K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2012, 10:21   #11
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg er pt på revalidering til midt november ( kommunen har lovet svar på flex inden udløb af reva) den løbende udbetaling er fra 1 nov.
Hvis jeg får afslag på flex, så ryger jeg vel på kontanthjælp??
Så er det samme regler på både reva og kontanthjælp??
Skal dælme ikke ha noget i klemme

Vil godt sige at det er noget af en rutsjetur... lykkelig for at få erstatning, betænksom om jeg må bruge af dem.. det er op og ned ha ha

Her kommer lige et xtra spørgsmål.
Har skrevet til min bank og sendt afgørelsen og bedt om en kreditor beskyttet konto som i snakker om.
Nu spørger blondinen så.. får man så "bare" et andet kontonummer med et andet kort til, som man kan hæve fra??

Sikkert et dumt spørgsmål. men er lidt blank på det område
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 11:27   #12
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Kort
Ja du får bare en konto til og fra den kan du bare hæve hvad du har lyst til.Men bland ikke din nuværene konto ind i den.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 11:35   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af -Henrik- Se meddelelser
Kommunen kan godt kræve, at man lever af penge, der står på en kreditorbeskyttet konto. Det har de gjort overfor min kæreste.

Kreditorbeskyttelse har noget at sige i fht. hvis man går personligt konkurs, sådan som jeg har forstået det. Så kan kreditorerne ikke gå efter de penge, der står på sådan en konto.
De har da vist taget fusen på din kæreste for de må ikke røre de penge, ikke engang skat må røre dem.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Her kommer lige et xtra spørgsmål.
Har skrevet til min bank og sendt afgørelsen og bedt om en kreditor beskyttet konto som i snakker om.
Nu spørger blondinen så.. får man så "bare" et andet kontonummer med et andet kort til, som man kan hæve fra??

Sikkert et dumt spørgsmål. men er lidt blank på det område
Det er et nyt kontonr, min er en slags opsparing hvor jeg kan hæve fra, og er ikke et hævekort...

Ringer bare i banken, og ber dem overføre lidt til min lønkonto når jeg skal bruge nogen... Eller går selv ind og hæver hvis jeg er i nærheden...

Husk der skal laves notat af banken om at den er kreditorbeskyttet.....

Hvis du får en check så skal chekken direkte derind på ( men bedst med direkte overførsel) du må ikke først hæve pengene, og så sætte pengene derind bagefter. Det skal være tydeligt hvor pengene kommer fra.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 12:50   #14
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Jeg har også en arbejdssag kørende og får et beløb hver måned, og jeg er på fleksydelse og det berører ikke det jeg får. Min sag skal tages op igen 1 okt, da jeg ikke har fundet et fleksjob og derfor sagen skal op igen. Er i en praktik pt og er færdig der d 9 nov, så ved ikke om jeg kan regne med de timer jeg har der, når jeg skal søge fleksjob.

Der kan jo komme til at gå længe inden jeg finder noget arbejde, kan kun arbejde 2 timer om dagen, med 1 fridag om ugen. så mon ikke jeg kan bruge de papirer ang timer til at kører sagen videre? Eller er der nogen der ved hvad der sker ang udbetaling, jeg har fået for tab af erhversevne pga en arbejdsskade tilbage i 2006, som blev taget op igen 2009. Men har nu fået konstateret fibromylegi, så den vil de jo bruge tror jeg når de skal afgøre sagen.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 19:05   #15
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af -Henrik- Se meddelelser
Kommunen kan godt kræve, at man lever af penge, der står på en kreditorbeskyttet konto. Det har de gjort overfor min kæreste.

Kreditorbeskyttelse har noget at sige i fht. hvis man går personligt konkurs, sådan som jeg har forstået det. Så kan kreditorerne ikke gå efter de penge, der står på sådan en konto.
Jeg har læst mig frem til de godt må trække, hvis det er en privat tegnet forsikring, hun har.
Måske det er det, der er sket.
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 13:17   #16
AnnaOlsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
AnnaOlsen er ny på vejen
http://www.ask.dk/da/Selvbetjening/B...nberegner.aspx her kan det hele regnes ud. Man kan kapitalisere sin løbende erstatning med 50% og disse 50% er SKATTEFRIE!!!!
AnnaOlsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 13:47   #17
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Har idag fået afgørelse fra ydelsesservice som ask har skrevet til.
Det kommer ikke til at påvirke min revalidering
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 17:47   #18
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jubii..
De har ikke anket, kontoen er oprettet og de har idag bedt om kontonummeret
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 09:56   #19
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AnnaOlsen Se meddelelser
http://www.ask.dk/da/Selvbetjening/B...nberegner.aspx her kan det hele regnes ud. Man kan kapitalisere sin løbende erstatning med 50% og disse 50% er SKATTEFRIE!!!!

Ikke lige helt korrekt skrevet. Man kan få udbetalt alt hvad der er under 50% erhvervsevnetab som et engangsbeløb skattefrit, alt hvad der er over 50% erhvervsevnetab betales der skat af som løbende udbetaling. Indiansummer

Yanmik. I øvrigt tillykke med erstatningen Ja de falder bestemt på tørre steder disse erstatninger, man har levet på sygedagpenge, osv i årevis og stiftet gæld. Så er det skønt lige pludselig at kunne trække vejret lidt igen. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 10:26   #20
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Thumbs up Nyd det!

Hej, også stort tillykke herfra, og nyd din erstatning!
Jeg fik selv udbetalt erstatning i 2005 efter en trafikulykke. De kom på et meget tørt sted.
Jeg sørgede for at få al min klatgæld indfriet og købte nye hvidevarer, bil, TV, PC, tøj m.m.

Og så gik jeg ellers i control mode og lagde budget hver måned over indtægter og udgifter i et regneark.

Samtidig gør jeg det, at hver gang jeg har været ude og handle, gemmer jeg bonnerne og skriver beløbet ind i en lille bog hvad jeg har brugt på mad og hvad jeg har brugt på andet. Det samlede beløb lægger jeg så ind i regnearket.

Det tager ikke ret lang tid, og siden har jeg haft fuldstændig styr på min økonomi og er nu fuldstændig tryg ved at vide at elregningen ikke mere er en uforudset udgift, og ryger der et eller andet, eller skal en af kattene til dyrlægen, så vælter budgettet ikke, selvom jeg er fattig på kontanthjælp.

Der skete dog det, at kommunen lukkede for kontanthjælpen i en måned det første år efter jeg fik erstatningen, da de konstaterede et stort beløb på min konto. Jeg havde oplyst om at jeg havde fået erstatning, og det tog da også kun en mail til dem, så gik pengene ind med det samme.
Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
Erstatning Lotte222 Spørgsmål ang fleksjob 13 22-09-2010 14:10
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension