K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2014, 21:51   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Paragraf 100 merudgifter psykisk syg

Hej alle sammen

Jeg er blevet godkendt til at være i gruppen som kan modtage ydelser efter paragraf 100.
Mange skriver om, at det nærmest er umuligt at blive godkendt pga psykisk sygdom.
Jeg prøvede at søge alligevel og blev godkendt i første ansøgning.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 23:15   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke så meget fordi det er psykisk sygdom at det er svært, ofte er det fordi man får førtidspension, at det kan være lidt af en umulighed....

Dejligt du er kommet gennem nåleøjet!!

Personer, der modtager pension efter § 14 i lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension, er ikke berettigede til ydelser efter Servicelovens § 100, medmindre de tillige er bevilget kontant tilskud efter § 95 eller borgerstyret personlig assistance efter § 96.
Disse personer kan i stedet søge merudgifterne dækket efter reglerne i lov om social pension.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 14:15   #3
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Hej alle sammen

Jeg er blevet godkendt til at være i gruppen som kan modtage ydelser efter paragraf 100.
Mange skriver om, at det nærmest er umuligt at blive godkendt pga psykisk sygdom.
Jeg prøvede at søge alligevel og blev godkendt i første ansøgning.
Tillykke med det.
Jeg har svære kroniske rygsmerter efter en arbejdsskade og som førte til nedsat funktionsevne og er enlig mor til 3 små børn. Jeg har talt med en sagsbehandler om ansøgning om § 100 da jeg ikke kan længere købe alt mine medicin mm. Hun var negativ og sagde, at jeg skal søge kronikker bevilling hos min egen læge af sted for.
Jeg bad hende alligevel om at sende mig ansøgningen, det har hun gjort og jeg har udfyldt den og sendte den tilbage. Nu venter jeg på svar.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension