K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2011, 18:37   #11
luske
På vej til at lære K10
 
luskes avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Ringsted - Midtsjælland
Alder: 49
Indlæg: 10
Styrke: 16
luske er ny på vejen
keld60 ja det kan du have ret i.... men hvis vi gifter os, så kan vi resikere at jeg skal forsøge min mand. (kalder ham det, da vi har været sammen så længe ;-) )
han er pt på kontanthjælp....
__________________
Venlig Hilsen luske
- Jeg er meget mere end min sygdom, men den er en del af mig -
luske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 18:46   #12
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af luske Se meddelelser
keld60 ja det kan du have ret i.... men hvis vi gifter os, så kan vi resikere at jeg skal forsøge min mand. (kalder ham det, da vi har været sammen så længe ;-) )
han er pt på kontanthjælp....
Ja, men er et ægteskab ikke det går ud på... i godt ondt....

Er selv så heldigt stillet idag så jeg med min FP samt erstatning for TAE kan forsørge både mig selv og min familie i det tilfælde at min kone er uden indkomst


Så der er ingen "risiko" for selv om i ikke er gift kan du risikere det alligevel...


Så bare afsted og vis ALLE at i VIL hinanden på godt og ondt.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:08   #13
luske
På vej til at lære K10
 
luskes avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Ringsted - Midtsjælland
Alder: 49
Indlæg: 10
Styrke: 16
luske er ny på vejen
det er rigtigt, men nej... jeg tror ikke vi bliver gift, inden for maaaange år. han vil ikke. og en anden ting, så lever vi som gifte gør på godt og ondt :-) vi har bare ikke papir på det. men måske en gang ud i fremtiden, hvem ved ;-)
__________________
Venlig Hilsen luske
- Jeg er meget mere end min sygdom, men den er en del af mig -
luske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:19   #14
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af luske Se meddelelser
det er rigtigt, men nej... jeg tror ikke vi bliver gift, inden for maaaange år. han vil ikke. og en anden ting, så lever vi som gifte gør på godt og ondt :-) vi har bare ikke papir på det. men måske en gang ud i fremtiden, hvem ved ;-)
Måake er han bare ked af han ikke kan forsørge dig, men hvis du vælger at gifte dig med viser du ham netop hvad kærlighed/ægteskab går ud på...


Måske han ikke i sin situation kan se fordelene som der alligevel er.... men du viser du har overskuddet til til at se at i passer sammen


Penge i overflod er ikke alt, men et lille overskud til en lille ferie kan klare meget, ferien behøver ikke være en på den anden side af jorden, bare en lille en på den anden side af hverdagen.


Et lille eksempel fra min egen hverdag....
Min kone og mig laver hver måned en kæreste/ægtefælle dag hver måned...
Den ene måned bestemmer hun hvad vi skal den dag/weekend, den næste gør jeg...

Så FIND helt sammen, er kærligheden der, er det andet der også, heldigvis.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:41   #15
luske
På vej til at lære K10
 
luskes avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Ringsted - Midtsjælland
Alder: 49
Indlæg: 10
Styrke: 16
luske er ny på vejen
vi ved skam godt hvad kærlighed er, og vi holder sammen i tyk og tyndt - hvis vi ikke gjore var vi ikke sammen idag ;-)

ja penge er bestemt ikke alt.... vi har prøvet at manden ikke fik penge i et ½ år fordi hans sagsbehandler ikke kunne lide ham :-O (hun er en der tror hun betaler ud af egen lomme, og ikke kommunens) og der havde vi min kontanthjælp at leve for. 2 voksne + 1 barn.... havde vi ikke haft vores forældre og gode venner, OG hinanden, havde vi ikke klaret det...

vi kender hinanden Rigtig godt og det er jo et + :-)
men giftes.... det er nok når vi en gang bliver gamle tror jeg ;-) hihi
__________________
Venlig Hilsen luske
- Jeg er meget mere end min sygdom, men den er en del af mig -
luske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 21:40   #16
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Hej Luske!

Går ud fra du har fået tilkendt pension efter de nye regler.

Her er et link til borger.dk og reglerne for udregning af førtidspension, både ifm. ægtefælles indkomst osv. Der modregnes max. kr. 220.000 af ægtefællens indtægt. Grundsatsen er lavere hvis du er gift/samboende end hvis du er enlig. Men alt dette står her:

https://www.borger.dk/Emner/pension-...-ordning.aspx?

Held og lykke med at vinde millionerne ;O)
KH
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 22:03   #17
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
En LOTTO gevinst er skattfri og påvirker ikke en Førtidspension. Den kan f.eks. også udbetales uden at oplyse modtagerens CPR. nr.
Dog skal man være opmærksom på, at hvis beløbet placeres i en bank, at det så sker på en rigtig konto, så pengene registreres som en gevist og ikke som formue!

Den formular som min kommune udsender som meddelelse om førtidspension indeholder et afsnit med teksten Oplysningspligt.

Denne tekst bliver løbende opdateret og beskriver den pligt en førtidspensionist har til, at informere om enhver ændring i sine personlige og økonomiske forhold! Teksten henviser også til gældende lovgivning.

Hvis man ejer eget hus, så vil værdien af eget hus falde indenfor formuegrænsen, som er 686.900 kr. for 2011. Værdien af eget hus som overskrider denne grænse påvirker den førtidspension som modtages.

Bemærk venligst, at info er oplyst for enlig FP!

Og som Anne Mette ovenstående har link til, så er der mange gode oplysninger at hente på borger.dk

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 22:06   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LimoGert Se meddelelser
En LOTTO gevinst er skattfri og påvirker ikke en Førtidspension. Den kan f.eks. også udbetales uden at oplyse modtagerens CPR. nr.
Dog skal man være opmærksom på, at hvis beløbet placeres i en bank, at det så sker på en rigtig konto, så pengene registreres som en gevist og ikke som formue!

Den formular som min kommune udsender som meddelelse om førtidspension indeholder et afsnit med teksten Oplysningspligt.

Denne tekst bliver løbende opdateret og beskriver den pligt en førtidspensionist har til, at informere om enhver ændring i sine personlige og økonomiske forhold!

Hvis man ejer eget hus, så vil værdien af eget hus falde indenfor formuegrænsen, som er 686.900 kr. for 2011.

Mvh. Gert
686.900 kr. for 2011 har ikke noget med førtidspension af gøre

kun hvis man modtager boligsikring ved siden af sin pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 23:20   #19
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
686.900 kr. for 2011 har ikke noget med førtidspension af gøre

kun hvis man modtager boligsikring ved siden af sin pension
Lige mine ord!
/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 08:26   #20
luske
På vej til at lære K10
 
luskes avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Ringsted - Midtsjælland
Alder: 49
Indlæg: 10
Styrke: 16
luske er ny på vejen
mange tak anne mette :-) aj det er efter de nye regler jeg har fået den (efter 2003) jeg ved nu ikke om vi vinder den store, men det var mere hvis vi var heldige ;-) hihi og mange tak :-)

LimboGert jeg spørger netop for IKKE at komme til at snyde, eller hvad man kalder det... Det gidder jeg ikke, men som sagt har jeg været på kontanthjælp i mange år, mens jeg blev udredet, pengen skal jo kommet et sted fra, og der kan jeg da som sådan reglerne :-) men på FP :-| så er jeg lidt lost.... Derfor er det rat at kunne spørge her inde :-) og snyde, det vil jeg bestemt ikke :-)


jeg får KUN min rene førtidspension, intet andet... hellere ikke boligsikring, eller andet fra kommumen, da jeg er samlevende og er på den nye FP efter 2003

mange tak alle sammen :-)

mit indlæg er forsvundet :-|

jeg får min FP efter den nye. (efter 2003) og jeg får intet fra kommunen som boligskring eller andet.... jeg kunne ikke drømme om at snyde eller anedet... derfor har jeg også mange spørgsmål....

anne mette kan jeg også finde noget om hvis manden får arbejde? bliver hans så modregnet i min pension eller?
__________________
Venlig Hilsen luske
- Jeg er meget mere end min sygdom, men den er en del af mig -

Sidst redigeret af Webmaster; 27-06-2011 kl. 11:21. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
luske er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lotto gevindst Mads87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 74 14-05-2013 14:12
førtidspensions kone vandt lotto kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 13-03-2010 12:51
jeg er måske i mål.... nille Spørgsmål ang fleksjob 3 23-11-2007 00:13
Hvad hvis man vinder i lotto ? amik Dit og Dat 4 05-07-2007 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension