K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2011, 06:04   #31
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Ja med 12-15 timer er du helt sikkert 2/3
men lad mig være ærlig, det er utroligt svært, at finde job, så der er muligt du stadig kan sidde mange åe på kh, nu skal du bare i aktivering 10-15 timer om ugen mens du søger job, så selv om du er godkendt til fleks, er din kamp ikke over.
Håber, at du har en god udannelse, så du har noget godt, at tilbyde arbejdsgiveren.
Løn lige meget hvilket fag du får job i, skal du have mindsteløn inden for dette job, og desvære ikke mere.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 07:10   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Ja med 12-15 timer er du helt sikkert 2/3
men lad mig være ærlig, det er utroligt svært, at finde job, så der er muligt du stadig kan sidde mange åe på kh, nu skal du bare i aktivering 10-15 timer om ugen mens du søger job, så selv om du er godkendt til fleks, er din kamp ikke over.
Fuldstændig korrekt.

En venlig person gjorde mig opmærksom på, at fleks var ca. halvvejen til en fp.

Forstået på den måde, at når du visiteres til fleks har kommunen anerkendt, at du har en varig lidelse, at der ikke er behandlingsmuligheder og, at din arbejdsevne er nedsat så du ikke kan klare dig på det ordinære arb.marked.

Hvis man, som fleks'er, har været ledig i 12 ud af 18 mdr. skal kommunen rådighedsvurdere, og ved denne rådighedsvurdering skal førtidspension overvejes.

Jeg er for nylig blevet obs på, at nogle kommuner efter endt rådighedsvurdering stadig holder borgere på fleks, til trods for et meget lavt timetal, men det var efter rådighedsvurdering at jeg selv blev tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 08:21   #33
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
I mine 7-8 ledige år har jeg kun været sat i gang en gang for ca 2½ siden med rådigheds § ellers har det heddet arbejdsprøvning

Ja det må være 2/3 tilskud til arbejdsgiveren-og skulle arbejdsgiveren også mene at du er 10 timer værd så skal de efter reglerne i dag betale for de 12½ time-men jeg har fået af vide af en job konsulent at man kan lave seraftaler hvis det er at en arbejdsgiver siger de kan bruge en for evt.10 timers betaling.Men ved det så ikke med sikkerhed.

jeg kan ikke forstille mig at du må søge job på 8-10 timer da det jo igen kommer an på en afprøvning i et evt,nyt job.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Frederiksen endnu engang. MarianneNM Politik og Samfund 4 14-01-2013 19:32
Har endnu engang vundet over Sorø Jobcenter hopper Alt det andet 30 23-07-2011 17:35
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
Endnu engang... Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2009 22:04
Endnu engang forkerte oplysninger om udviklingen i antallet af førtidspensionister FlemmingLeer Politik og Samfund 3 03-09-2008 10:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension