K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2012, 16:06   #1
Slips
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Slips er ny på vejen
Konen har mistet retten til noget som helst :(

Hej Alle

Ja, der er jo meget fokus på alle de raske mennesker, der mister retten til dagpenge efter Nytår, men hvem interesserer sig for de syge ??

Min hustru har efter et laaangt sejt forløb, været igennem en 3 x brok operation, der ikke lige ville arte sig som lægerne ville det. Der gik betændelse i hele mollevitten, og hun måtte have hele mave regionen åbnet nok en gang.

Anyway, 14 dage efter hun blev udskrevet, blev hun tilsagt at møde på Job centret i Syddjurs kommune, ang. evt forlængelse af syge dagpengene. (forløbet af brok operationen incl. for undersøgelser etc. havde varet 1 år nu )

Vi mødte nok en anelse uforberedte op til denne samtale, da vi gik ud fra at, når man stadig har et 15 cm langt åbent hul i maven, og hjemmesygeplejerske hver anden dag, for at rengøre såret.- ja, så måtte det være en formsag at få en forlængelse.....
Næh nej, der blev læst 7 punkter op, som min hustru ikke rigtigt passede ind i, så summa summarum. NUL indtægt til hustruen pr. 01 Oktober !

Det hører med til historien at min kone, har 2 nedslidte knæ, samt problemer med angst anfald, og deraf depressioner.

Før brok operationen var det planlagt at, hun skulle arbejdsprøves til Flex job, men, dette kunne nu ikke klares inden 26 uger, så ingen syge dagpenge.
Jeg begyndte at plædere for en pension, men der skal hendes situation jo være statisk, så der vendte tommelfingeren også nedaf Dette gælder tilsyneladende også en tidbegrændset/midlertidig pension - hvor selvmodsigende er det ikke ?

Nu har vi min indkomst tilbage, og fremtiden ser alt andet end lys ud, er der nogen på dette forum, der mener at Syddjurs kommune ikke har handlet helt efter bogen i min hustru's tilfælde ?

Mvh Fl. Andersen
Slips er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 17:48   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre er vi en del på k10, som ikke har haft nogen offentlig indtægt i flere år
har været uden indtægt i over 2 år, så er også ved at være lidt træt af over at hører om dagpenge og raske.
når den nye reform bliver vedtaget, som den nok gøre. så hedder ressourceforløb før du kan få tilkendt pension eller fleks. der kan i dog få 60 procent af dagpengene selvom i er gift eller har formue.
men alt skal være afprøvet før man kan få tilkendt et ressourceforløb

det er rigtig svært og få forlænget sygdagpenge efter de 52 uger
1 Det skal være vurderet lidelsen er varig og uden behandlingsmuligheder og ens funktionsevne cirka nedsat med 50 procent eller mere. så der kan tages stilling til fleks eller pension.
2 at der er en dato på, hvor man er 100 rask og klar til det ordinærarbejdsmarkedet.

ikke §, men nogenlunde de krav som skal være opfyldt.

men hold dig til denne tråd og når sygdagpenge stoppet kommer, må i anke sagen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 12:19   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Slips Se meddelelser
Nu har vi min indkomst tilbage, og fremtiden ser alt andet end lys ud, er der nogen på dette forum, der mener at Syddjurs kommune ikke har handlet helt efter bogen i min hustru's tilfælde ?
Jeg kender slet ikke jeres økonomiske forhold, men nogle gange kan man godt være berettiget til kontanthjælp selvom en ægtefælle har en indtægt, så måske skulle din kone alligevel søge om kontanthjælp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 15:47   #4
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Altså hvis ikke man er afklaret endnu (varig stationær lidelse) eller det ikke forventes, at man kan vende tilbage til arbejdsmarkedet som rask indenfor forlængelsen, så kan man vidst ikke forlænges.
Om din kone kan få noget kontanthjælp afhænger af din indtægt.

Ellers kan du jo få hendes fradrag, hvis hun er uden indtægt. Hvis i har børn i pasning måske også noget friplads. Bor i til leje, kan i måske få noget boligstøtte.

Ved godt at det ikke giver det samme, men kunne måske hjælpe lidt.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 17:33   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Slips,

Jeg ved ikke om "løbet er kørt" i forhold til at klage over sdp. stop i din kones sag? Du kender sikkert allerede de 7 forlængelses punkter under §27 stk. 1. Det ser ud til at kommunen har lukket en del muligheder da hun ikke ville kunne afklares med eller uden arbejdsprøvning naturligvis, i forhold til de 26 uger som at nævnt flere steder.

Alt efter hvad læge papirerne siger lyder det dog stadig som om at hun er oplagt til afklaring mod fleks eller førtidspension, altså forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4. De 26 uger i afklaring, kan jo som oftest forlænges efter flg.

Har du checket Ankestyrelses hj. side for evt. princip afgørelser der går i retning af din kones http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/? Lægeligt kræver det udtalelser om at hun ALDRIG kommer på det ordinære arbejdsmarked igen, er det på plads?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 18:06   #6
Slips
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Slips er ny på vejen
Hej

Tak for jeres svar.

Problemet med forlængelse af sygedagpengene er som det blev forklaret os:

Hvis min kone skulle kunne komme med i en Flexjob ordning, skulle hun presses igennem et afklarings/prøvnings forløb inden 26 uger - hvilket er helt udelukket i min kones tilfælde, lægerne der har lavet brok operationen, mener fortsat at hun max må løfte 2 kg!

Hvis perioden skulle forlænges ( mulighed for 2 x 52 uger ) så skal min kone vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuldstændig normal vis, hvilket jo ikke er særlig plausibelt, hvis man tager hendes "defekter" i betragtning.

Den Psykiater der undersøgte hende ( udpeget af kommunen ), mener der er MULIGHED for generhvervelse af en del af min kones erhvervs evner, hvis der bevilges den rette behandling. - Derved smutter enhver mulighed for pension, også en tidsbestemt/midlertidig pension !
Sidstnævnte er helt sort snak for mig - jeg mener hvorfor har man overhovedet en ordning om en tidbestemt/midlertidig pension, når man for at opnå den, skal være UDEN mulighed for bedring !!??

Vi har endnu ikke søgt om kontanthjælp, da vi fik indtryk af at, det også er udelukket når vi er gift, har et hus og en 11 år gammel bil, der er pinedød nødvendig for jeg kan passe mit arbejde!
Mht. vores økonomi, så er det ikke nogen hemmelighed jeg arbejder som Exportchauffør, det giver en A-indkomst på ca. 390.000 plus knap 100.000 i skattefri rejsegodtgørelse (Jeg er væk fra vores hjem ca. 250 døgn hvert år)
Vi har ingen friværdi i huset.
Slips er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 18:20   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Slips, er sdp. stoppet sket? Har I modtaget en partshøring forinden og besvaret denne og er endeligt stop blevet angivet?

Har du/I klaget over sdp. stop og fået svar?

Vi/man omtaler ikke hvad man fejler medmindre det er en livstruende sygdom i sdp. regi!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mistet ret til ledighedsydelse bamsemor Spørgsmål ang fleksjob 6 21-10-2012 00:10
Mistet retten til kontanthjælp Cirkel Dit og Dat 6 16-09-2011 23:17
Godkender kommuner hvad som helst? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 1 23-06-2008 22:37
Forstår ikke noget som helst zuza Politik og Samfund 0 22-08-2007 20:19
Mistet Ledighedsydelse. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 2 21-11-2005 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension