K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2012, 12:40   #1
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
hvilke rettigheder vedr. pensionsansøgning

Jeg har ,som før nævnt ansøgt om FP på forliggende grundlag.
Nu kan jeg se min sagsbehandler nægter, at tage journaler med, som rent faktisk er sendt til hende inden ansøgningstidpunktet.

Mine spørgsmål er : Har hun ret det ?

Hvis hun har retten til dette, det så ikke formålsløst at sende sagen videre til Ban senere,når netop de journaler peger på FP?

Det skal dertil siges, at jeg har været usat for ualmindligt dårlig/magelfuld behandling i min sag, så selvom disse journaler ikke er med, kan det være Ban tager min sag alvorligt?
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 14:32   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det har hun ikke...det er kriminelt

klag til ban med det samme..
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 14:44   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
- eller udfærdig din ansøgning og se, hvad der sker. Der kan jo være tale om misforståelser.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 16:07   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du har helt frem til din partshørring til at medbringe papirer....

Så alt hvad du aflevere inden du skal partshøres....det SKAL de tage med i sagen...

Citat:
Ved foreliggende dokumentationsgrundlag forstås allerede udarbejdet materiale, som en myndighed er forpligtet til at fremskaffe til brug for sagsbehandlingen. Der blev lagt vægt på, at myndigheden efter de forvaltningsretlige regler er forpligtet til at oplyse en sag tilstrækkeligt til at der kan træffes en korrekt afgørelse, og at borgeren har ret til at medvirke til oplysning af sin sag.

En speciallægeerklæring, som ansøger medbragte ved partshøring i forbindelse med afslutning af ressourceprofilen forud for pensionsafgørelsen burde være inddraget.

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-025-04.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 17:42   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej nuller

Du har lige oprettet en anden tråd om en "privat sagsbehandler", altså det vil vel sige du have betalt en privat socialrådgiver til at hjælpe dig ikk´?
(anden tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=22732) Bliver nemlig lidt i tvivl om du snakker om din private socialrådgiver, der ikke ønsker at journalen skulle med i ansøgning om førtidspension?

Når man selv søger førtidspension på det foreliggende § 17, så afgør kommunen sagen på det der allerede er i din sag. Det er din arbejdsevne, de skal afgøre efter og ikke diagnoser, selvom det står i papirerne.

Du har ret til skriftlig afslag, hvis kommunen kun mundtligt har meddelt dig det.

Du behøver ikke en privat socialrådgiver til at søge for dig, du kan nøjes med selv at skrive skriftligt til dem "jeg vil søge førtidspension på det foreliggende grundlag efter § 17".... Ikke andet. Så har du også krav på, at de skal undersøge det og træffe afgørelse.

Og krav på en partshøring inden afgørelse som webmaster nævner.

Bliver der et afslag, så har du retten til at klage over afgørelsen. Det skal være inden 4 uger efter afgørelsen er truffet. Klagevejledning har kommunen også pligt til at oplyse dig.

Bliv gerne i en tråd, hvis du har flere spørgsmål i det samme emne om sagsbehandler/socialrådgiver og førtidspensionsansøgning, så kan vi bedre svare på dine spørgsmål.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 19:28   #6
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Hej Webmaster.
Jeg blir nemt forvirret.Det er en del af min sygdom, som også indbefatter hjerneskade.
Derfor blir jeg nødt til at opsummere.Er det lige gyldigt med, at sende de vigtige journaler?
Min offentlige sagsbehandler har dem, men har ikke ønsket at bruge dem.Helt sikkert , fordi det ikke støtter hendes argumenter.
I det tilfælde, de skal sende med.Hvor sender jeg dem hen?
Hele min sag, har typisk været alle mulige ting såsom journaler, som forsvinder.Mail der ikke bliver besvaret og ingen kvitteringer på modtagelse af svar.Datoer, som bliver ændret i ressourceprofilen for det skal se ud, somom hun har lavet noget på den.
selvom jeg har henvendt mig med en klage over offentlig sagsbehandler er der intet sket.
Det er korrekt, jeg har en privat rådgiver på ved min side de sidste mdr.men jeg synes stadigvæk det kræver at , man selv rykker og holder et vågnet øje med, hvad der foregår.
Min offentlige sagsbehandler har heller ikke ville svare min privatrådgiver.
Hvis nogen kan svare på det helt konkrete spørgsmål, så er det en kæmpe hjælp :-)
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 20:53   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis papirerne ligger i din sag på kommunen...så er det IKKE nødvendigt at du selv sender dem til dem...

Det er kun hvis du har dokumenter som de ikke har og de er vigtige for din sag at du skal sende dem til dem...og det er bare at aflevere dem på kommunen og skrive at de skal til din sagsbehandler...huske at få en kvittering på det du har afleveret...

Alt hvad der ligger i din sag...af lægepapirer, arbejdsprøvninger og konklusioner på alle disse ting....skal ende i din ressourceprofil...

Ikke dermed sagt at det hele skal skrives ind i den....men ressourceprofilen skal give dem et komplet billede af hvem du er og hvad du kan...og evt kan bringes til at kunne...

Det er i ressourceprofilen du skal komme med alle dine rettelser....og kun der...

Ressourceprofilen er det vigtigste dokument for dig i din sag...og det eneste sted hvor du rigtig kan komme med de ting som kommunen ikke ved..

Så når du bliver partshørt....(Parthøring = kommunen sender din ressourceprofil til dig og du skal komme med dine rettelser) så skal du bruge al din tid på at få skrevet de ting ind som du mener kommunen ikke har med.....så de kan få et komplet billede af hvem du er og hvad du kan og komme til at kunne....

Du skal gennemgå alle punkter og få de ting med som du mener de ikke har...

Din sagsbehandler SKAL så skrive bagerst i din ressourceprofil en samlet konklusion på det hele...og det er der du kan se hvad hun mener du kan eller skal...

Alle de rettelser du kommer med...de skal skrives ind i din ressourceprofil af din sagsbehandler....

Din sagsbehandler kan så være enig i dine rettelser eller ej....

Er hun ikke enig...så skal hun alligevel skrive dine rettelser ind....men hun behøver så ikke ændre på slut konklusionen...meeen....

Sagsbehandleren SKAL skrive i profilen hvorfor hun ikke er enig i dine rettelser...

Når du har ansøgt om en §17 på det foreliggende grundlag....så kan man selv komme med papirer af enhver slags....dette kan man helt frem til at man er blevet partshørt.....og de papirer man selv når at aflevere....de skal tages med i deres overvejelser om du er berettiget til en pension...

Håber det er bedre til at forstå nu...

Jeg forstår dog ikke hvorfor du er så forvirret hvis du selv har ansat en personlig rådgiver....for så bør denne jo tage sig af det meste med kommunen...

Det at kommunen ikke vil tale/skrive med din personlig rådgiver...det skal du bare overlade til din rådgiver...for denne ved hvordan man takler den situation....med at udfylde partsrepræsentant formular osv...

Kommunen kan ikke nægte dig at have sådan en...sådan er det...

Som Curls skriver....så vil det altså være smartere af dig og holde de samme spørgsmål i samme tråd....det vil gøre det nemmere for folk at svare...da man lige kan læse tilbage i tråden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 21:00   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuller Se meddelelser
.Er det lige gyldigt med, at sende de vigtige journaler?
Min offentlige sagsbehandler har dem, men har ikke ønsket at bruge dem.
Er det journaler fra sygehuse du mener?

Inden du søger en §17 er det en god idé, at bede om aktindsigt, benyt gerne denne: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Så har kommunen 10 dage til, at sende dig kopi af alt hvad de har på dig.
Og så kan du tjekke, om alle lægepapirer nu også ligger der.

Hvis du så kan se, at der ligger alt det der skal, som du forventer, så behøver du ikke, at sende noget som helt med når du søger en §17.

Hvis du vil aflevere noget, som du f.eks. vil have lagt i din journal (eller have med vedr. din pensionsansøgning), så aflever det ved skranken i jobcenteret, men husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget det..

Hvis du ikke allerede har søgt en §17, så behøver du blot at skrive:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen nuller + cpr.nr."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 23:08   #9
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Tak for svar.
Min sagsbehandler har smidt de vigtige journaler væk.Ja det lyder fuldstændigt vanvittigt,men det er rigtigt.
Jeg har efter 1 mdr fået agtindsigt på kommunes oplysninger og der kan jeg se, at de mangler.Jeg måtte rykke 3 gange og sidst ved teamlederen.Agtindsigten blev først tilsendt efter, jeg skrev ressourceprofilen under.
Dog har jeg skrevet nogle kommentarer til ressourceprofil og senere min rådgiver.Men det er uklart for mig om, det hele er med?
Nej jeg synes faktisk ikke, at det er nemmere, at have rådgiver på.Det virker, somom jeg ofte skal sørge for, at rykke to steder istedetfor et.
Jeg oprettede denne tråd, fordi der er en anden, som bliver ved med at skrive på den første.Derfor bliver det enormt forvirrende for mig, når der blev svaret på en andens spørgsmål på min tråd.
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 06:57   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuller Se meddelelser
Min sagsbehandler har smidt de vigtige journaler væk.Ja det lyder fuldstændigt vanvittigt,men det er rigtigt.
Nææ, det lyder ikke spor vanvittigt, jeg har selv oplevet det samme.

Det er derfor jeg anbefaler, at du afleverer det personligt ved skranken i jobcenteret, og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

Og så gemmer du selvfølgelig kvitteringen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min ressourceprofil er fyldt med fejl - hvilke rettigheder har jeg? Chara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 26-07-2012 21:58
Hvilke rettigheder har jeg? pan1234 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 29-02-2012 18:59
Hvilke rettigheder har jeg? lesk Alt det andet 6 15-11-2010 20:50
Pensionsansøgning §17 - høring Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 17-04-2008 13:42
Om §17 og §18 Pensionsansøgning @PerChr Nyt om loven 0 21-01-2008 17:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension