K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 10:30   #21
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
har de ikke afskaffet det.mig og min kæreste fik en bolig igennem komunen for mange mange år siden.da vi flyttede fik vi avide at det var den sidste af de boliger komunen havde/rådede over.og at de havde stoppet med det .men jegk an også have forstået det forkert
I Århus findes det i hvert fald stadig. Jeg blev skrevet op til en akutbolig, og flyttede ind i en 2'er i midten af Maj måned. men kravene for at få en er jo smadder svære at opfylde. Jeg fik en sagbehandler i social afdelingen der hjalp mig i tykt og tyndt. Hurra for ham.....

Til trådstarter - tillykke og held og lykke. Jeg syntes godt nok I sætter jer i en svær situation tidligt, men det er jo jeres valg

Hvor er jeres forældre i dette?
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 15:44   #22
Castella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Castella er ny på vejen
Tak for gode svar ALLESAMMEN!
Jeg skal have gang i veterinæruddanelsen.
Men de tager desværre først folk ind over 18.

Og i den lejlighed jeg bor i nu, er det kun tilladt at bo en!
og rettelse den er kun 27 kvm, og UDEN køkken.

Mange hilsner Castella.
Castella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 16:30   #23
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Her kan du læse lidt om adgangskrav..

http://blivdyrlaege.dk/Fakta1.html

Så der er lige nogle krav du skal opfylde før du kan søge... og det er de færreste der når det inden de er 18 alligevel..

Der ligger en vuggestue og en børnehave lige ved siden af, som en del bruger.

Men du er nødt til at have en plan B til når den bette er syg - det er ikke velset med babyer til forelæsninger.

Hvis du bliver enlig undervejs, kan du søge en lejlighed gennem boligfonden for enlige mødre og fædre. De har et lejlighedskollegie på Frederiksberg, hvor der netop bor enlige der studerer på Landbohøjskolen.

Men ellers gælder det om at blive skrevet op rundt omkring i boligforeningerne med det samme, der er lange ventelister, og der er ikke mange kollegier man må bo med børn på.

Men som sagt skal du først have din studentereksamen eller tilsvarende hevet i land med et passende gennemsnit...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 17:51   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
har de ikke afskaffet det.
Det havde de ikke for et års tid siden, da jeg stadig havde med beboerdemokrati at gøre.

Nogle boligselskaber aftaler endda med kommunen, at de kan råde over mere end hver 4. bolig, der bliver ledig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 18:07   #25
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ Castella.

Kunne du ikke fortælle lidt mere om dig selv og din kæreste?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 18:23   #26
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hej Castella

Stort tillykke med det!

Børn er livets gave - så sandt som det er skrevet

Lyder som om I har tænkt det godt igennem! Kan kun sige som de andre - hold fast i dine planer mht. uddannelse og fremtid - et godt råd uanset om du er 16 eller 26.

Har mødt folk på 20 der var super gode forældre - og folk på 30 der ikke havde sat sig ind i det at få familie.

Håber ikke I bliver mødt med for mange fordomme pga. din alder - for som sagt er der forskel på fisk

Et lille råd - for egen regning (og med fare for at blive upopulær herinde). Du er landet på en side for syge mennesker. Tænker at du måske får bedre hjælp på en side for unge mødre - vi andre har jo trælse ting med i baggagen, - og det har du slet ikke brug for!

Spørger du mig om det at få et barn i dag, vil jeg se det som en uoverskuelig opgave FORDI jeg er syg. Derfor er det jo ikke overskueligt for dig.

Selvom dit indlæg måske ikke retteligt hører til på k10 - var det alligevel dejligt livsbekræftende at høre fra/om en der står et dejligt sted i livet.

Held og lykke fremover
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 18:43   #27
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Tillykke nu ved jeg ikke hvor du bor. Men hivs du bor I Aalborg eller Nørresundby. kan du via et boligselskab få en større l hed i løbet af 6 til måneder. Kan bare ikke huske navnet på det men kan finde det.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 21:13   #28
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
I nogle boligselskaber kan unge par som venter første barn få fortrinsret til bolig. prøv at søge dine boligselskaber i din nærhed for hvad de har af særlige kriterier.

og held og lykke med det hele.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 01:01   #29
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Der er også kollegielejligheder i smørhullet ml Vestre kirkegård, Carlsberg og Vestre fængsel. Jeg har boet der selv, og det er et rigtig godt sted at bo med 'egen' park og legeplads. Der er vuggestue på øverste etage, som er et udmærket sted (eller var for 14 år siden *gg*)
Navnet på stedet er helt forsvundet for mig, men det er nabo til et almindeligt kollegium - Otto Mønsteds kollegiet
Det er ret nemt at komme til Landbohøjskolen derfra, og huslejen er billig

- og så skal du vide, at man skal være meget tidligt ude med at skrive sit barn op til vuggestue/børnehave. Ellers risikerer du at ryge langt pokker i vold. Just one of those things
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
kontant hjælp jjsonn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-07-2013 22:30
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
fra særydelse til kontant hjælp skattepige Alt det andet 58 19-09-2010 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension