K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2014, 13:16   #1
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
Exclamation Akut brug for rådgivning ang. sagsbehandling

Beklager hvis overskriftes ikke er sigende nok....

Jeg skal forsøge at gøre det kort!

Jeg blev jo godkendt til flexjobordning i slutningen af Maj i år, 3½ time (for at være helt præcis), og arbejde efter kl. 12 (da jeg bl.a. er meget stress følsom, og har det meget svært om formiddagen mentalt etc.)

Jeg blev sygemeldt i 2006 hvor jeg gik helt ned med stress, så det er mange år siden nu...

ANYWAYS,
jeg begynde at søge job efter jeg fik godkendt flexjobordning (havde været 9 mdr. i praktik i en vuggestue inden, hvor det var hårdt, men elskede det, og jeg kom fra 1 time og op på 3½ time til sidst, tabte dog også lige 5 kilo i processen, da jeg har svært ved at fokusere på at spise og arbejde samtidig etc., har fået diagnosen atypisk anoreksi for mange år siden, og været 4 år i behandling)

Jeg søger så job, men det stresser mig så meget at skulle søge 2 om ugen, da jeg er meget stressfølsom og har brug for at sætte mig meget ind i hvilke jobs jeg søger, før jeg gør (da jeg kom i jobpraktik tog det også noget tid for mig at finde det helt rigtige sted, besøgte omkring 10 steder inden, og der var ikke var noget pres og jeg kunne gøre det i mit tempo, så det lykkedes).

Efter 2 mdr.´s søgen er jeg så stresset over det, plus jeg får af vide at jeg ikke kan søge i vuggestue mere pga. den nye skolereform, så jeg skal mentalt indstille mig på at søge noget helt andet end det jeg har brugt de sidste 8 år på at komme tilbage til, og brænder for, det er også stressende, og jeg bliver endnu mere presset, så til sidst må jeg sygemelde mig helt.

Der går 1 mdr., samtale på jobcentret (hos den ikke særlig sympatiske sagsbehandler jeg har været så uheldig at få tildelt, har ellers været ret heldig med tidligere, og specielt den sidste), hun siger at jeg kan komme på noget før-job kursus der starter i September, 10 timer ugeligt!
Jeg siger at jeg er tildelt 3½ time, men hun siger at jeg må prøve, og forsikrer mig at det er EFTER kl. 12, jeg siger fint, og vil bruge de næste mdr. på at stresse af, men så bliver jeg stofskiftesyg, bivirkninger ved den nye medicin (som jeg nu er stoppet med for at pleje binyrerne først).

Jeg får opkald i går om at jeg skal starte i næste uge, kl. 9, mandag-tirsdag og onsdag, i 10 timer i alt. Jeg siger til sagsbehandleren at det er helt urealistisk for mig, jeg har netop fået flexjobordning hvor der skal tages de hensyn at det skal være efter kl. 12, og kun 3½ time, men hun er super skrap og siger at "sådan er dét bare, du har fået flexjobordning, du kunne ikke magte at søge job, så nu skal du det her", NÅ ja jamen det giver også MEGET mening!
Jeg siger til hende at hun havde sagt at det var efter kl. 12, men det påstår hun at hun aldrig har sagt, og siger tilmed at flexjobsambassadøren (der var med til sidste samtale) også påstår at det har hun ikke sagt, Øh hvordan kan han sige det når vi først LIGE NU har snakket om det!?
Jeg siger til hende at det husker jeg altså tydeligt, og hun bliver aggressiv og defensiv, jeg prøver roligt at forklare hende mine vanskeligheder (jeg fik hende kort tid efter jeg havde fået flexjobordning, og hun kender mig derfor ikke rigtig), men hun lukker helt af og snakker nedladende til mig, og begynder at sige ting som "Du har jo ikke engang søgt mange jobs vel", WHAT!? Jeg har BEVIS på jobcenter hjemmesiden af alle de jobs jeg har søgt! Det kan hun ikke svare på og skifter emne igen. Jeg fortæller at det netop har stresset mig at jeg ikke har kunne søge vuggestue job, og det tager tid for mig at omstille mig, og jeg har stresset sygt meget med det, og så afbryder hun mig og siger "Ja netop! Du har KUN søgt vuggestuejobs!", NEJ JEG HAR IKKE, men jeg blev sygemeldt lige efter den besked, og har derfor ikke nået at søge en masse andre jobs!
"Det her er jo heller ikke et rigtigt job, så du kan godt klare 10 timer", DET ER DET SAMME FOR MIG! Jeg er STRESS RAMT, om jeg skulle i byen, til familiefest el., så er ALT udendørs aktivitet stressende for mig, det vil være det samme som et job for mig! Jeg magter dårlig nok at se venner og familie!
Der sker meget mere i samtalen, men husker ikke det hele fordi jeg er så overvældet af det hele.
Hun afbryder igen samtalen og siger stramt "Tager du imod det kursus eller ej?!", jeg er jo ikke dum, jeg ved godt at hvis jeg siger nej, så lukker de for min ydelse, så jeg siger ja.
Eller kan de det hvis man siger nej???

Jeg er i dyb chok over den her samtale, og jeg ringer til dem på kursus stedet, da jeg er så stresset under samtalen med sagsbehandleren, at jeg ikke kan huske den dato og tid hun gav mig. Jeg prøver at forklare hende på kursusstedet (som jeg har talt med 2 gange før), hvilken situation jeg står i, og jeg gør alt for ikke at bryde sammen, men kan ikke holde det tilbage og bryder stortudende sammen, hun er rigtig sød og forstående, og siger at hun desværre ikke kan bestemme om jeg skal komme eller ej, men at jeg kan komme til en samtale alene nu på torsdag (i dag), hvor vi kan tale om det hele, og at jeg evt. kan fritages om tisdagen, da det er motion dag (tidligere anoreksi patient der har tabt sig i vægt og har meget svært ved at holde vægten oppe), men at jeg stadig skal starte op mandag, og så må vi tage det stille og roligt, en dag af gangen...
Det er også sødt af hende, men min hjerne fungerer ikke "en dag af gangen", den registrer bare at jeg skal noget den og den dag, og så stresser den vildt over det!

Jeg har lige bedt om et fleksjobbevis, og der står beskrevet mine hensyn med 3½ time, fordelt ud på 2 dage, men min sagsbehandler vil ikke skrive at der skal tages hensyn til særlig mødetider, da hun påstår at hun ikke kan læse det nogle steder, trods det blev aftalt på temamødet jeg var på, og har været talt om med flere andre.
Jeg har rodet alle mine papir igennem, og det eneste jeg kan finde, er på den kontrakt der blev lavet inden sidste praktik, hvor der står "der skal tages hensyn til særlige mødetider mv."
Og så en udtalelse fra min coach fra ISS, hvor han skriver hen af det samme.


Mit spørgsmål er nu....

1.) Er der nogle der ved om jeg kan ansøge om en ny sagsbehandler, hvor skal jeg starte med at gøre det? Vil det skade mere end gavne mig at gøre det?
2.) Kan de tage min ydelse fra mig, hvis jeg siger nej til kurset?
3.) Min arbejdsevne er vurderet til 3½ time, med særlige mødetider, kan jeg virkelig presses ud i et kursusforløb på 10 timer der starter tidligt om morgenen så?
4.) Efter jeg fik tilkendt fleksjobordning, fik jeg besked om at skulle søge 2 jobs om ugen, eller ville min ydelse blive taget fra mig, men jeg har hørt et andet sted fra, at der ikke er nogle specifikke regler omkring HVOR mange jobs man skal søge, og hvor ofte?


Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal håndtere det her...
Jeg har forsøgt at læse lidt her og der, men jeg er et sted nu, hvor jeg er meget presset, og ikke magter at læse side op og ned, så håber jeg kan få nogle konkrete svar, gerne med paragraffer el.


Jeg vil rigtig gerne tilbage på arbejdsmarkedet!! Jeg har kæmpet de sidste 8 år for det, og stresset mig rigtig meget for at komme så hurtig tilbage som muligt, jeg har kæmpet en sygt hård kamp mentalt for at acceptere at jeg ikke kan vende tilbage på fuldtid, og har endelig accepteret at det er okay, og det vigtigste er at komme tilbage, og været panisk angst for at jeg aldrig vil kunne klare at komme tilbage, da det ikke er et liv for mig at skulle være hjemmegående.
Jeg er SÅ bange for at det her nu totalt ødelægger mit hårde arbejde, hvis de bliver ved med at presse mig sådan her, det kan jeg altså ikke klare...:´(
Jeg havde håbet at jeg kunne få det bedre her inden september med den nye stofskifte medicin, men det har jeg desværre ikke, tværtimod.. så det er ødelagt lidt nu...

Beklager mit lange indlæg, håber at nogle kan hjælpe mig med svar...


VH
Sille

Sidst redigeret af MissSunshine; 25-09-2014 kl. 13:19.
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 13:48   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Gå til din læge og be ham præciser overfor kommunen hvad dit skånebehov er.
Evt få journalnotat med til kommune, som du sikre ved stempel og kopi til dig selv.

Find dokumenterne fra godkendelsen, idet der må stå noget i din sag vedr. timer.

Din læge kan sygemelde dig med begrundelse, hvis dine skånebehov ikke tilgodeses.

Har du fagforening, bøtr du promte få dem på banen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 15:00   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Bed om fuld aktindsigt , der ligger en formular til kopi under nyttige links
Måske står der mere end det du mangler. Både sagsbehandlere og job konsulenter har notatpligt .
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 15:09   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal ikke have flere timer end du kan klarer alså 3,5 du har det på skrift og du skal atarte efter 12 også på skrift.

skriv til hende på mail. så får skr svar, hvis hun holder ved hendes, så klag til hendes klag til hendes chef og hjælper det ikke så tag bogmesteren, bed din læge om en sygemelding mens det står på
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 15:21   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Meget fint de andre har anbefalet aktindsigt. Også sygemelding hos din læge, gør det med det samme og få lægens vurdering af situationen, om du kan klare det eller ej. Hvis lægen bakker dig op, så sygemelder du dig bare til det kursusforløb.

Jeg ved ikke, om de overhovedet har bedt dig om at skrive under på noget for at deltage i det kursusforløb.

Men når de sender dig ud i noget, skal det være rimeligt... forstået på den måde, at dine skånehensyn bør efterleves så vidt muligt.
Hvis din læge støtter dig, så send en skriftlig klage, hvor du med en overskrift skriver "klage over "jobplanen"". Forklar kort, hvorfor du ikke mener, at denne "jobplan" er rimelig i dit tilfælde, da du ikke kan klare det pga. dit helbred. Oplys, at du gerne vil, men dit helbred gør netop, at du ikke kan og at de skal henvende sig til din læge for nærmere forklaring. Spørg også i klagen, hvilken lov og paragraf de har grund til at sende dig ud i noget som en ledig fleksjobber ikke kan holde sig til med samtidig mange skånehensyn.

Det skal nok gå, især hvis du har din læges støtte.

Og ja de har altså notatpligt. Det kan du også oplyse i klagen, at de har sandsynligvis glemt at notere, at du ikke kan noget før kl. 12.

En "jobplan" kan man faktisk klage over som en "afgørelse"... Det har jeg læst engang om. Men om jobcentret ved det, må vi se hen ad vejen... haha

Sidst redigeret af curls; 25-09-2014 kl. 15:23.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 17:54   #6
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
mange Tak for alle jeres svar,

Jeg har bedt om aktindsigt, men ikke fået svar endnu omkring det.

Jeg har papir fra godkendelsen, og hun anerkender også at jeg er bevilliget til 3 1/2 Times arbejde, problemet er at hun ikke anser kursus som på lige fod ed et job, og mener derfor at det bør jeg sagtens kunne klare.

Jeg har godkendelsen af mir fleksjobordninf, men der står bare at jeg har fået det, of ikke noget om mine skånebehov.

Jeg var til samtale på kurset i dag med lederen og der skulle jeg skrive under på nogle papir, jeg spurgte hvad det indebar da jeg ikke helt kunne gennemskue det, hun sagde at det var ikke et "så fanger bordet" papir, men at jeg har været til samtalen og fået tilbudt kurset, nu bliver jeg helt i tvivl om jeg alligevel har dummet mig! Hun sagde jeg skulle skrive under..
Hun virkede ellers rigtig sød og forstående.

Kan nogle svare på mine andre spørgsmål?

Vh Sille
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 18:17   #7
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jeg er helt enige med de andre om aktindsigt og læge... Men du skriver også at du ikke må søge job i vuggestuer pga skolereformen. Er det rigtigt forstået? Hvis du var glad for arbejdet i en vuggestue, giver det ikke mening at holde op med at søge den type jobs.... Heller ikke selvom de er blevet svære at få. Jeg ved ikke om det var klogt eller ej at skrive under, Det afhænger jo helt af hvad der står på papiret. Fik du en kopi med hjem?
Held og lykke!

Sidst redigeret af Ida; 25-09-2014 kl. 18:22.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 18:22   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lige en tanke, man kan godt søge de jobi børnehave men de må kun ansætte pædagoer det er en del af refomen, fordi der er så mange padagoer der har mistet deres job, jeg er selv ansat på en skole som picoline, fordi de kun må ansætte pædagoer i børnesammenhæng
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 18:23   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSunshine Se meddelelser
mange Tak for alle jeres svar,

Jeg har bedt om aktindsigt, men ikke fået svar endnu omkring det.

Jeg har papir fra godkendelsen, og hun anerkender også at jeg er bevilliget til 3 1/2 Times arbejde, problemet er at hun ikke anser kursus som på lige fod ed et job, og mener derfor at det bør jeg sagtens kunne klare.

Jeg har godkendelsen af mir fleksjobordninf, men der står bare at jeg har fået det, of ikke noget om mine skånebehov.

Jeg var til samtale på kurset i dag med lederen og der skulle jeg skrive under på nogle papir, jeg spurgte hvad det indebar da jeg ikke helt kunne gennemskue det, hun sagde at det var ikke et "så fanger bordet" papir, men at jeg har været til samtalen og fået tilbudt kurset, nu bliver jeg helt i tvivl om jeg alligevel har dummet mig! Hun sagde jeg skulle skrive under..
Hun virkede ellers rigtig sød og forstående.

Kan nogle svare på mine andre spørgsmål?

Vh Sille
Bed om en kopi af det du skrev under på! Det gør jeg altid når jeg underskriver et og andet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 18:56   #10
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
Ja det var det jeg fik af vide, at det vil være nær umuligt at få sådan et job i vuggestuen, og det dermed ikke er at gøre en god nok indsats for at komme tilbage hvis jeg kun søger der, og fik så af vide at det måtte jeg ikk..

Ja jeg har fået en kopi, der står næsten ikke noget.. "tilbud efter lov imens skriv beskæftigelse",

Hak ved Øvrige uddannelser, periode 29/9-28/1. Så stedet, og så jak under at jeg vil modtage ledighedsydelse under forløbet.

That's it...:/
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension