K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2011, 13:45   #11
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak for svaret Florken

Men nu må vi se, om jeg overhovedet får fleksjob. Men alt peger på det - efter 15 måneders revalidering - som ikke lige gik efter planen. Ikke pga. sygedag, men pga. barrierer, som jeg har fået gennem mit sygdomsforløb.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 22:55   #12
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Fandt dette:

§ 74d. Ledighedsydelse ydes for indtil 5 dage om ugen.
Stk. 2. Ydelsen udgør et beløb, der svarer til, hvad den pågældende
i gennemsnit har modtaget i arbejdsindtægt eller anden
indtægt, der træder i stedet for arbejdsindtægt, i de forudgående
3 måneder. Perioder med revalidering medregnes ikke.
Arbejdsindtægt m.v. efter 1. pkt. reguleres med samme procentsats
som arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf.
§ 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Ydelsen kan dog
ikke udgøre mere end 91 pct. eller mindre end 82 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes
højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring


Kilde. Aktivloven

Det tyder på du får fuld ledighedsydelse, hvis du bliver visiteret til et fleksjob, medmindre du er på kontanthjælp, så er det det du fortsat får, mens du er ledig.

Vedr. fleksjob, vil du blive tilbudt det timeantal du havde før du blev syg. Medmindre din sygdom, som du bliver visiteret for, var årsagen til at du havde deltidtidsjob. Der skrev du for højt blodtryk.

Du skal også tilbydes fuld tid fleksjob, hvis du har været udsat for sociale begivenheder, såsom skilsmisse, seperation, ægtefælles død mv.

Sidst redigeret af Pophår; 13-11-2011 kl. 01:51.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 21:03   #13
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak Pophår, sætter virkelig pris på den hjælp, jeg får herinde

Jeg har nu talt med min psykiater omkring hans vending i statusattesten til JC. Hans vending (som JC helt sikkert bruger mod mig = afslag på fleksjob) menes på en anden måde, end den JC har tolket den på. Han sagde til mig, at de skulle være mere end velkomne til at ringe til ham, så han kan uddybe.

Det vil jeg så også skrive som kommentar i min ressourceprofil.

Er der nogen, der har erfaring i, om JC bruger denne måde - altså opringning til behandler for at få uddybet noget, som han har skrevet i statusattesten? Og må de overhovedet lade være med at gøre det, når jeg kommenterer det i ressourceprofilen?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 21:11   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Da jeg sad i en kommune, med sygedagpenge, kunne jeg godt finde på at ringe til en læge at få tingene uddybet, især hvis man kunne forstå hans ord i flere retninger. Men gjorde det ikke altid. Kom an på den samlede situation i sagen.

De skal ikke reagere på din kommentar, men det ville være god skik at gøre det. Men hvis der kommer en ny attest ind evt. en berigtigelse fra din psyk, så SKAL de tage den med i overvejelserne...

Du kan "tvinge" dem ud i at skal indhente endnu en status, ved at sige at der er afgørende nyt fra din læge...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 21:21   #15
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Øv, troede at de skulle reagere!

Jeg har i mine kommentarer til ressourceprofilen (som jeg ikke har sendt endnu) skrevet, at de kunne ringe til ham og få uddybet hans statusattest eller skrive til ham. Og hvis de så ikke gør det, så "overhører" de jo reelt mine kommentarer? Ellers?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 21:25   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Lad os nu se hvad de gør, før vi "maler fanden på væggen"

Har du skrevet hvorfor de bør ringe til ham?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 21:38   #17
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Du har ret

Ja, jeg har skrevet noget i retning af "at hans ord er skrevet i en anden mening, end den måde I har opfattet dem på. I kan ringe til ham på xx xxx xxx eller skrive til ham på xxxxxxxxxxxx, så han kan uddybe attesten".

Men jeg har ikke sendt den endnu, gør det først på mandag. Skal lige gå og "summe" lidt over formuleringer generelt
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 21:42   #18
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ok...

Mon ikke de lige skal have en chance... der findes trods alt stadig sagsbehandlere som kan og vil deres job og de borgere de har...

;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 15:05   #19
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hehe, jo Ricky, man kan da håbe, at der findes nogle med empati

Ved du, hvor lang tid der går ca., fra man har sendt ressourceprofilen retur til dem, og de kommer retur med svar/afgørelse?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension