K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2011, 16:43   #1
Effendikat2004
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 8
Styrke: 0
Effendikat2004 er ny på vejen
"Privatpraktiserende" socialrådgivere - tanker om det?

Hej.
Jeg læser til eksamen for tiden så jeg får virkelig trænet min overspringsmuskel
Men jeg er begyndt at føle at jeg lever i en tidslomme for det er kommet som en overraskelse for mig at nogen er villige til / har behov for at bruge mange, mange penge på det jeg egentlig regnede med ville være mit indhold i arbejdslivet.
Det er ikke fordi jeg frygter ikke at få arbejde (jo det frygter jeg faktsk, men ikke på grund af private rådgivere) det er mere fordi det er så modsætningsfyldt for mig - at skulle betale for at få landets lov udlagt så det er til at komme videre med en sag.

Er det mig der er en gammel hippie her - er tiderne bare så meget anderledes nu?
KH Effendikatten
Effendikat2004 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 18:33   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, nej......

Kære Effendikat2004

( bliv ikke forskrækket over mit svar til dig, det er ikke dig personligt jeg er vred på )

Det er ikke fordi du er en gammel hippie, at du ikke kan forstå enkelte/mange borgere bruger penge på privat social rådivning.

Men tiderne skiftede den 1.januar 2003 samt regeringens ministre ofte og gentagne gange er/har været i gang med deres ideologiske kamp for minimalstat.

Intet forkert i det. Noget usympatisk at man ikke kalder det ved sit rette navn.

Min din erfaring skal nok blive større, før du får det helt klare billede, af situationen hvor man beviseligt og til stadighed kan se sagsformidler, sagsbehandler eller socialrådgivere bevidst overtræder den lovgivning som Folketinget har vedtaget.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Når først du har skrevet sammen med borgmester der sætter både Service- og Retssikkerhedsloven ud af kraft, med påstanden om at landet er i krise, så begynder man at forstå på egen krop, hvorfor borger begynder at bruge penge på privat social rådgivning.

Især når samme politiker mener at man skal samle de dyreste, og mest økonomiske krævede patienter, 179 stk, på et sted for så at finde en psykiater der så kan medicinere disse mulitihandicappede således at de bliver dæmpet i deres adfærd = siddende resten af deres liv som sombier.

Herefter kan vi jo fyre alle de ansatte socialpædagoger og opnå store besparelser.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13342

Eller hvis man har mødt en scleroseramt kvinde der har ventet 2 år 7 mdr på genbevilling af sin nødvendige invalidebil, da gangfunktionen ikke er eksisterende. Som iøvrigt aldrig har modtaget rådgivning, som loven foreskriver om de lovbundne sagsbehandlingsfrister, fastsat af politikerne.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Forstår man at ca 700 socialrådgiver stillinger er besat med andre faggrupper, som tømre, præster og lære der efter et kort kommunalt kursus sidder med tunge social sager. Forstår man at elever også kan sidde med disse sager?

Men når du sidder med dit "svendebrev" som socialrådgiver vil du også, opleve at blive presset på dit levebrød af andre embedsmænd hvis ikke du indordner dig. Det er kun et spørgsmål om tid hvor du ikke kan overholde Retssikkerhedslovens §3 stk.2. Forestil dig at du går til Forvaltningschefen og siger at du ikke vil have så mange sager da lovgivningen ikke kan overholdes.
Hvad tror du så der sker?

Hvorfor har Dansk Socialrådgiverforening været sig nødsaget til at offentliggøre denne lille bog?

http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...is_til_web.pdf

Hvorfor eksistere K10? Socialrådgiver har jo rådgiveransvar.


Held og lykke med eksamen og fremtiden

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 19:02   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...du har vist stor viden på dette område, Peter, og som nystartet i området, kan jeg ikke helt gennemskue, om man som borger kan klage til Tilsynet...

Kan man det?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 19:11   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Yes,.....

Kære Carmen.

Enhver dansk statsborger kan klage/gøre opmærksom på ulovligheder i kommunerne, uden selv at være part i en sag.

Det er op til Statsforvaltningernes Tilsyn om de vil starte en Tilsynssag op.
Der kan ikke klages i enkeltsager.
Tilsynet kan gøre brug af sanktioner, men er ALDRIG brugt i sociale sager
Tankevækkende!

Jeg har "vundet" 10 Tilsynssager over kommuner der ikke overholder Retssikkerhedslovens §3 stk2. og samler snarligt en gruppe fra k10 og klager over de resterende på sammen tid.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5796

Her ser du grunden: http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 21:49   #5
Effendikat2004
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 8
Styrke: 0
Effendikat2004 er ny på vejen
Mange tak for betragtningerne over "private" rådgivere.

Jeg tager det ikke spor personligt på den grimme måde, jeg vidste jo godt at der kunne vække ophedede reaktioner hvis jeg var uheldig, jeg var vist mere bange for at gøre nogen kede af det.
Jeg tror virkelig jeg har levet i en tidslomme, den må jeg vist hellere se at komme ud af.
Jeg er meget, meget glad for links og henvisninger - faktisk tror jeg at jeg staidg er noget mundlam over niveauet her på k10 - I er godt nok mange kapaciteter herinde og det er et rigtig godt sted at slå alt muligt op.
KH Effendikatten
Effendikat2004 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 23:22   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi glæder os til at samarbejde med dig fremover.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
En lille snak fra en af "mødrene" til de moderne socialrådgivere Ricky M. Politik og Samfund 4 06-12-2011 20:49
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension