K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2011, 23:48   #1
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
rapport fra arbejdsprøvning!!!

Hej alle på k10

Jeg har fra sidst i august til midt i oktober været i arbejdsprøvning på Reva Nord næstved. Jeg startede med en afklaring hos dem i ca. 2 uger, så sendte de mig i erhvervspraktik i en sfo kun 3 km fra mit hjem. Dette var jeg i 2 uger, så stoppede de det, da jeg i gennemsnit kun kunne være der 1- 1,5 time om dagen.
Jeg kom tilbage til reva og der skulle jeg være 12 timer ugentligt, 9-12 hver dag. De sagde det var vigtigt jeg var der alle 3 timer, så de kunne obsevere hvad der skete med min krop osv.

Jeg kæmper mig igennem de 3 timer dagligt, havde min mor til at kører mig frem og tilbage hver dag, har ca. 2 timers kørels frem og tilbage.. Jeg kan ikke selv kører bil pga. mine smerter og medicin, jeg kunne ikke ta bussen, da stoppestedet var for langt til stedet, og det kan mine ben ikke klare. Kommunen vil ikke hjælpe med noget, så heldigt jeg har så god en familie

D. 28 sep. skal mig, min jobkonsulent og sagsbehandler have møde. Jobkonsulenten mener de har fået et klart billed af mig, dette sagde han på et møde vi havde sammen dagen før.
min sagsbehandler får afvide jeg er der de 3 timer, bliver kørt frem og tilbage dagligt, kunne ikke klare erhverspratikken, og havde kun en arbejdseffektivitet på 1 time om dagen. Til trods på dette, men´te hun jeg skulle bliver der yderlige 4 uger, jeg skulle have flere møder med afspændingspædagoen. (Har haft samtaler med alle på reva centeret af deres eksperter, som har givet udtalelser i min sag)

efter dette ckok om yderelige 4 uger, bryder jeg helt sammen. Jeg har kæmpet mig igennem alle de andre uger og kan mærke jeg bare ikke kan mere. Flere af mine tidligere stress symptomer er vendt tilbage og har under hele opholdet intet kunne hjemme. Har bare koncentret mig om at fuldføre denne afklaring. Mine to små piger på 2 og 4, er begyndt at reagere meget i vuggestue/børnehaven. Jeg har ikke kunne være der for dem. Min mands chef fik min mand deltidssygmeldt til 20 timer ugentligt, fordi det har taget så meget på ham, at skulle klare alt alene. Han er stadig sygmeldt idag.

Min læge vælger at sygemelde mig fra afklaring d. 29 sep. og den 10 okt. meddeler jobkonsulenten at opholdet er ophørt pr. dags dato.
Jeg får tilsendt min rapport derfra, og den er virkelig underlig og forvirrerende.

Der står omkring mine forskellige samtaler med de forskellige behandlere deroppe, og de virker fint nok. Så står der omkring min arbejdsevne, det med min effektivitet. At jeg ikke kan klare hverken fin motorisk og grovmotoriske opgaver. Alt dette virker fint nok. Så kommer konklusionen, hvorpå der står:

Rvc vurdere at der er i forløbet er givet Malene rigtig gode muligheder for, at hun ville kunne nå et skridt videre i opfydelse af drømmen om at kunne fungere på arbejdsmarket. på trods af disse muligheder for at komme videre i forhold til selvforsørgelse, og bedre livskvalitet, er det ikke lykkes malene at nå tættere på disse mål. Tværtimod er det indtrykket, at vedholdende forkud på sygdom og velmenende massiv støtte fra den nærmeste familie, har været så dominerende, at malene ikke har kunnet nå tættere på sit erklærede mål om tilknytning til arbejdsmarket.

Selv om forløbet blev afbrudt før tid er det rvc's vurdering, at der forsat bør være fokus på udvikling af malenes menneskelige og faglige ressourcer suppeleret med smertetacklingforløb, fysioterapi og fysisk træning, med det langsigtede mål, at bringe malene i stand til, atter at blive en aktiv medspiller i forhold til sine børn, sin familie, arbejdsmarket og i samfundet som helhed.

Jeg synes det er en lidt underlig konklusion, som overhovedet ikke nævner min arbejdsevne på nogen måder.. Men de er måske så underlige?

Min anden arbejdsprøvning så ihvertfald ikke sådan ud, den beskev min arbejdsevne og så hvad de mente i forhold til fremtiden. De sagde en arbejdseffektivitet på 1-1,5 time, en varrig nedsat arbejdsevne, og mente ikke jeg kunne fungere på hverken det alm. eller rummelige arbejdsmarket.

Undskyld min lange besked.. Tak til den som har overskud til at læse den
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 23:58   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg syntes faktisk at det er en fin afmeldings-skrivelse du har fået. At de ikke skriver noget om din arbejdsevne er egentlig forståeligt nok, de har jo ikke konkret kunnet vurdere noget på den korte tid.

Hvorfor er du sendt i nr. 2 forløb? for hvis der ligger en klar udmelding fra første forløb er det vel spild af tid?

Hvad skal prøvningen egentlig sigte mod? pension? Fleksjob? eller?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 00:15   #3
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Tak for svar

Min tidligere sagbehandler søgte om pension i maj, og fik afslag, de ville se endnu en afklaring.. Min sagbehandler mente det var bedst at lade vær med at klage over afgørelsen og bare komme i endnu et forløb. Det vil gå hurtigere mente hun.
Fik i mellemtiden ny sagsbehandler, som også mente det pegede på en pension, pga. mine lægepapir og tidligere afklaringsforløb i marts. Dette sagde hun ihvertfald i telefonen de par gange jeg snakkede med hende.

Jeg mødte hende første gang til det møde, og hun mente jeg skulle tænke på et fleksjob i stedet, jeg var jo så ung, så det var svært med pension.
Sagde jeg med glæde ville have et fleksjob, hvis bare jeg havde kunne klare det. Det har taget mig lang tid at acceptere jeg er så ramt i kroppen af mine sygdomme, så jeg ikke kan særlig meget. Er 27 år, kommunen har givet mig en rollator til de dårlige dage, dett var en stor kamel at sluge. Så er det svært at skulle kæmpe med kommunen dagligt. Det eneste jeg ønsker er bare et nogenlunde liv på trods af mine livsvilkår, som der desværre ingen behandlings muligheder til..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 00:20   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis dine sagsakter understøtter det du beskriver i første indlæg (få evt. aktindsigt), så vil jeg vurdere dig til at være en oplagt pensions kandidat... Ved godt at kommunerne gør hvad de kan for at begrænse dem mest muligt... Men...!
Går ud fra at du har været hos speciallæger mv.? Hvad siger de undersøgelser/udtalelser?
Hvis de siger det samme, så er det på med modet igen, og få søgt den pension...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 00:29   #5
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Det gør de, ihvertfald alle de papir jeg har fået. Jeg har været til adskellige reumatologer-læger olign. alle har de samme udtalelser om det er varrigt og væsentligt nedsat. Så alle de ting burde ellers være i orden..
Det kunne være jeg skulle få aktindsigt..

Tak for dine svar, det hjælper da lidt på modet

God aften
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 00:31   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Selv tak

god aften ;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 08:06   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af malenemuz Se meddelelser

Jeg mødte hende første gang til det møde, og hun mente jeg skulle tænke på et fleksjob i stedet, jeg var jo så ung, så det var svært med pension.
Jeg havde været på kh i en del år da jeg kom i arb.prøvning på et beskyttet værksted.
Det hele lød rigtig fornuftigt, men efter ca. 3 uger på stedet vendte bøtten, og jeg følte mig behandlet som værende totalt og aldeles fuld af løgn.

Den ene værkstedsleder prøvede meget vedholdende, at omskrive min reelle ryglidelse til "lidt slid", jeg blev behandlet ud fra term-modellen, som om, at det hele sad i oppe i mit hoved og min ryg fejlede ikke en dyt.

Og jeg fattede hat.

Med en arbejdsevne på 6-9 timer pr. uge blev jeg visiteret til fleks.
Noget senere fik jeg aktindsigt, og dér lå et visitationsskema hvorpå sb havde sat kryds ved "ingen somatiske lidelser" hvilket betyder "ingen fysiske lidelser".

Den ene værkstedsleder bad på et tidspunkt om mine lægepapirer, og jeg viste hende den seneste, som også er den mest tydelige, så der er absolut ikke tale om en misforståelse.

Sådan kan der bages en rævekage, for at holde en borger på kh et par år længere.

Halvandet år efter at jeg blev visiteret til fleks blev jeg tilkendt fp, på baggrund af en virksomhedspraktik med en arbejdsevne på 8 timer pr. uge.

For mig ser det ud som om, at det kunne være det samme de gør med dig nu.

Ved at visitere dig til fleks kan de holde dig på kh et år eller 2 endnu, på den måde er du billigere for kommunekassen.

Mit råd til dig er, når du får din rp (ressourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal) til partshøring, så skal du være omhyggelig med dine kommentarer, og du skal ikke skrive under før du er helt enig i det der står i rp'en.
Hvis du på et tidspunkt føler dig presset til, at skrive den under, så kan du skrive "set, men ikke godkendt" og så din underskrift, men allerbedst er det hvis du kan modstå presset og lade være med at skrive under.

Jeg oplevede selv en meget "underlig" rp og fortsatte med at skrive kommentarer i den da sb sendte den til mig til underskrift.
Så blev jeg kaldt til møde hvor der også var en faglig konsulent tilstede, formålet med mødet var, at presse mit til, at skrive under, og desværre havde jeg ikke overskud til, at fortsætte kampen, og kendte dengang ikke muligheden "set, men ikke godkendt".

Hvis du bliver visiteret til fleks, så skal du revurderes når du har været ledig i 12 ud af 18 mdr., d.v.s. at de skal vurdere om du fortsat står til rådighed for et fleksjob, dette sker oftest ved hjælp af en arb.prøvning/praktik.
I forb. med revurderingen skal kommunen overveje en fp.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 08:54   #8
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Vovse.

Angående ressourceprofil vil jeg gerne kommentere og tilføje, at det er udmærket at gøre som du råder til, er man uenig i, eller ikke kan godkende ressourceprofilen.

Men det er sådan set ligegyldigt med en underskrift, da en ikkegodkendelse eller en manglende underskrift fra borgeren ikke har opsættende virkning på en afgørelse. Kommunen træffer en afgørelse alligevel, underskrift eller ej / godkendelse eller ej.

Man får ikke ressourceprofilen til godkendelse som sådan, men fordi borgeren SKAL (retsikkerhed) have mulighed for at komme med egne kommentarer og egen opfattelse af sin sag som så bliver vedlagt/indarbejdet i ressourceprofilen. En underskrift er beviset på, at man har haft muligheden.

En lille detalje, for mange tror borgerne SKAL godkende eller godkende med forbehold - men underskriver borgeren ikke, så træffer kommunen en afgørelse alligevel. Så derfor, tilføj altid egne kommentarer er der fejl/mangler i profilen.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 09:03   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
zentamor, deri har du ikke fuldstændig ret.

En underskrift er jo netop juridisk gyldig og dvs NÅR og HVIS kommunen træffer en afgørelse, ja, så skal det jo gerne tydeligt fremgå at Borgeren har haft en mulighed for at komme med sin version/kommentar af sagen.

Og hvis der nu ikke ER denne ja, så er afgørelsen fra kommunen pr definition ugyldig!

Kommunen kan jo ikke træffe en afgørelse på ...hvad?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 14-11-2011 kl. 10:33.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 09:30   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nemmerlig, Buster!

Marlenemuz:
Jeg syne at du skal ringe til RVC, og tale med vedkomne der har lavet din udtagelse.
4 uger bør være nok, når du også har været i andet forløb, samt dine lægepapir er iorden!

Jeg er enig med dig i at denne konklusion er; NO GO(for at bruge et klart udtryk).
Gad vide om der har/blev udtalt en skjuldt dagsorden fra kommunen?

Ellers vil jeg sige at sagsbehandleres mangel på alt menneskelig erfaring er under alt kritik.
Når man udtrættes pga sygdom, stresses på alle måder, først pga sygdom, så økonomisk, så afklaring hvor man belastes helt over grænsen. Det er der ikke mange der holder til. Og det giver dels krop dels sind, en krise reaktion.

Hvad fejler du, og hvordan beskriver lægerne dette?

Få evt din læge til at begrunde din sygemeldning lidt nærmere, således at der ikke hersker tvivl om at du blev overanstrengt, og hvorfor.
VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 14-11-2011 kl. 09:37.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Læs rapport om fleks og FTP Stella Politik og Samfund 0 02-02-2009 12:55
Ny rapport fra SFI Stella Politik og Samfund 0 22-04-2008 13:52
Ny rapport fra SFI Stella Politik og Samfund 0 01-03-2008 14:17
Endnu en ny rapport om os. Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 07-10-2007 17:58
rapport fra scialforskningsinstituttet bantam Et godt link! 0 08-04-2006 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension