K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2006, 21:06   #21
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Til tider, kan jeg næsten ikke undgå at føle mig "ramt" forstået på den måde - at jeg virkelig brænder for mig fag, og til tider føler, at det tror nogle mennesker ikke på.

Men som Hejdien nok så rigtigt skriver, så er der den ene side af skranken og den anden side af skranken - borgeren føler sig skåret over en kam og sagsbehandleren føler sig skåret over en kam!!!
Senest har jeg lige læst i Politiken, at mit arbejde, er et arbejde der bliver set ned på i følge en undersøgelse der er foretaget - det er jeg såmænd ligeglad med, da det jeg føler er det vigtigste i den sidste ende.

Til at starte med, er borgeren en sag, et nummer - efterhånden, bliver borgeren mere end det for sagsbehandleren - det kan ikke undgås, medmindre vi taler om følelseskolde mennesker. Der findes ikke noget værre for mig, end en af "mine" borgere, der er utilfredse med min sagsbehandling - nogle gange synes jeg, at den er fuldstændig uberettiget, og kan ikke tage det til mig. Selvom jeg har været i systemet i 12 år, tager jeg stadig til mig, hvad borgerne siger til mig - mennesker i dag, er blevet rigtige gode til at komme med deres mening, ris som ros, og det synes jeg er en god ting, da man således hele tiden kan lære af det!!

Og, der findes brådne kar, det vil der desværre altid gøre - men tro mig, hvis vi, der elsker vores arbejde og gør hvad vi kan for at hjælpe, opdager et brodent kar - sidder dette kar ikke så længe i systemet, da VI også er blevet gode til at sige vores mening til vores kollegaer om deres arbejde eller mangel på samme.

Jeg er enig i Ingrid, at alle disse arbejdsprøvninger og hospitalsindlæggelser 100% ligger op til en føp, og er mere end hvad et menneske bør udsættes for - og ikke for på nogen som helst måde at stille tvivl om Mulle - så er der altid 2 sider af en sag.
Jeg tror ikke, at Mulle skriver noget der ikke er rigtig, men det jeg kan forestille mig er, at arbejdsprøvningerne ikke har givet et billede der gør, at man kan vurdere hvorvidt Mulle er berettiget til det ene eller det andet, hvorfor man så fortsætter for at give det korrekte billede og for at dokumentere i forhold til lovgivningen. MEN MEN, jeg tror nu ikke jeg ville udsætte nogle af mine borgere for SÅ mange arbejdsprøvninger - så er da helt enig.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2006, 21:56   #22
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: hvor mange år kan det tage :-)

hej Pia .

nej det er rigtig , de har været meget i tvivl , men den største grund er faktisk at de har haft mig sendt ud til nogle prøvninger som slet ikke faldt i hak med mine skånebehov , og det er jo nok jobkonsulentens lille last
mulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2006, 08:10   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hvor mange år kan det tage :-)

mulle ..
Du kan evt prøve at skære dine skånebehov og begrænsninger ud i pap for din jobkonsulent.

Jeg kender det kun alt for godt, det med at jobkonsulenten ikke kan finde ud af hvad der er hvad, jeg har med min ødelagte balancenerve været ud og vaske både, med mine smerter i skulder og albuer været ude job med høje og tunge løft (det er umuligt for mig)...

Min jobkonsulent kunne heller ikke fatte det, heller ikke når jeg sagde det inden starten, han sagde bare at det kunne jeg nok finde ud af med arbejdsgiver eller med kollegaer...

Men hvilke kollega vil være med til at slæbe sig selv halvt ihjel fordi at en jobkonsulent mener at det skal prøves, og hvilke flekser vil være med til at kollegaen skal slæbe sig halvt ihjel...

Jeg fik min sagsbehandler til at sætte sig ned og skrive til jobkonsulenten hvilke skånebehov jeg havde og at de skulle !!!! overholdes og det hjalp lidt...

Jeg sætter min lid til flekjob beviset, hvor der jo skal skrives skånebehov på , så vil en arbejdsgiver hurtigt kunne se når man er til ansættelse samtale om det er noget hans virksomhed kan efterleve...

SÅ den 1-7-06 er det bare om at ringe til sin sagsbehandler og høre hvor hurtigt det kan lade sig gøre og hvor længe de er om at få det igang
  Besvar med citat
Gammel 14-06-2006, 08:48   #24
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Hej Hejdien.....der er noget jeg må ha`overset, hvad i alverden er fleksjobbevis....jeg forstår det sådan at det er en slags C.V, hvor begrænsninger og skånebehov er nedskrevet, sådan at en måske kommende arbejdsgiver, på forhånd kan afgøre om en ansættelse kan være aktuel.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2006, 09:19   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Hej Ingrid.
Ja det er lige hvad det er, og vi kan jo håbe at nogle arbejdsgiver siger nej til jobkonsulenternes forslag om at ansætte flekser i praktik, hvor det helt åbenlyst er omsonst.

Kan arbejdsgiveren se at der er skånehensyn imellem som han ikke kan tage hensyn til, ja så er der ikke nogen grund til at ansætte den flekser i praktik..

Jeg ved ikke hvordan det foregår i andre kommuner, men i min kommune, har jobkonsulenterne en grim vane med at smide flekser ud i job, hvor de ved at der ikke er en reel mulighed for at der kan blive et job, klager man så over det, ja så får man bare at vide at man kan betragte det som en arbejdsprøvning, og at man nu kan se sådan på det at man nu er afklaret med at det ikke er den slags job man skal have...

Jeg ved ikke hvad det er der går galt i det billede, men så vidt jeg ved så skal der være en grund til arbejdsprøvning, og så er det noget sagsbehandleren er med indenover...

Men her i min kommune (og nabo kommune) tager jobkonsulenterne på sig selv at sende folk ud i de mest tåblige ting, mange gange med den begrundelse, at har man været ude i nok praktikker, ja så er der en dag en der ansætter en....

SÅ her kan vi håbe at arbejdsgiverne vil hjælpe os med at sige fra og sige til jobkonsulenterne at den går ikke... er der skåenhensyn på fleksbeviset der ikke kan tages på pågældene job, så er der bestemt ikke nogen grund til at vi er der...Kommunen er forpligtet til at hjælpe os med at finde job, det har de så lagt ud hos jobkonsulenter, og det er for at vi skal have reele job, ikke for at der skal sidde en jobkonsulent og true os med vores penge og meget andet...

Jeg har selv skaffet mit sidste job, aftalen var 14-30 dage i praktik, da jobkonsulenten havde været der og snakket med arbejdsgiveren var det ligepludselig lavet om til tre månder med tre ugers forlængelse pga ferie lukket...

Surt og irreterende og ikke motiverende... :@:@:@
  Besvar med citat
Gammel 14-06-2006, 13:50   #26
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Hej Heidien....tak for oplysningen....det lyder vel nok positivt.....hvis altså det bliver brugt af arbejdsgiverne, og en stor lettelse for os, jeg personligt er meget generet af, hele tiden at skulle sige i en praktik at jeg ikke kan klare det og det....jeg ved nogen gange ikke hvad de jobkonsulenter har gang i....lige nu er jeg tilbudt praktik....et sted hvor jeg har været som vikar og hvor jeg på forhånd udelukker at det er job jeg kan....da det indeholder tunge løft, højt tempo og hvor man ikke sådan uden videre kan slukke for maskinerne og holde en pause ved behov.....men jeg skal bare afprøve.....jobkonsulenten har ikke engang ulejliget sig med at se arbejdspladsen....så jeg gør hvad der bliver sagt....og mister lige så langsomt al motivation og håb om at det rigtige job kommer til mig....tænk at det skal komme så vidt, at man får en følelse af at jobkonsulenter er der for arbejdsgivernes skyld og ikke for os.....fagforeningerne må da syntes det er underligt at visiterede bliver brugt som gratis arbejdskraft, når man gang på gang bliver sendt ud, uden udsigt til fast job.
Men tak for oplysningen, det er helt sikkert at jeg henvender mig på min kommune og får lavet sådan et bevis.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2006, 15:37   #27
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Fleksjobbevis!

Er det noget nyt eller har det eksisteret altid? Jeg var af den opfattelse at inden man fik et fleksjob var fagforeningen inde i billedet og fik nedskrevet en funktionsbeskrivelse, hvori det blev præciseret hvad man kunne? I bund og grund er det måske det samme? Jeg synes i hvert fald det lyder som en god ide at ens skånebehov er nedskrevet på forhånd. Men jeg personligt har haft held med at sige at det kan jeg ikke! Jeg har også fuldt bevidst prøvet at gøre det jeg vidste jeg ikke kunne, blot for at arbejdsgiver kunne se min reaktion og lære mig at kende. Han blev godt nok overrasket! Men så kan han altså lære det!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2006, 16:50   #28
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Hej Susanne....ja, vel kan han så....men problemet er jo så bare....at det kun er en selv det går ud over....vi ved jo så udmærket godt hvad vi kan og ikke kan....jeg prøver ikke mere løft der er tunge.....jeg ved på forhånd det vil gå galt....og skal ikke gang på gang bevise at det går altså ikke.
Som jeg forstår det så er fleksjobbevis ikke det samme, som den beskrivelse af ens arbejdsopgaver hvor fagforeningen er inde over før man bliver ansat i fleksjobbet......det her er nyt og træder i kraft d. 1-7-06.....og er en beskrivelse af ens skånebehov FØR en praktikplads og fleksjob....sådan at arbejdsgiveren kan sortere fra.....f.eks mig.....der ikke kan løfte.....det ville jo være hul i hovedet at få en der ikke kan løfte....hvis det netop er det han skal bruge.


Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2006, 13:06   #29
Lindita
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lindita er ny på vejen
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Hej med jer

Det var da noget af det mest positive jeg længe har læst, det er nemlig rigtigt, at mange jobkonsulenter slet ikke tager hensyn til de skånebehov der skal tages.

Selv har jeg været god til at agumenterer imod et fleksjob, som jeg på forhånd vidste, var dumt at påbegynde fordi jeg vidste at det ville jeg ikke kunne holde til i længden, men der har også været nogle episoder, hvor jeg har følt mig tvunget til at forsøge at give det en chance.

F.eks kan det jo ikke nytte noget at få eftermiddagsjob hvis man er morgenmenneske, og det er en god ting at tage med som et af sine behov, hvor arb. tiden er bedst for en selv.

Jeg har gjort det sådan, at jeg bad min fagforening om at indkalde min jobkonsulent til møde. Vi var så os 3 og sammen fandt vi ud af hvor de behov jeg havde lå, og hvor hun skulle tage aller mest hensyn, det var meget positivt for mig, og jeg er glad for at det blev iværksat.

Det er jo næsten det samme men jeg har måske bare været lidt på forhånd, så derfor behøver jeg vel ikke få sådan et fleksjobbevis det har jeg jo fået lavet bare med min fagforenings hjælp i stedet for.

mvh. og god sommer fra Lindita
Lindita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2006, 22:32   #30
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: hvor mange år kan det tage :-)

Hejsa Pia
Synes det er dejligt at du sidder herinde og bruger din fritid på at hjælpe os herinde *ss*
jeg ved at man er en sag og et nummer når du starter i systemet men der er forskel på hvordan man taler til folk.... jeg har haft 9 sagsbehandlere på 6 år og hvis jeg havde fundet mig i at være en sag og et nummer indtil man kom længere ind i forløbet ja så sad jeg ikke her idag.....
brådne kar findes i alle erhverv!!
nå en lille tillæg til det sidste du skrev

Hygge alle og kæmpe knuser Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor lanh tid må det tage? kandelsdorff Alt det andet 14 06-02-2012 01:13
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang tid kan det tage....? Angelsbaby Den nyttige viden vi alle har 4 27-05-2009 09:20
Er der regler for hvor lang tid det må tage? thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 10:32
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension