K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2013, 20:55   #1
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Svartider ved sagsbehandling

Hej

Er der nogen der ved om der er nogle generelle bestemmelser om hvor længe en kommune må være om at svare på spørgsmål i en sygedagpengesag, sagen er at jeg har fuldmagt i min kærestes sag (hun er hjerneskadet, og kan ikke selv overskue det) og at jeg d. 17/4 pr mail bl.a. spurgte om hvornår hun havde sygedagpengestop næste gang og om kommunen havde tænkt sig at forlænge sygedagpengene.

Vi har sjusset os frem til at det må være i juli eller august, men endnu er det ikke lykkes os at få et svar fra kommunen, først skiftede de sagsbehandleren ud, så kom det i vejen at deres mailsikkerhedsregler forbød dem at sende svaret på mail, det sidste svar vi har fået er at sagsbehandleren selv afventer at modtage oplysningerne.

Kan det virkelig passe at en ansat ikke har adgang til så simple oplysninger som skæringsdatoer og den slags formalia, og er der ingen regler der beskytter os mod at blive trukket rundt ved næsen af kommunen ?

Det skal siges at de andre spørgsmål vi har stillet er der heller ikke blevet svaret på
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 21:24   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis hun ikke er forlænget tidligere, må i jo selv kunne regne de 52 uger ud fra første sygedag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 08:42   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg fik engang oplyst, at der, i min kommune, er en svarfrist på 14 dage.

Så hver gang min sb ikke havde svaret indenfor 14 dage, så klagede jeg til jobcenterchefen. Og kort efter modtog jeg svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 09:06   #4
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Demo Se meddelelser
Hej

Er der nogen der ved om der er nogle generelle bestemmelser om hvor længe en kommune må være om at svare på spørgsmål i en sygedagpengesag, sagen er at jeg har fuldmagt i min kærestes sag (hun er hjerneskadet, og kan ikke selv overskue det) og at jeg d. 17/4 pr mail bl.a. spurgte om hvornår hun havde sygedagpengestop næste gang og om kommunen havde tænkt sig at forlænge sygedagpengene.

Vi har sjusset os frem til at det må være i juli eller august, men endnu er det ikke lykkes os at få et svar fra kommunen, først skiftede de sagsbehandleren ud, så kom det i vejen at deres mailsikkerhedsregler forbød dem at sende svaret på mail, det sidste svar vi har fået er at sagsbehandleren selv afventer at modtage oplysningerne.

Kan det virkelig passe at en ansat ikke har adgang til så simple oplysninger som skæringsdatoer og den slags formalia, og er der ingen regler der beskytter os mod at blive trukket rundt ved næsen af kommunen ?

Det skal siges at de andre spørgsmål vi har stillet er der heller ikke blevet svaret på
Hvis hun ikke er forlænget tidligere og er sygemeldt fra et arbejde, hvor arbejdsgiver har betalt de første 30 dage er ophørsdato:

Sygemeldingsdato + arbejdsgiverperiodens betaling 30 dage + 52 uger = ophørsdato af sygedagpenge.

Min kommune har udregnet min ophørsdato og har ladet den være gældende fra udgangen af en kalendermåned.

Ved aktindsigt og udlevering af N402 - Udbetalingsspecifikation fremgår datoen også af dette dokument i min sag så det er også en mulighed du kan bruge.

I kan sagtens få svar på mail og I skal ikke acceptere svaret fra Kommunen. I skal blot forlange, at korrespondance sendes til hendes E-boks. Det er sikker mail.
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 07-06-2013 kl. 09:08.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob og spørgsmål vedr.: svartider tinaovergaard Spørgsmål ang fleksjob 1 23-12-2010 15:32
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Svartider på skriftlige/mundtlige henvendelser til kommunen? V_Brask Alt det andet 11 06-07-2010 23:23
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension