K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2011, 09:43   #1
anitas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
anitas er ny på vejen
flekjob bevilling uden time antal

Min kæreste har fået bevilliget flekjob men der er ikke nogle timer på.
Han har ellers i en reva afklaring fået at vide 16 timer om ugen er det han kan.
Kan vi klage over at fleks bevillingen ikke har sat nogen timer på ??

Sagsbehandlerne siger at der ingen timer er på for de forpligter.. hvis der stod 16 timer skulle han min. arbejde 16 timer ellers vil de tage hans løn under job og kontanthjælp under aktivering.

Er der nogen af jer der har fleks uden timer sat på?
anitas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 09:47   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Sorry, men hvorfor bliver du ikke i din første tråd

Det vil gøre det meget nemmer for os andre at følge med, i sagen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 10:36   #3
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anitas Se meddelelser
Min kæreste har fået bevilliget flekjob men der er ikke nogle timer på.
Han har ellers i en reva afklaring fået at vide 16 timer om ugen er det han kan.
Kan vi klage over at fleks bevillingen ikke har sat nogen timer på ??

Sagsbehandlerne siger at der ingen timer er på for de forpligter.. hvis der stod 16 timer skulle han min. arbejde 16 timer ellers vil de tage hans løn under job og kontanthjælp under aktivering.

Er der nogen af jer der har fleks uden timer sat på?
I kan da prøve at klage.

Men det er ikke normalt at der i en bevilling er sat timer på. Nedsat arbejdstid er et skånehensyn, som er afdækket under en arbejdsprøvning.

Først når fleksjobbet er der, bliver der fastsat et endeligt timetal i lige præcis dèt job. Fleksjob kan være meget forskelligt og ligner måske ikke det han kunne i en arbejdsprøvning, og måske kan din kæreste magte 20 timer i et let fleksjob og måske 14 timer i et andet fleksjob der er knap så let. Så det vil jo være noget møg, SKULLE han 16 timer, hvis kun han magter 14.

De 16 timer han har ydet i en arbejdsprøvning, viser kun at hans skånehensyn er nedsat arbejdstid, derfor har man typisk en praktikperiode før fleksjobbet bliver endeligt, sådan at man kan sikre sig at de rette timer bliver tilpasset den enkelte i lige præcis dèt fleksjob.

Så sagsbehandleren har ret.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 13:45   #4
anitas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
anitas er ny på vejen
Mange tak for svaret..
Vidste ikke man skulle blive i samme tråd troede der skulle oprettes en ny ved nyt spørgsmål.

Han har været i føtex i 4 måneder i virksomhedspraktik og han har en kontrakt med dem 2 måeder endnu. Men de har sagt de ingen medarbejder søger, men han kan selvfølgelig skrive en ansøgning.
Jeg syntes det virker som spild af tid at blive ved med at være i føtex når han ingen job kan få der..

Jeg syntes at han skal have tid til at lave CV og ansøgninger med noget hjælp fra en eller anden, men ved virkelig ikke hvordan.

manden kan overhovedet ikke læse eller skrive
anitas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man søge job med løntilskud som flekjob nfm60 Spørgsmål ang fleksjob 1 07-02-2013 19:08
spørgsmål on flex time antal jensen4 Spørgsmål ang fleksjob 12 25-04-2012 14:53
Lærer: Overtid 1 time, men afspadsering 1/2 time - er det rimeligt? Kanogvil! Spørgsmål ang fleksjob 36 15-02-2012 10:33
Arbejdsprøvning time antal... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2011 11:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension