K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2011, 01:33   #1
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Tilbagebetaling af ydelser før sagen er afgjort.

Hej, jeg håber der er nogen der ved noget som kan hjælpe os.

Sagen er at en meget krakilsk medarbejder ved vores kommune har tvangsflyttet mig sammen med min kæreste med 3 års tilbagevirkende kraft, det betyder at hun så skal betale en del penge tilbage, vi har selvfølgelig anket tvangsflytningen til indenrigsministeriet og afventer nu på 6. måned svar, vores advokat siger at der ikke er noget at være urolig for, og at kommunen har tabt på forhånd.
Men nu er kommunen ( Randers ) så begyndt at opkræve nogen af pengene inden anken er færdigbehandlet, de siget at anken ikke har opsættende virkning på fordringen og vi jo bare kan få pengene tilbage hvis vi vinder ankesagen, mit spørgsmål er - må de virkelig det.

Kommunens betalingskontor har iøvrigt oplyst at de ikke erstatter evt. kreditomkostninger der måtte opstå i kølvandet på kravet, samt at de ihvertfald ikke betaler procesrenter hvis vi vinder ankesagen.
Kan det virkelig være rigtigt ?

Medarbejderen ved betalingskontoret sagde i telefonen " vi sætter en afdragsordning efter beløbets størrelse og må ikke tage hensyn til den enkelte borgers betalingsevne" er det virkeligt sandt !

Det drejer sig om 185.000 med daginstitution, boligsikring og særlig forhøjet børnefamilieydelse, vi er fuldstændig uforstående overfor kommunens tvangsflytning, da selvsamme kommune har betalt i dyre domme for at gøre mig så rask ( Angst, borderline, affektiv bipolar samt o.c.d.) at det ville sætte mig istand til at bo sammen med min familie, jeg har også afsonet 2 fængselsdomme i den periode det drejer sig om, og jeg har svært ved at se hvordan jeg skulle kunne bidrage til den fælles husførelse indefra en af kriminalforsorgens faciliteter !

Jeg tror simpelthen at den medarbejder har set sig sur på mig/os, han ytrede ved en af vores telefonsamtaler som jeg desværre ikke optog " sådan nogen som dig skal ikke tro i kan slippe godt fra alting" på det tidspunkt vidste han intet om mig´, udover at han havde set mig en gang til et møde på kommunen !

Nå det blev også lige til et surt opstød, men jeg håber der er nogen herinde der ved noget om reglerne for tilbagebetaling

Med venlig hilsen Demo
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Agtindsigt i afgjort sag. Gizmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-06-2013 19:04
Sager om sygedagpenge er ulovligt afgjort Webmaster K10 Nyheder 0 13-11-2010 15:00
Tilbagebetaling af sociale ydelser Road66 Alt det andet 0 14-10-2010 14:17
Sygedagpengesager afgjort uden for kommunen er ulovlig FlemmingLeer Nyt fra Ankestyrelsen 5 15-04-2010 13:43
idag, blev min sag afgjort ace dk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 27-08-2009 09:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension