foxx450
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Helsingør
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
foxx450 er ny på vejen
hej

Citat:
Oprindeligt indsendt af smutti Se meddelelser
Hej alle. Jeg er ny herinde og vil høre om der er andre der som jeg er invalideret af modic forandringer i ryggen?

Smutti
Citat:
Modic forandringer

Modic forandringer er knogleforandringer i ryghvirvlerne. Dr. Michael Modic opdagede i 1988 disse forandringer, og de er blevet opkaldt efter ham. Han beskrev, hvordan Modic forandringer ser ud på en MR-scanning. Han udtog også prøver af knoglerne, så han kunne beskrive knogleforandringerne i de 3 forskellige typer.
Normal knogle
En normal knogle i ryghvirvlerne består af en slags stillads af hundredtusindvis af små fine knogletråde. I hulrummene mellem knogletrådene er der rød knoglemarv, der producerer blodlegemer.

Figur 1: Knoglestruktur i en normal ryghvirvel.
Forskellige Modic forandringer
Modic forandringer type 1
I Modic forandringer type 1 er knogletrådene brækket massevis af steder, og de er kortere og bredere end i normale knogle. Koglevævets mønster er ujævnt og uden struktur. Knoglemarven er erstattet af den samme klare væske som i en vabel, og der er vokset nye smertenervefibre ind i knoglen.
Kilde: http://bricksite.com/modicklinikken/...c-forandringer

Håber det ka' hjælpe

Sidst redigeret af Webmaster; 10-03-2013 kl. 04:25. Årsag: Link sat ind og artikel forkortet pga copyrightloven
foxx450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 20:47   #5
smutti
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
smutti er ny på vejen
Hej tak for dit store arbejde. Og kender desværre alt til det der står. Jeg fik en arbejdsskade i ryggen i 1996 og har siden da bare fået det være og være og det var først i slutningen af 2012 at fandt modic forandring to steder i ryggen. Jeg har lymfocytter politisk hvilket er en betændelsestilstand i min tyktarm, så der er ikke meget smertestillende medicin jeg kan tåle mere. Og jeg har haft smerter siden min skade. Idag er jeg bare så invalideret at jeg ikke kan klare noget mere. Jeg skal endda have hjælp til at få tøj på.
Jeg ville bare høre om der var andre herinde der har modic.
Men tusind tak for dit indlæg

Mvh. Smutti
smutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 22:57   #6
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Hej Smutti

Ja, det har jeg, type 1, også efter en arbejdsskade i 2007..

Det er et helvede, at have og ikke sjovt.

Desværre har de tre reumatologer jeg har været hos, nærmest tilsidesat denne lidelse, en sagde endda det var noget "popsmart" noget der var fundet på .

Med udfra alt det jeg kan læse om det er det præcis de symptomer jeg har.

knus
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 08:03   #7
smutti
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
smutti er ny på vejen
Hej snittepigen

Har du oplyst ask om dit modic?
De reumatologer du har været ved kan da ikke ha sat sig ret meget ind i tingene, de skulle jo prøve at snakke med nogle der ved noget om det så ville de nok blive klogere
Arbejder du ?

Knus smutti
smutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 08:55   #8
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Hej Smutti.

Ja, jeg har en sag i øjeblikket hos ASK vedr. erhvervsevnetab.

Har også fået mén grad erstatning på 15 %

Det de (reumatologere) har lagt vægt på, er de skader der er kommet af slid og discusprolapser i lænden. Har fået slidgigt i lænden

Jeg arbejder desværre ikke mere, men fik tilkendt fleksjob (7 1/2) time om ugen.
Stoppede med at arbejde oktober 2011, og gik igennem træning, arbejdsprøvning og fik så fleks i dec. 2012.

I mine lægepapirer står det med modic og alt det andet, men det lød på dem som om, at det ikke var derfor jeg havde smerter og at det ikke var det afgørende..

Så nu skal jeg finde et job på de dersens timer hmm, håber det vil lykkes.

Hvad med dig arbejder du?

Synes det er rart, at have "fundet" en der også har det samme (modic), man kan godt føle sig lidt alene om det.
Når man ikke selv har prøvet det, ved man ikke rigtig hvad det er...

Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 10:44   #9
smutti
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
smutti er ny på vejen
Jeg har ikke arbejdet siden 2001 der fik jeg tilkendt førtidspension, da jeg ikke kunne arbejde I et fleksjob pga. Mine smerter og bevægindskrænkning. Nu har jeg lige blevet tilkendt den højeste pension da jeg er meget invalideret af smerter. Jeg har i samråd med fagforening optaget min arbejdsskade sag igen. Jeg skal nu til en speciallæge i neurologi i den forbindelse. Hvor om alting er så er det bare rigtigt det du skriver at det er dejligt at finde en der har det samme for det er så svært for andre at sætte sig ind i når de ikke har oplevet det det gør ved en. Jeg håber for dig at du finder et fleksjob du kan klare. Har du børn? Jeg har to
smutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 11:43   #10
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Jeg blev også indstillet til FP af min sagsb, men den gik ikke igennem i andet nævn.

SB var meget sikker på den gik igennem, men desværre ikke.
Har svært ved, at tro på noget fremtidigt arbejde uden smerter, uanset hvad, selvom det kunne være dejligt, at komme ud igen.

I arbejdsprøvningen var jeg også smadret, når jeg kom hjem, men det ser de ikke på.
Var der hver anden dag, så jeg kunne restituere mig på fridagene, men som du sikkert ved, så sidder man bare og er helt slasket når man har fri, efter en dag hvor man har været på. Hvis man da ikke er inde og hvile sig i sengen.

Åh ja kender også det med bevægeindskrænkningen, bedst som jeg tror, at nu kan jeg lige det og det, så sætter lænden eller andre "dele"
*sig i modstand.
Nåede du FP inden den nye reform?
Jeg har to piger på 14 og 18.

Sidst redigeret af Snittepigen; 10-03-2013 kl. 11:47. Årsag: glemte noget
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Patientnetværk for Modic forandringer phhmw Et godt link! 7 14-02-2021 09:10
Ondt i ryggen - ny side om modic mollys Et godt link! 7 24-03-2011 16:37
Fremtidsudsigterne med Modic andi1975 Dit og Dat 6 28-10-2007 12:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension