K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2009, 12:40   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Ville,

Jeg er på lykkepiller cipralex 40 mg. pr. dag. Det er jeg glad for, de tager en del af min angst. Jeg var på dem fra sept. 2007 til foråret 2008, derefter stoppede med dem for jeg troede at jeg bare skulle ud og arbejde lidt !!. Primo 2009 er jeg så startet igen og det er jeg glad for. Jeg troede at jeg var på max dosis, men det siger min psykiater at jeg ikke er, men jeg tror at jeg holder mig til 40 mg. pt.

Umiddelbart mener jeg ikke at jeg har nogle bivirkninger eller har haft det. Det skulle dog lige være at jeg sveder en del om natten ind i mellem. I starten var jeg også lidt svimmel, men jeg føler generelt at jeg har mere kontrol over mig selv og min angst. Jeg lider af stress relateret og generaliseret angst. Det udmønter sig hovedsagligt i smerter over hele kroppen. Som sagt hjælper medicinen, men det hjælper også at jeg dyrker en del motion og meditere til en cd. jeg har fra min psykolog.

Jeg er vidst nok et meget underligt tilfælde idet jeg har haft svært ved at relatere til min angst og udbrændthed, først nu er der begyndt at komme lidt flere følelser med i spillet frem for bare smerter og det er min psykolog "glad" for. Nu skal vi bare finder ud af hvor det stammer fra !!.

Jeg kan kun anbefale at tage lykkepiller. Jeg hører tit om dem der i al fald ikke skal have medicin, men det har altså hjulpet mig meget til at finde hoved og hale i mit liv og rive mig op når jeg var nede. Man kan jo prøve det, men man skal være på det i noget tid for at se om det "virker".

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 12:47   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I øvrigt stor respekt for dem der finder ud af at medicinen ikke er dem og man skal heller ikke tage alt med et gran salt. Jeg har stor respekt for Sanne Salomonsen også, men det er ikke os alle der har råd til de allerbedste og intensive psykologer og som hende ikke skal finde et forsørgende element i livet. Finder man ud af som Helene at medicinen bare ikke virker, jamen så er det jo det. Respekt for det også.

Jeg syntes blot, at det ikke er værd at gå at lide hvis man kan få medicin, der kan hjælpe en til en god og almindelig hverdag uden for megen lidelse. Det har i øvrigt hjulpet mig meget i forhold til nogle "hårde" tvangstanker jeg havde .

Ja og jeg har haft god erfaring med kommunens folk, de har virkelig bakket mig op omkring ftp. De mener selv, at jeg måske har været for hård ved mig selv og nu blot skal have ro med en ftp. så det håber og tror jeg at de holder ved.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 12:58   #23
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej enteneller.

Tak for dit svar. Jeg har en voldsom modstand mod medicin, men er nødt til at overveje det, så jeg har startet en ny tråd hvor jeg efterlyser erfaringer.

Det er jo skønt når man føler man får hjælp af medicinen uden bivirkninger.
Har du ved hjælp af medicinen kunnet overkomme mere ?

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 13:06   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Ville,

Ja jeg så din nye tråd, god idé. Jeg er faktisk ærgerlig over at jeg ikke kom på medicin samtidig med at jeg startede hos psykolog i 2006. Dog har jeg også været at den holdning at jeg også gerne vil have kontrol med det der sker, men jeg syntes stadig at jeg har meget selvkontrl med cipralex. Derimod da jeg lige fik ADHD medicin oveni hatten så blev det lidt for meget og den måtte jeg ud af igen, jeg blev for "høj".

Jeg går til psykiater og det er jo medicin tilhængere så det basker, hvor psykologer derimod intet vil have med medicin at gøre og hverken vil råde at vejlede. Jeg har været trappet ud af lykke piller for 1 år siden, men kan mærket at jeg har det meget bedre når jeg får dem. De ligger lidt ro på og jeg kan klart overkomme mere. Stadig kan jeg mærke min grænser og min angst, men jeg har mere kontrol med den.

Jeg kan anbefale at man taler med sin psykiater om hvad der er bedst for en, så prøver man det i nogle måneder, et halvt års tid og ser hvordan det går. Jeg har været på cipralex i nu 3 måneder og de har hjulpet mig op igen, ingen tvivl om det.

Held og lykke, spændende at se hvad tråden udvikler sig tid.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en special lægeerklæring?? Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 24-01-2014 07:16
Sygedagpenge i afklaring, special lægeerklæring ? mortil3 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 30-01-2012 07:54
special lægeerklæring karsten31 Spørgsmål ang fleksjob 15 26-01-2012 23:27
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
Ny Konklusion mimmi Dit og Dat 4 06-03-2007 18:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension