K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2013, 21:32   #21
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja Søsser98, sådan bliver det kørt fremover....

Rehabiliterinsteamet kan så godt foreslå en arbejdsprøvning (sådan som jeg har forstået det). Men den bliver markant anderledes end man hidtil har været vant til. Det bliver i hvert fald slut med at gå hjem når man ikke kan klare mere, så meget har jeg da forstået.
jeg krydser fingre for sagen går igennem denne gang , for ellers så ved jeg snart ikke.

Det er muligt det er slut med at gå hjem når man ikke kan mere i den nye lov, men det er slet ikke aktuelt for mig for når jeg ikke kan mere så kan jeg ikke mere og falder omkuld og i dyb søvn 3-5 timer og kan ingengang gå hjem så det løser sig selv (ilt % falder til 85 % og det sker fra det ene minut til det andet og så er det slut 100 % for den dag)
derudover skal de tilslutte hjemmeplejen som kan hjælpe mig op og i bad ovs før jeg kan komme ud af døren til en evt arbejdsprøvning. Og hjælp igen senere på dagen.

ressourceforløb er 100 % udelukket (der er intet der kan udvikles heller ikke over tid)
revalidering er også 100 % udelukket (fysisk umuligt)

det står og falder på om de lytter på lægerne som siger det dur ikke og de bør tage hensyn til den alvorlige stationære lidelse jeg har der forværes over tid eller om de vil se om der er en mikroskopisk arbejdsevne 1-2 timer ugentlig og de ved der skal sættes ind med massiv hjælp hvis de vælger dette . De er også klar over at jeg måske skal opereres i aug/sep og derefter er det 100 % udelukket. (men flexjob på gammelordning er jo ikke 1-2 timer så jeg håber den går igennem)

men de har jo set sig sure på mig og afvist engang i juni sidste år og jeg har klaget over sagsbehandling så jeg tror de kan finde på at afvise igen bare fordi de kan.

afviser de pensionssag igen - så forhindre de mig også i at få en bedre egnet bolig så alt står og falder med afgørelsen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 00:25   #22
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
jeg krydser fingre for sagen går igennem denne gang , for ellers så ved jeg snart ikke.

Det er muligt det er slut med at gå hjem når man ikke kan mere i den nye lov, men det er slet ikke aktuelt for mig for når jeg ikke kan mere så kan jeg ikke mere og falder omkuld og i dyb søvn 3-5 timer og kan ingengang gå hjem så det løser sig selv (ilt % falder til 85 % og det sker fra det ene minut til det andet og så er det slut 100 % for den dag)
derudover skal de tilslutte hjemmeplejen som kan hjælpe mig op og i bad ovs før jeg kan komme ud af døren til en evt arbejdsprøvning. Og hjælp igen senere på dagen.

ressourceforløb er 100 % udelukket (der er intet der kan udvikles heller ikke over tid)
revalidering er også 100 % udelukket (fysisk umuligt)

det står og falder på om de lytter på lægerne som siger det dur ikke og de bør tage hensyn til den alvorlige stationære lidelse jeg har der forværes over tid eller om de vil se om der er en mikroskopisk arbejdsevne 1-2 timer ugentlig og de ved der skal sættes ind med massiv hjælp hvis de vælger dette . De er også klar over at jeg måske skal opereres i aug/sep og derefter er det 100 % udelukket. (men flexjob på gammelordning er jo ikke 1-2 timer så jeg håber den går igennem)

men de har jo set sig sure på mig og afvist engang i juni sidste år og jeg har klaget over sagsbehandling så jeg tror de kan finde på at afvise igen bare fordi de kan.

afviser de pensionssag igen - så forhindre de mig også i at få en bedre egnet bolig så alt står og falder med afgørelsen

Jeg fik afvide at det er ligemeget hvad så må man ikke gå hjem nu efter den nye lov.. De har indrettet hvile rum i alle aktiverings stederne som man så skal gå ind og ligge i eller sove i hvis det er det.. men man skal blive der i de timer de siger man skal....
Er selv i den situation at jeg ikke tåler kemi.. og er der noget der er sådan et sted er det det...
Jeg spurgte min sagsbehandler og hun mente selvom det er til fare for mit helbred at jeg skulle gå ind og ligge/hvile mig i et rum selvom grunden til at jeg ikke kunne trække vejret var at jeg ikke kunne tåle at være i de rum..
Så jo de nye regler er grimme.. de kan bruges til at ødelægge en totalt hvis du har den forkerte sagsbehandler..
Det havde jeg og pt er jeg på 0 % mht alt.. pga den sidste aktivering fordi hun ville se Hvor syg jeg blev af mit kemisk overfølsomhed..
Og det er fordi de ikke aner en skid om de sidder og laver for med min sygdom blir det kun værre.. for hver ting jeg blir overfølsom overfor er der så større chance for jeg blir overfølsom overfor det næste og det næste.. og det forsvinder ikke igen.. Så jeg gik fra at kunne klare at hente børn div steder og kunne klare at handle til at handling er noget jeg knap kan overskue fordi jeg blir så dårlig og syg.. og jeg har måtte lave aftaler med mine børns steder om at jeg ringer når jeg står der også sender de dem ud på legepladsen til mig for jeg kan simpelthen ikke gå indenfor mere..
Så det hele falder og står med din egen sagsbehandler .. De kan lege gud hvis det er det de lyster...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 01:09   #23
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja det blir spændende at se hvad der sker


her i nordjylland har vi slet ikke sådan nogen steder at arbejdsprøve her er kun køkkent i reva og det er på forhånd 100 % forbudt

så der er kun private arbejdsgivere eller selve kommunen

derudover så må jeg ikke være i rum med gulvtæpper -støv- starinlys - brændeovn -parfume - kulde eller træk. Ikke side sammen med nogen der er forkølet -syge -ingen trapper (kan ikke huske om der er andet lægerne skriver)

og der skal være min 20 grader varmt og seng/sofa tilrådig
der skal stilles transport frem og tilbage samt hjemmehjælp til at komme op og i bad så det bliver ihvertilfælde dyrt for dem

og ikke mindst så klare mit helbred det ikke over tid
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 02:43   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiarra Se meddelelser
Jeg er ked af at høre, at det er så svært at opnå det, der kan give dig ro.

Med den korte erfaring jeg har mht. ressourceforløb - så danner der sig indtil videre et billede af, at disse forløb bliver udnyttet af kommunen til at placere os på midlertidigt. Det er i grove træk pt. den billigste løsning for dem, da ressourceforløbsydelsen svarer til kontanthjælpsatsen - og den er som sagt "bare" midlertid (sammenlignet med førtidspension, der er en varig udgift)

Jeg er naturligvis præget af en vis skepsis og mistænksomhed overfor kommunen, så det må lige huskes på i dette svar.

I lovgivningen omkring ressourceforløb står der blandt andet, at det er målrettet mod borgere, hvis arbejdsevne skal udvikles (dvs. der SKAL være

grundlag for at tro, at dette kan lade sig gøre) - og der nævnes også, at teamet skal fremlægge en plan for dette forløb og pege på de
foranstaltninger, der skal hjælpe til at borgeres arbejdsevne udvikles.

Jeg har ikke meget tid herinde, så lovgivningslinks må jeg skippe - men jeg er sikker i min sag.

Nu teamet i dit tilfælde peger på, ressourceforløb, så må de opfylde betingelserne ovenfor nævnt - og informere dig om, hvor i dine papirer de ser mulighed for udvikling af arbejdsevne.

Jeg oplever derudover, at teamet netop udnytter de - tilsyneladende - frie rammer et ressouceforløb giver dem - i mit tilfælde har de brugt begrundelsen for at jeg er havnet på forløbet; "Det er ikke bevist, at du ikke ved lang tids ro, kan komme til at fungere i arbejdsfunktion" - oversat; nu bruger vi ressouceforløb i en årrække, da det er billigere for os.

Jeg nægter simpelthen at tro på, at det var hensigten med disse forløb - det er ikke meningen, at borgere hvis arbejdsevne er vurderet lig nu, borgere der har udtalelser fra psykolog, psykiater og arbejdsprøvninger i ryggen - at blive henvist til dette.

Hvad vi kan gøre rent konkret har jeg ikke noget bud på endnu, andet end at anke. Få skrevet ind i teamets plan (godkend ikke planen før det står der) at der efter de obligatoriske halve år på ny skal indhentes udtalelser fra dine læger. Efter endnu et halvt år i uvished vil din tilstand være forværret - og med den dokumentation kan det bruges som argument for, at ressouceforløb IKKE forbedrer tingene eller forhøjner din arbejdsevne.

Igen påpeger jeg, at jeg blot er endnu en borger i systemet, så ethvert råd jeg giver må tages med det i mente.

Alt held og lykke i kampen. Vær opmærksom på, hvilke argumenter kommunen benytter, og gør så dit til at kunne dokumentere det modsatte.

Djævelen er så GANSKE korrekt i detaljen Kiarra!

Vær derfor opmærksom Søsser98, på de ovenfor skarpe iagttagelser, og forstå, at DU som klienten er 100% ansvarlig for, at holde sagen på rette spor, og at Systemet af alle kræfter vil modarbejde dette. Af de anførte, økonomiske grunde.

Udtalelsen om at," det er IKKE bevist at du IKKE " kunne f.eks ligesågodt hedde: "Det er IKKE bevist at du IKKE ved daglig indsmøring i leverpostej fra top til tå kan blive 100% rask ad åre", og er et Kafkask eksempel på den meget brugte, helt horrible og manipulerende omvendte bevisførelse, der kun tjener til at udtrætte klienten/Borgerens modstandskraft maksimalt.

Accepter IKKE stiltiende den slags udtalelser i dine papirer!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 17:00   #25
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Og problemet er netop når de ingen steder har at putte en ind(som feks også mig) at så ender man de steder der ødelægger en totalt fordi de skal sende en ud...
Og ja jeg har engang haft en udtalelse hvor der stod at ryg ville blive bedre bare jeg sad med rank ryg altid... Ja det var en meget billig udtalelse fra en behandler fra kommunen..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 17:16   #26
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Og problemet er netop når de ingen steder har at putte en ind(som feks også mig) at så ender man de steder der ødelægger en totalt fordi de skal sende en ud...
Og ja jeg har engang haft en udtalelse hvor der stod at ryg ville blive bedre bare jeg sad med rank ryg altid... Ja det var en meget billig udtalelse fra en behandler fra kommunen..
ja de er ikke rigtig kloge se lige sidste info i min alm tråd
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 18:31   #27
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja de er ikke rigtig kloge se lige sidste info i min alm tråd
Ja de er tit meget personlige og hvis en sagsbehandler liiige syntes man har sat sig for meget ind i reglerne eller man fortæller dem hvad man kan og ikke kan så ser de rødt..
Har det lidt sådan at det er utroligt at de sidder og mener man ikke kan kende sig selv så godt når man har haft en kronisk sygdom i over 10 år.. Så skulle man da være dum som en dør hvis man ikke havde regnet ud hvordan/hvorfor/hvornår man blev syg og hvad man absolut ikke skulle lave..

Men ja siger man at man er syg og ikke kan så går de i flæsket på en...
Har selv søgt pension, og jeg tænker at det fører til en af to ting..

At de enten går amok nu og sender mig ud i alskens ravl og krat bare for at ødelægge og nedbryde mig så jeg ikke orker at kæmpe .. eller også gir de sig og jeg får pension..

Må jeg spørger hvorfor du ikke tåler tæpper osv?? Tåler dem selv ikke pga kemi i dem.. og plast.. det er jo i alt.. ledninger.. Computer måtte og mus feks puuh.. og en ny bærbar der falder jeg bare død om hvis jeg står ved den..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceforløb. dixiven Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 6 09-09-2013 18:48
LÆ 265 og ressourceforløb Sid Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 01-08-2013 10:42
GF - ressourceforløb Lax Alt det andet 6 12-07-2013 13:57
Ressourceforløb sussie63 Spørgsmål ang fleksjob 4 12-06-2013 08:49
Ressourceforløb Elvira Alt det andet 5 16-03-2013 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension