K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2011, 12:25   #81
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg synes da du formulere dig rigtig godt, tit og ofte skriver man jo det sagte ord ordret.

Har du så fået et tidspunkt på, hvornår du skal starte på REVA, og hvor mange timer i starten osv.

Ville jo være rart, at være afklaret inden jul, så man kunne blive visiteret til den ene eller andet ;-)

Jeg skal osse snart igang med arbejdsprøvning, vi er igang med at opsøge virksomheder, indtil videre er der ingen som vil have mig, hehe....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 12:42   #82
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Tak skal du have. Det er rart I forstår - hihi

Jeg afventer startdato, da det som sagt kommer an på ventetid i de forskellige værksteder. Hun sagde at hun forventede imellem 2 uger og 1 måned. MAX! Og det passer mig fint. Så kan jeg nå at synke indtrykkende efter første møde samt forberede mig mentalt på at skulle op til noget. Efter 4 år, er det jo ikke det letteste.

Min psykiater har sagt max 12 timer i starten. Det ligger lige i underkanten af hvad man tydeligvis "må" nøjes med som start på REVA. Det snakkede jeg om med min sb'er allerede første gang vi snakkede afklaring. Og jobkonsulenten nævnte det også. Jeg holder meget stærkt på at sådan ER det bare. Men jeg har overfor jk'en sagt at jeg da håber det kun er i opstartsfasen... Hehe...

Åhh Jasch - jeg håber du finder et sted snarest. Vi skal bare afklares NU, ikke?
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 12:54   #83
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jow, håber jo det næsten er sidste skridt den afklaring, samt en special lægeerkl. i mit tilfælde, det skal vi snakke om til møde den 2/9.

Min SB havde skrevet 15 timer til opstart, så blev jeg da virkelig skidt tilpas, når jeg ikke magtede 10 timer i aktivering for et par mrd siden.

Så blev aftalen 10 timer, det er mindste antal for deres refusion om at gøre, typisk kassetænkning.

Jeg frygter bare den virksomhed jeg skal ud på, forventer og forlanger en hel masse af mig
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 16:47   #84
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Ja, refusion er noget fa*den har skabt.

Ved du hvad? Vi KAN ikke andet end prøve at sige fra, når det blir for meget. Jeg er den sidste til at sige at det blir let, for jeg VED at det er drønsvært. Men det SKAL vi bare

Forlanger din virksomhed mere end du kan klare, skal din jobkonsulent altså hjælpe dig. Du er IKKE ekstra arbejdskraft for dem, og længere er den ikke!!!

------

Jeg er blevet ringet op af jk'en nogle gange her over frokost. Jeg lå og sov med tlf på lydløs, så jeg kunne af gode grunde ikke svare hende. Hun lagde besked begge gange. Først startede hun med at undskylde at hun ringede, og at hun skam ikke havde glemt at jeg ikke duede til det med tlf. I første besked ville hun bare bekræfte at hun havde modtaget mailen. Hendes mail adresse virker ikke, så den var kommet ind på hovedmailen, og det ville hun bare fortælle.

Senere ringede hun og sagde, hun godt ville snakke med mig om afklaringen. Jeg skal til forsamtale i IT - og gerne allerede i næste uge. Hun ville sende et brev i morgen, men hvis jeg havde mod på det, måtte jeg meget gerne ringe hende op, så vi kunne aftale nærmere.

Er spændt på om det er pga mailen eller om jeg bare var heldig at "første valget" gik igennem så hurtigt. Og så skal jeg huske at høre hende om jeg skal flere steder - eller om det forventes at række med et sted. (ingen garantier, det ved jeg - men vil være meget rart lige at vide hvad de normalt gør på stedet....)

Så så langt så godt
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:10   #85
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder som om de har forstået dig, og det er vigtigt for din afklaring at komme videre og er det bedste IT jarm så skal du da bare være der.

Hvad skal man igrunden lave på et IT værksted ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 17:27   #86
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser

Jeg forstår godt det du siger med den BREDE afklaring. Det er også det jeg har prøvet at sige til mig selv - og som vi snakkede om deroppe. Men når jeg fx ikke kan sy, ikke kan male eller tegne, ryster for meget på hænderne til at klippe klistre eller lave keramik, er det bare DRØN svært at se sig selv gøre det i flere uger.
Prøv at se positivt på det, for jeg mener faktisk det kan blive en fordel for dig.

Hvis de planter dig i det kreative værksted, så kan det jo blive afklaret hvorvidt du kan klare det eller ej, og viser det sig, at du ikke kan den slags, jamen så kan de ikke køre rundt i den længere, for så er det prøvet.

Og viser det sig, at være helt galt at plante dig i det kreative værksted, så bliver du nok snart flyttet igen.

Jo flere ting du bliver prøvet i, jo mere kan du føle dig sikker på, ikke at skulle i flere afprøvninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 18:48   #87
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg vil lige snakke med jk'en imorgen og spørge til om jeg skal i et eller flere værksteder. Og snakke med hende om fordelene med flere frem for bare et enkelt. Og heldigvis har hun åbenbart helt forstået at jeg ikke husker fra min næse til min mund, så jeg kan godt spørge uden at lyde dum... Jeg syntes bare hun nævnte jeg kun skulle i ét værksted.... Hmm, må jeg tage som det kommer. I første omgang vil jeg lige tjekke med hende imorgen... For JA, denne afklaring skal være den eneste. Det snakkede vi også om, og det har hun fuld forståelse for.

I IT er der åbenbart flere forskellige typer opgave man kan lave, afhængigt af hvad brugerniveau man er på. Der er folk på tænd/sluk niveau og selvfølgelig superbrugere. Jeg er sådan lidt imellem. Hun snakkede om at jeg fx kunne lære at bruge photo shop eller regneark el.lign. Visse laver fx. hjemmesider. Så der er mulighed for lidt af det hele.
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 18:51   #88
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Okaj det lyder da spændende det IT værksted, men faktisk osse som uddannelse, her tænker jeg på de kurser i IT man kan tage på Handelsskolen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 23:56   #89
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Denne afprøvning skal være dokumenterne ift hvad du kan.

Feks ikke mange mennesker;
At du ikke kan bruge din fingermotorik, normalt
osv...

Du skal ikke yde, noget andet end for dig selv.
Se forløbet som det der kan dokumentere din nedsatte arbejdsevne, og jo mere dokumentation, jo bedre står du ift din fremtidige afklaring.

Dette er jo kun for en kort periode, set i det store perspektiv, så pyt med at noget keder dig eller andet, hvis du forstår.

Held og lykke, husk at sige fra, snak med din jk ved problemer, selv små.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 10:22   #90
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Popia har helt ret.

Jeg skal ud i det samme og jeg kommer næppe til at have anden kontakt med mig selv end at mærke efter på smerte barometeret. Der bliver ikke "tid" til at registrere ret meget andet.

Nu kan jeg ikke huske om du har været i arbejdsprøvning før Frk. Norden ? Dog er det her man klart er obs på sig selv og derved skal sørge for at sige fra og tage hjem når det ikke fungere helbredsmæssigt for een. Det havde jeg meget svært ved første gang for 2 år siden hvor jeg var på en arbejdsplads. Her satte man 1 -3 timer af hverdag og så modelerede man herefter fremadrettet. På reva centeret er det jo heldigvis mere lempeligt og man kan melde fra når man er der og det ikke går, det var jeg ikke så god til på det første sted.

Håber at du bevarer modet videre frem Frk. Norden
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Så kom jeg et skridt videre med min Diagnose KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 2 24-05-2012 12:30
Nået et skridt videre MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2011 08:32
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39
Så fik jeg endelig den rigtige ... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-10-2008 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension