K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2009, 13:55   #1
helena06
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
helena06 er ny på vejen
Unhappy Hej,jeg er ny her

Hej,jeg er ny her på siden,og har brug for jeres hjælp.Jer 33år,er opereret for diskus prolaps i februar. Arb som pedagog medhjælper (2 år )Får smerter i ben og ryg (lænden) det stråler ned i benet,tror bare at det er hold i ryggen,men nej skulle opereres.Nu er jeg blevet scannet anden gang og det viser sig at der ikke er flere diskusser i ryggen men har stadig kroniske smærter i lænden og benet.Er på smertestillende medicin og Ciprelex. Har været til samtale på kommunen og lavet recursse profil,han mener jeg skal i flex job men jeg kan ikke se for mig at jeg skulle magte det når jeg har så voldsomme smærter stadig;er der nogen som har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre,min sag er stadig i arb skade styrrelsen.
helena06 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 19:33   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej Helena06
og velkommen til. Jeg er sikker på du kan finde god hjælp herinde.

jeg er ikke så stærk i det hele sådan §§ mæssigt, men ved at andre plejer at anbefale at man "følger med strømmen" efter hvad sagsbehandleren siger, og altså går med til at afprøve om du skal have flexjob.. hvis det så viser sig ved arbejdsprøvning at du ikke magter det, så må de se på pension istedet.
jeg er sikker på at der kommer flere gode råd til dig, bliv hængende, det er forskellige tider af døgnet at de forskellige er på.
mvh
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 19:56   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan godt forstå at det er svært at overskue en arbejdspeøvninnår du er plaget af smerter og kan du slet ingen ting så kan du ikke. Men en arbejdsprøvning skal jo vise dig selv og kummunen hvad du kan nu og ikke kan klare .du skal jo afklares på en eller anden måde men der kommer nok et klogt hovde og fortæller om love og regler .du skrev ikk hvor meget du kan men så længe man kan møde op kan man afprøves det ikke min holdning men kummunes du skal passe godt på dig selv og lytte til kroppen .og der bestemmes et timetal men husk det er din krop der skal sætte tiden så kan du kun være et sted 30 min ja så er det jo sådanne men jeg tror ikke du slipper for det .måske skal du lige skrive hvad du lever af nu og hvor længe så det nemmer for dem der kan §
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 22:31   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Helena06, ..... Først vil jeg ønske dig rigtig hjertelig velkommen her på siden, som jeg håber du vil få megen glæde af

Jeg kunne i forbindelse med dit spørgsmål godt tænke mig at høre lidt om, hvad din læge siger i forbindelse med dine smerter .... Er dine smerter noget du skal 'leve med' eller er der mulighed for at gøre noget for dine smerter ... evt. smerteklinik osv., for det har stor betydning for, hvad krav der bliver stillet til dig.

Er du på sygedagpenge og har du begæret aktindsigt?

Hvis du har for mange smerter er det vigtigt at du har din læge med dig i dette forløb, for det er uhyre svært at slippe for arbejdsprøvning, medmindre at lægen fraråder det pga. forværring af dit helbred.

Men fortæl lidt mere, for så får du også nogle bedre råd

Med venlig hilsen Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 22:34   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Har du prøvet en kirupraktor, det lyder som om, der er en nerve i
klemme, det kunne være iskias nerven.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 00:05   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
en discoprolabs kan også godt stråle ned i benet, også hvis den er opereret, for nerver,muskler kan tage varig skade hvis ikke man bliver opereret med det samme.

Man skal ikke bare rende til en kiropraktor, uden at vende det med sin læge, om det er tilrådeligt. især når man har en uafsluttet skadessag. man kan risikere de siger, at skaden er sådan fordi man har været ved en kiropraktor af egen vilje..
og så tror jeg at man skal være forbeholden med at udslynge diagnoser på andres symptomer..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 07:05   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg synes også det lyder som om, at det er discusprolapsen der har efterladt sig et problem, og på den baggrund er det ikke særligt sandsynligt, at en kiropraktor kan gøre noget godt.

I det hele taget skal man, efter min mening, være lidt forsigtig med at gå til kiropraktor, medmindre man ved helt nøjagtigt hvad problemet er.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 11:07   #8
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Helena

Først velkommen til siden, håber du bliver glad for den.

Jeg er selv oppereret for en discusprolaps i L4/L5 i 1995.
Den har givet varige mén, med smerter, følelseforstyrrelser, og er i februar i år blevet oppereret for vandladningsproblemer, som følge af discussen.

Hvad har din læge sagt med hensyn til prognosen for op, hvornår kan du forvente at dine smerter/gener forsvinder. Da jeg blev op. fik jeg af vide med hensyn til mine lammelser/føleforstyrrelser, at var de ikke væk efter 2 år, gik de aldrig væk.

Gå IKKE til en kiroprakter, da slet ikke allerede, du har nu et sårbart sted, der skal ha' til til at hele. En kiroprakter går ind og manipulerer med ledene, så det er ikke lige så smart for en med discus.
En jeg var indlagt med, fik en ny discus kort efter, da han samlede en avis op fra gulvet (vrid i ryggen, gik ikke korrekt ned i hug) så pas lige lidt MEGET på.

§'er er ikke lige min stærke side. Men det er der mange andre herinde der ved meget mere om.

Hilsen Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 21:54   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af helena06 Se meddelelser
Hej,jeg er ny her på siden,og har brug for jeres hjælp.Jer 33år,er opereret for diskus prolaps i februar. Arb som pedagog medhjælper (2 år )Får smerter i ben og ryg (lænden) det stråler ned i benet,tror bare at det er hold i ryggen,men nej skulle opereres.Nu er jeg blevet scannet anden gang og det viser sig at der ikke er flere diskusser i ryggen men har stadig kroniske smærter i lænden og benet.Er på smertestillende medicin og Ciprelex. Har været til samtale på kommunen og lavet recursse profil,han mener jeg skal i flex job men jeg kan ikke se for mig at jeg skulle magte det når jeg har så voldsomme smærter stadig;er der nogen som har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre,min sag er stadig i arb skade styrrelsen.
Loven er sådan, at man skal have forsøgt at arbejde i fleksjob, før man kan få pension.

Hvis du får dine læger til at hjælpe dig med de bedst mulige skånehensyn, så kan et fleksjob måske netop være lykken - og for dig sikkert i et andet erhverv.

Loven er også sådan, at du skal stå til rådighed for ALT, hvad du kan magte... altså i ethvert erhverv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 08:47   #10
helena06
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
helena06 er ny på vejen
har brug for hjælpen

hej I søde mennesker,tak for hjælpen.det er virkelig dejligt at ha nogen der kan forstå situatuonen.jeg har rigtig mange smerter i ryggen og venstre ben,nat-morgen.kan dårlig stå op om morgen ,tager varm bad 1 time om morgen,og når ryggen får lidt varme så går det lidt bedre.mange gange når jer har siddet ned,har jeg det sværet ved at komme op ,og rette mig ud,som om ryggen låser sig fast.øv.jeg kan engang stå og lave mad til min fam. jeg prøver,og så skal jeg sidder ned igen og holder pause.mr scanning viser der ikke noget galt, men smærterne er der.har været hos min læge igår ,fik smerter plaster. hun sagde måske skal jeg lære at live med smerterne,øv.min sagsbahandler mener jeg skal i flex,men det er sværet at finde,jeg får sygdagpenge til februar,og har hus ,så jeg få ikke lov til kontant hjælp...tiden går,jeg mister tålmodighed og håb at det bliver bedre med mit hælbred.tror i at jeg kunne få fex eller arb prøvning lidt hurtigere,hvad kan jeg gør for at komme lidt hutigere i systemet,må vi selve prøve at finde noget arb prøvning eller flex? venter på jeres svar...kh HELENA06
helena06 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension