K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 21:52   #21
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Demo

Er det en privat, eller har der været arbejdsgiver betaling, via pension, med til at betale for forsikringsdelen, som udbetalingen finder sted fra
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 22:43   #22
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Ham selv: som det er nu efter den 15. November er det fuldstændig ligemeget om det er en arbejdsgiver betalt, 2/3 eller privat indbetalt. Mine er fra PFA, er arbejdsgiver betalt den ene og privat den anden, De hedder begge på PFA sprog midlertidig invalidepension, men er "tabt / mistet erhvervsevne forsikringer.
Jeg er fra Ringkøbing-Skjern kommune. Det er ikke noget kommunerne kan/må træffe afgørelse i om de har lyst til at følge...... Det er noget som de SKAL følge.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 22:50   #23
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Spunken, ja det er det i henhold til § 12 litra 14, men der er stadig typer som skal fradrages i ledighedsydelse
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 22:51   #24
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
jeg mener det er midlertidig ..

har nedsat erhvervsevne i henhold til tidligere fag ... og modtager den månedligt ...

men orker næsten ik mer af det.. har kæmpet længe for at genvinde erhvrvsevnen såe..
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 22:58   #25
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Ham selv: det var ikke hvad de informerede om på mødet i min kommune om det.
Vi blev inviteret til møde om det hvor udbetalingschefen sagde at samtlige forsikringer som vi havde, som gjaldt erhvervsevne/arbejdsevne, invalidepension og andre som blev udbetalt på baggrund af vores skader som havde medført godkendelse til fleks ledighedsydelse, dem måtte de ikke trække i ledighedsydelsen mere efter den 15. november. Stoler på at han virkelig ved hvad det drejer sig om.

Tusindblomst: Hvorfor mener du det er midlertidigt????
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 23:03   #26
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Det gælder helt om hvad der står i policen, hvis det er tab af erhverv/arbejdsevne, så skal den ikke modregnes mere hvis den var en arbejdsgiver relateret, men hvis det er en livrente så slipper man ikke for modregning. med mindre den er privat tegnet, og det er til alt held den som jeg får udbetaling fra
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 23:18   #27
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
Den er arbejdsgiverbetalt... Og midlertidig...?? Det er fordi, den blir udbetalt for tab af erhvervsevne i forhold til det job jeg blev syg fra ...
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 23:24   #28
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Tab af erhvervsevne skal ikke modregnes, det skal du klage over hvis de gør her efter den 15.11.2010.og det skal du gøre skriftelig, hvis du er i fagforening så beder du dem om hjælp, ellers må du nok kunne finde en der kan hjælpe med at udfærdige en klage, der skal såmænd ikke stå så meget
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 23:36   #29
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
jeg magter dårligt at klage..aner ik engang hvem jeg skal gøre det til.. synes min sag har værret så rodet... og ja nu her døjer jeg med stresssymptomer... pga. det forløb jeg lige pt.er midt i .. har netop fået virus... men tak
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 15:56   #30
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Hej Spunken og HamSelv, jeg mener ligesom dig spunk, at om udbetalingerne i sin tid var arbejdsgiverforanlediget, som de fleste pensioner er for os småfolk, eller den er tegnet af egen privat drift, ikke længere her nogen betydning for om kommunerne må modregne i ledighedsydelsen. Min ven fik at vide at kommunen forholdt sig til § 9 i bekendtgørelsen, sjovt nok er det også den § der netop henviser til undtagelserne i § 12.
Jeg tænker om kommunenes ansatte død & kritte bare skal ha`budgettet til at se godt ud, her sidst på året, selv om de ved at de taber sagen i ankenævnet, jeg har svært ved ellers at se hvad det stivstikkeri ellers skal gøre godt for.

Jeg er selv i en anden sag som jeg er 100 % sikker på at vinde i ankenævnet, blevet afkrævet penge af selv samme Randers kommune, de siger at jeg jo bare kan få pengene tilbage når jeg har vundet ankesagen !

Har i nogen erfaringer eller teorier om hvad kommunen vinder ved at trække sagerne i langdrag, udover at de jo kan være heldige at vi dør inden vi får ret, og så har de trods alt sparet de penge.
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalidepension Cirkel Alt det andet 3 16-01-2013 21:28
Invalidepension Diablo Alt det andet 4 22-03-2012 11:12
invalidepension hmxenm Alt det andet 4 21-07-2011 08:43
ftp/ invalidepension knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-12-2008 20:14
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension