K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2012, 20:42   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Fleks og ASK

Jeg får jo erhvervsevnetab udbetalt fra ASK midlertidigt, og månedligt, men hva sker der så nu jeg er godkendt til fleksjob.

Fortsætter jeg på den midlertidige ydelse indtil der findes et job ?

Eller bliver erstatningen gjort op i kr og øre.

Eller mister jeg ydelsen indtil jeg finder et fleksjob.

Det skal lige siges at jeg er under den gamle ordning i ASK fra før 2006 hvor de ikke må medregne den løn jeg får i fleksjob, kun hvad jeg kunne have tjent uden fleksjob.

Jeg følte mig ret sikker på, at jeg ville fortsætte med ydelsen, men så fortæller min bisidder mig, at hendes sag blev endelig opgjort, da hun blev visiteret til fleksjob ( hun fik aldrig et fleksjob, kun godkendelsen ).
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 22:33   #2
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej da du høre under den gamle ordning gør ask din erstatning op til endelig opgørelse.Det er jeg 100% sikker på for det fik jeg selv. mvh kimmik
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 00:11   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Jeg får stadig et månedligt beløb fra ASK for en midlertidig afgørelse af en skade tilbage i 2004 selvom jeg blev tilkendt flex i dec '11

Håber dog at der er en endelig afgørelse på vej .....ting tager jo tid i ASK.
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 05:23   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser
Hej da du høre under den gamle ordning gør ask din erstatning op til endelig opgørelse.Det er jeg 100% sikker på for det fik jeg selv. mvh kimmik
Håber, at du har ret, for det kunne da være ret fedt at få en endelig afgørelse her inden længe.

Hvor længe er det siden, at du fik den endelige afgørelse ?
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 06:38   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det kommer vel an på hvor stort ens erhvervsevne tab gøres op til, om den er nedsat med 1/3, 1/2 eller 2/3? Mener at ASK opgør det i % !!?

I min forsikringspolice ved mit pensionsselskab står der f.eks at min TAE først kommer til udbetaling ved et erhvervsevne tab på min. 50 %. Der må være noteret noget tilsvarende for din bevilling ved ASK, Supersus?!

Min TAE er også midlertidig og bliver først afgjort når kommunen beslutter mit endelige forsørgelses grundlag. Desværre bliver det nok ikke fleksjob selvom min TAE nok også ville være til udbetaling derved.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 13:14   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det kommer vel an på hvor stort ens erhvervsevne tab gøres op til, om den er nedsat med 1/3, 1/2 eller 2/3? Mener at ASK opgør det i % !!?

I min forsikringspolice ved mit pensionsselskab står der f.eks at min TAE først kommer til udbetaling ved et erhvervsevne tab på min. 50 %. Der må være noteret noget tilsvarende for din bevilling ved ASK, Supersus?!

Min TAE er også midlertidig og bliver først afgjort når kommunen beslutter mit endelige forsørgelses grundlag. Desværre bliver det nok ikke fleksjob selvom min TAE nok også ville være til udbetaling derved.
Ved ASK er det 15 %, og pt får jeg midlertidigt på 35 %, og jeg skal udregnes efter hvad jeg kunne have tjent UDEN fleksjob.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 17:24   #7
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hm ask i en nøddeskal.Jeg klagede med det samme da de ville lade den løbene udbetaling forsætte.Jeg gjorde dem opmærksom på at det står på deres hjemmeside at arbejderskader skal opgøres endeligt når de er sket før 2006 og samtidligt satte jeg fagforingen på dem og der gik 14 dage så fik jeg 1 nyt brev på 1 endelig opgørelse ialt tog det ca 1 måned. mvh kimmik PS jeg fik også 35 løbene og det ble til 40 % endeligt.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 17:52   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser
Hm ask i en nøddeskal.Jeg klagede med det samme da de ville lade den løbene udbetaling forsætte.Jeg gjorde dem opmærksom på at det står på deres hjemmeside at arbejderskader skal opgøres endeligt når de er sket før 2006 og samtidligt satte jeg fagforingen på dem og der gik 14 dage så fik jeg 1 nyt brev på 1 endelig opgørelse ialt tog det ca 1 måned. mvh kimmik PS jeg fik også 35 løbene og det ble til 40 % endeligt.
Tak det vil jeg huske når jeg får næste afgørelse fra dem.

har du evt et link til hvor på ask det står ?
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 11:59   #9
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej igen
Hvis du går ind på ask hjemmeside og søger oppe i højer hjørne på flexjob 2006 så kan du læse om det.Regler for ulykker sket og sygedomme andmeldt før 1 janeuar 2006,
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 13:38   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser
Hej igen
Hvis du går ind på ask hjemmeside og søger oppe i højer hjørne på flexjob 2006 så kan du læse om det.Regler for ulykker sket og sygedomme andmeldt før 1 janeuar 2006,
Er det denne tekst du tænker på

Fleksjob - regler for ulykker sket og sygdomme anmeldt før 1. januar 2006

Før 2006 gjaldt der andre regler for personer i fleksjob. Reglerne blev ændret fra 2006, da Folketinget ønskede at forhindre, at en tilskadekommen fremover fik mere i erstatning, end vedkommende tjente før skaden.
Er din ulykke er sket før den 1. januar 2006, eller hvis din erhvervssygdom er anmeldt før 1. januar 2006, behandler vi den efter de gamle regler.
Efter de gamle regler fastsætter vi din eventuelle erstatning for tabt erhvervsevne ud fra et skøn af, hvad du ville eller burde tjene, hvis du ikke havde fået fleksjobbet. Vi vil blandt andet lægge vægt på følgende:

* Din indtægt før skaden, herunder hvad du kunne have tjent i dag, hvis skaden ikke var sket
* Hvor mange timer du er i stand til at arbejde i fleksjobbet, og hvilke skånehensyn arbejdsgiveren må tage til dig som følge af din arbejdsskade
* Skadens art og omfang, herunder hvordan den påvirker dine muligheder for at arbejde
* Din alder, dine evner og din uddannelse

Vi lægger ikke vægt på, hvad du får i løn i fleksjobbet.

Her står der så at de lægger vægt på hvor mange timer der kan arbejdes i fleksjob, kan de så alligevel træffe endelig afgørelse når jeg er ledig fleksjobber, men vurderet til 15 timer i arbejdsprøvning.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks.nu Risa Nyt om loven 8 04-02-2013 12:28
Fra FTP til FLEKS.. Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-12-2012 21:56
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Fleks i 5 år? Stinschen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 13-04-2011 09:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension