K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2011, 14:37   #801
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

JEG ØNSKER JER ALLE ET RIGTIGT KNALDGODT NYTÅR

Jeg har 2 væsentlige ting i gang - der skal redde min sidste rest af menneskeværdighed.....

1. Adfærdsklage mod min advokat for, at have begået økonomisk vinding ved - at undlade at oplyse mig om lægekonsulenters "retningslinjer" - og derved at få salær for 3 retssager hvor der kun skulles anlægges den mod Gladsaxe Kommune, som han unødigt tabte.

2. Jeg skal inden for 2 månedes have bekræftet, at der bliver igangsat en gennemgribende "TILSYNSSAG" mod Gladsaxe Kommune, da jeg ellers må se mig nødsaget til - at give op mod overmagten og retsløsheden. - Statsforvaltningen København, og flere socialministre har tidligere afvist dette! - HVORFOR må Gladsaxe Kommunes "SYNDEREGISTER" ikke komme frem?

PS: Selv et HANDICAPPET menneske må sætte grænser for mangel på respekt, og sige fra!

JEG VIL GERNE TILBAGE TIL SOLEN OG LIVET!

Jeg gir alle en nytårskrammer som en god aktivitet, og af GOD KVALITET.


__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2011, 15:15   #802
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Benny!

Tak, i lige måde:

Du ønskes et GODT NYT ÅR 2012 med bedst mulig vind i sejlene!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 10:57   #803
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Benny!

Ønsker dig alt vel i det nye år, med håb om at du får oprejsning i år!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 19:44   #804
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

JEG HAR I DAG SENDT JEG VIL KALDE MIT "SVENDEBREV" TIL NEDENDESTÅENDE PERSONER. - i MORGEN LÆGGER JEG BREVET PÅ k10

Til Søborg d. 05.01.2012

Ankestyrelsen – Amaliegade 25, Postboks 9080, 1022 København K E-mail: [email protected]
Socialstyrelsen – Edisonsvej 18. 1. 5000 Odense C E-mail [email protected]
Kommunernes Landsforening – 2300 København S E-mail [email protected]
Statsforvaltningen Hovedstaden – Borups Alle 177, 2400 København NV
E-mail [email protected]
Datatilsynet – Borgergade 28, 5, 1300 København K E-mail [email protected]
Folketingets Ombudsmand – Gammeltorv 22, 1457 København K E-mail [email protected]
Socialminister Karen Hækkerup – E-mail [email protected]
Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen – E-mail [email protected]
Sundhedsminister Astrid Krag – E-mail [email protected]
Finn Sørensen (EL) – [email protected]
Maria Ventegodt Liisberg, Ph.d. Llm--> // Leder af handicapteamet, Ligebehandling [email protected]

Flere socialministre og Statsforvaltningen Hovedstaden (JOURNAL NR.: 2009-613/592)
har afstået fra, eller afslået, at iværksætte en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune for at spænde ben for, at jeg kunne opretholde det værdige liv som sportsaktiv handicappet jeg havde opnået, inden dette uværdige indgreb mod min person i 2001.

Den 19. februar 2012 bliver jeg pensionist, og inden da skal jeg være bekræftet i, at der hurtigt bliver igangsat en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 19:57   #805
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
sjovt så mange korrupte embedsmænd der fiser rundt,
sjovt nok er de samme svin der huserer i andre sager............beklageligt for disse embedsmisbrugere at flere af dem ...hmmmm "regerer" på lånt tid.....jeg skal nok få sat en stopper for et par
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 13:43   #806
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 05.01.2012

Til

Ankestyrelsen – Amaliegade 25, Postboks 9080, 1022 København K E-mail: [email protected]
Socialstyrelsen – Edisonsvej 18. 1. 5000 Odense C E-mail [email protected]
Kommunernes Landsforening – 2300 København S E-mail [email protected]
Statsforvaltningen Hovedstaden – Borups Alle 177, 2400 København NV
E-mail [email protected]
Datatilsynet – Borgergade 28, 5, 1300 København K E-mail [email protected]
Folketingets Ombudsmand – Gammeltorv 22, 1457 København K E-mail [email protected]
Socialminister Karen Hækkerup – E-mail [email protected] Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen – E-mail [email protected]
Sundhedsminister Astrid Krag – E-mail [email protected]
Finn Sørensen (EL) – [email protected]
Maria Ventegodt Liisberg, Ph.d. Llm--> // Leder af handicapteamet, Ligebehandling [email protected]

Flere socialministre og Statsforvaltningen Hovedstaden (JOURNAL NR.: 2009-613/592)
har afstået fra, eller afslået, at iværksætte en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune for at spænde ben for, at jeg kunne opretholde det værdige liv som sportsaktiv handicappet jeg havde opnået, inden dette uværdige indgreb mod min person i 2001.

Den 19. februar 2012 bliver jeg pensionist, og inden da skal jeg være bekræftet i, at der hurtigt bliver igangsat en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune, og dette uanset, at Borgmester Karin Søjberg Holst skulle føle sig presset til at fremlægge eventuelle indrømmelser.

Får jeg ingen garantier, må mit liv siden august 2001, og således gennem de sidste 10 år være, at betragte som forgæves og spild af min tid – og uden retssikkerhed… !


*********
Det tog mig 16 år efter påkørsel af spritbilist i et cykelløb, 18 dage i respirator, og med lammelser i arme og ben til følge, at træne mig op til atter at kunne præstere.
Jeg cyklede 35 kilometer på landevej med hjælpere ved min side.
Jeg fik tøj, cykelhjelm og cykelsko på, og blev løftet på og af cyklen.
Det skulle jeg aldrig have gjort, da det efterfølgende kostede mig min ”hjælp” til gennem mange års målrettede træning og generhvervede førlighed, at kunne udføre dette!
http://www.benny-g.dk/malsaetning_2006_2007.htm

Lægekonsulent Claus Bjerregaards udtalelse af 11.05.2000 til sagsbehandler – Bilag 1.
- Lægekonsulent bruger sagsbehandlers oplysninger der er urigtige, og umulige selv at udføre for en person med mit handicap. Egen læges oplysninger tilsidesættes!
Statuserklæring af 19.04.2000 fra egen læge Finn Schlanbusch – Bilag 2.
- Egen læges journaloplysninger om konstant overvågning ignoreres groft lægeligt!
Speciallægeerklæring af 01.06.2001 fra Overlæge Steffen Wørlich Pedersen – Bilag 3.
- * Denne speciallægeerklæring der blev indhentet i forbindelse med udskiftning af handicapbil, blev ikke brugt som lægedokumentation da kommunen fjernede 75% af min nødvendige daglige hjælp.
- Jeg fik ny bil én måned før Gladsaxe Kommune besluttede at fjerne hovedparten af min daglige hjælp, så jeg ikke havde nogen brugbare timer, og nogen til at køre bilen!
- I 3½ år sad jeg i en høj lænestol (jeg kunne rejse mig fra) om dagen!
- Mine 39,5 timer i døgnet dækkede ikke 8 timers søvn om natten!
- Jeg kan ikke selv tage tøj af og på, og ikke selv gå i seng og stå op igen!
- En hjælper mødte kl. 24,00 og gik kl. 8,00 – Jeg betalte selv for resttimerne!
http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm (Se bilag 1 – 2 – 3 på siden)

Den 25. maj 2005 blev min sag om retten til hjælp i henhold til Serviceloven afgjort i Det Sociale Nævn. http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm

Jeg har læst at i afgørelser fra Det Sociale Nævn kan kommunen pålægges, at betale bod/erstatning tilbage fra starttidspunktet for en begået fejl, men også at ydede naturalydelser som hjælp kun kan dækkes fremadrettet, da man ikke kan se tilbage på hvor mange timer borgeren ville haft benyttet hjælpen.

I min sag har Gladsaxe Kommune dog selv har dokumenteret hvor meget kommunen har sparet 2.141.064,85 kr. på at nedsætte min hjælp med 75% over 3½ år!
Gladsaxe Kommune nedsatte min daværende hjælp i 2001 på 128 timer til 39,5 timer om ugen – Det Sociale Nævn omgjorde i 2005 min hjælp til 168 timer om ugen!
http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm – Bilag 3.

10 års fysisk og psykisk marerit:
De "10 års" mareridt startede med at jeg via indhentet "speciallægeerklæring" fra Stephen Wørlich Petersen, fik bevilget udskiftning af min 13 år gamle handicapbil.
Speciallægeerklæringen som blev dog ikke brugt, da Gladsaxe Kommune måneden efter fratog mig 75% af min hjælp, så jeg ikke kunne bruge min bil i de næste 3½ år.
- Lægekonsulenten besluttede i strid med socialministeriets retningslinjer, at det ikke var nødvendigt, at indhente yderligere lægemateriale!
Dette er resultatet af, at kommunen løj om mit handicap, fjernede min hjælp i 3½ år, og derved forværrede mit handicap, inden Det Sociale Nævn omgjorde beslutningen!
Kommunen sparede 2.141.064,85 kroner på at fratage mig min hjælp i 2001?
Min opståede gæld over 3½ års hjælpeløshed, har bragt mig i RKI!
- Sådan skulle mit "nedgraderede" og "uværdige" liv foregå! – Bilag 2.
http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm


‎"Retningslinjer" for lægekonsulenter tilsidesætter "LÆGELOVEN"!

Hvis "Redegørelsen" fra Retten i Glostrup i sagen mod lægekonsulent Claus Bjerregaard Gladsaxe Kommune var gældende ved lov, var jeg ikke blevet "FRIHEDSBERØVET" i 3½ år, og havde haft et helt andet liv i dag!!!

CITAT: Retten i Glostrup: Udskrift af dombogen: Dom afsagt den 24. april2007.

Thi kendes for ret:
Sagsøgte, Claus Bjerregaard frifindes. Sagsøgeren, Benny Gerhard, betaler inden 14 dage i sagsomkostninger til sagsøgte 25.000 kroner.
__________________________________________________ ______________

Uddrag af: Redegørelse fra Retten i Glostrup af 24. maj 2007.

”Det er sagsøgtes skyld, at sagsøgers hjælp blev sat ned. Det havde været
anderledes, hvis ikke sagsøgtes udtalelse havde været formuleret som den var,
eller slet ikke havde foreligget”.
http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Statsforvaltningen Hovedstaden har på min opfordring afvist at lave en tilsynssag.
Ombudsmanden accepterer at Datatilsynet afslår, at følge Persondatalovens § 37, og få "blokeret" urigtige oplysninger om mig, i Gladsaxe Kommune. http://www.benny-g.dk/datatilsynet.htm

Advokatnævnet behandler for tiden en af mig anlagt ”adfærdsklage” mod advokatfirmaet for at have begået økonomisk vinding, med tab af mine retssager til følge!
Sagen jeg bad advokatfirmaet om at behandle, var en erstatningssag mod Gladsaxe Kommune for, at have tilført min sag ”urigtige” oplysninger til lægekonsulenten om mit funktionsniveau som handicappet.
Det lykkedes advokatfirmaet, at få erstatningssagen mod Gladsaxe Kommune gjort til 3 retssager!
1. Den første retssag der var anlagt mod Det Sociale Nævn, og som blev tabt, burde aldrig have foregået. Det var Sociale Nævn der den 25. maj 2005 omgjorde sagen, og gav mig min hjælp tilbage.
2. Erstatningssagen mod Gladsaxe Kommune, som også blev tabt, burde være anlagt som en ”inhabilitetssag”, da det er kommunen der plantet urigtige oplysninger i min sag, om retten til hjælp. Gladsaxe Kommune var inhabil, da den løj om mig!
3. Den principielle retssag som jeg efterfølgende førte ved Retten i Glostrup mod kommunens lægekonsulent Claus Bjerregaard, burde ligeledes være ført som en ”inhabilitetssag”, da lægekonsulenten brugte sagsbehandlers oplysninger, i stedet for at oversætte/ tolke foreliggende journaloplysninger fra min egen læge.

Venlig hilsen

Benny Gerhard http://www.benny-g.dk/index.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 10:20   #807
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Et umenneskeligt og uværdigt liv som handicappet i Gladsaxe Kommune! 09/01/12

Jeg blev født uden jeg bad om det, og jeg kommer til at dø uden at ønske det, da Du har ødelagt mit liv som sportsaktiv handicappet ved, at LYVE om mit helbred!

Hvorfor lod Du mig i det mindste ikke leve livet sådan som jeg gerne ville, og som loven tilgodeser, at jeg er berettiget til på trods af et HANDICAP ?

Jeg kom ikke til verden, for på grund af mit handicap, at tilfredsstille en umenneskelig handicapfjendtlig Borgmester som dig og dine kompagnoner økonomisk, da jeg selv tror på, at i ledere i Gladsaxe Kommune har delt de sparede 2.141.064,85 kroner, eller bonus heraf!

Du er som Borgmester ansvarlig for borgernes sociale sikkerhed i kommunen og for, at regler og lovgivning bliver overholdt overfor min person som handicappet. Loven gælder også selvom Du ikke kan lide mig.
___________________

Kære Borgmester, lav en liste hvor du skriver alt op hvad du har imod mig, som borger i din kommune…
og fremlæg venligst den (ukendte) speciallægeerklæring der i 2001 blev brugt til at dokumentere, at jeg med mit handicap, og uden brugbar håndfunktion selv var i stand til for egen hånd, at gå og cykle rundt!

Denne ulovlige påstand har nu kostet mig ”10 år” af mit liv, og jeg ønsker ikke at være til grin i 5 eller 10 år mere, og Du bliver altså den hovedskyldige!

Hvorfor blev speciallægeerklæringen der blev brugt til udskiftning af handicapbil ikke brugt? – Se bilag 3 af 4: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

PS: Jeg vil anbefale dig, at bekræfte - eller rette - den begåede fejl der kostede mig 3½ års uværdigt afsavn af hjælp udover de 39,5 timer ugentligt. Den 19. februar bliver jeg 67 år, og så har jeg fået nok !!!

Manglen på personhjælp i den periode har udover et brækket fodled og brækkede ribben, og andre fald og trykskader, kostet det meste af min tidligere opnåede førlighed, og sendt mig tilbage til kørestolen permanent.

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 16:34   #808
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Åbent samråd i Beskæftigelsesudvalget den 10-01-2012


Lægekonsulenten fjerner min egen læges lægeetiske ansvar overfor mig som klient, når han som ”administrativ” læge i kommunen ikke er underlagt nogen lovgivning!


Hvorfor har jeg som handicappet person ingen retssikkerhed i Gladsaxe Kommune når, Borgmester Karin Søjberg Holst tillader eller påbyder sagsbehandlerens overordnede konsekvent, at misbruge lægekonsulentfunktionen overfor mig som handicappet borger uden erhvervsevne?

Jeg har kæmpet i 10 år, uden at få ret ved Landsretten mod Gladsaxe Kommune og ved Retten i Glostrup mod Lægekonsulent Claus Bjerregaard. Efter den tabte sag mod lægekonsulenten, skule jeg betale Gladsaxe Kommune 25.000 kr. i sagsomkostninger.

Jeg skulle således betale Gladsaxe Kommune 25.000 for, at en lægekonsulent blev brugt til at ødelægge resten af mit tidligere gode liv som handicappet!

Det Sociale Nævn har på tværs af disse tabte sager omgjort nedskæringen af hjælp i Gladsaxe Kommune med begrundelsen, at Gladsaxe Kommunen ikke har dokumenteret, at jeg kunne klare mig med mindre hjælp!

Det Sociale Nævn ændrede på hjælpen til at skulle være på 168 timer om ugen, der totalt ændrer kommunens nedsættelse af hjælp til 39,5 timer om ugen.


Samrådsmøde
10-01-2012 kl. 14:34
Åbent samråd i Beskæftigelsesudvalget

http://www.ft.dk/webtv/video/20111/beu/12.aspx
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 16:20   #809
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Ankestyrelsen vedrørende manglende sundhedsfaglig retssikkerhed i kommunerne, når der benyttes/udnyttes en ”ansvarsfri” lægekonsulent, til skade for borgerne!

Ankestyrelsen Søborg d. 13.01.2012
Amaliegade 25
1022 København K

Til (sendt mail) Søborg d. 05.01.2012
Ankestyrelsen – Amaliegade 25, Postboks 9080, 1022 København K E-mail: [email protected]

Med henvisning til ovennævnte mail og nedenstående samråd, der blot er et af mange samråd om lægekonsulenterne, hvor der gennem årene ikke er sket andet end at der er
kommet nye ministre på banen, skal jeg bede Ankestyrelsen om at lade denne mail, og mail af 05.01.2012 indgå som ”bevislig dokumentation” for manglende retssikkerhed, når der ifølge social- og integrationsministeren fremlægges en rapport til Marts 2012.

Konsekvensen af at jeg igennem 10 år har været til grin i ”SYSTEMET” bliver, at når jeg den 19. februar 2012 fylder 67 år og bliver pensionist, så vælger jeg at takke af!

Den konstatering, at Gladsaxe Kommune misbrugte sin sagsbehandler til at lyve i sine oplysninger til lægekonsulenten om mit handicap/funktionsniveau, og hans manglende tilgang til brug af oversættelse af foreliggende journaloplysninger fra min egen læge, har kostet mig min tidligere gode ”førlighed” som handicappet efter mange års hård genoptræning!

Jeg er erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne med diagnosen – inkomplet tetraplegi. Jeg har ringe håndfunktion, og kan kun spise udskåret mad og drikke af krus. Alle almindelige personlige funktioner kræver hjælp. Jeg er kørestolsbruger og kan gå lidt indendørs med ”rollator”.

Igennem 10 år har jeg dagligt ikke tænkt på andet end umenneskelige og uværdige behandling jeg har fået, fordi den ansvarlige Borgmester Karin Søjberg Holst ikke vil retter op på de begåede fejl, på de udlagte usandheder om mit helbred der har ødelagt mit liv, som handicappet!

PS: Jeg må således blive det offer der skal til for, at få lægekonsulenterne til at følge og respektere loven for lægers helbredsmæssige adfærd overfor kommunens borgere, og ikke tilgodese kommunens økonomiske betragtninger, i henhold til sin arbejdsgiver!

*********

Åbent samråd i Beskæftigelsesudvalget - ‎10-01-2012 kl. 14:34
Åbent samråd med social- og integrationsministeren om lægekonsulenterne.
Hør mødet på kildestedet http://www.ft.dk/webtv/video/20111/beu/12.aspx?as=1

Et samråd der bekræfter, at der ingen lovgivning er vedr. papirlæger/lægekonsulenters rolle og at kommunerne kan bruge de udstukne vejledning/regler af 1998 som det passer kommunen.
Og som så mange andre gange før siges der at borgeren kan klage over sagsbehandler og lægekonsulent til borgmesteren.

Man kan også klage over en sagsafgørelse til ankeinstanser. Men det får mange ikke meget ud af har tiden vist.

Men så længe der ikke er en reel lovgivning på området lægekonsulenter vil en sådan anke ofte ikke føre til en fornyet sagsbehandling hvor der er begået regelbrud (Ændring af lægeerklæringer og ulovlige ændring af diagnoser fra papirlæger/ lægekonsulenter. )

Her er beviset på manglende lovgivning/retssikkerhed: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Under samrådet gentager ministeren flere gange hvad der står i forvaltningsloven m.v.
Ministeren vil afvente en afklaring på den iværksatte undersøgelse før der tages stilling om evt. en lovgivning på området.
Så reelt kom der intet nyt frem under dette samråd. Borgerne må fortsat vente til efter de undersøgelser der skal udmunde i en rapport til Marts 2012.

Er der virkelig intet politisk parti, som vil tage det problem op at ministrene Bertel Haarder, Inger Støjberg, Mette Frederiksen og Karen Hækkerup ved flere samråd om lægekonsulenternes rolle UNDERGRAVER folketingest AUTORITET og TROVÆRDIGHED ved gang på gang at udstede retningslinjer, som kommunerne kan undlade at følge, fordi der ikke findes en LOV, som tvinger kommunerne til at følge retningslinjerne?

Sendt pr. mail til… og vedhæftet brev af d. 05.01.2012

Ankestyrelsen – Amaliegade 25, Postboks 9080, 1022 København K E-mail: [email protected]
Socialstyrelsen – Edisonsvej 18. 1. 5000 Odense C E-mail [email protected]
Kommunernes Landsforening – 2300 København S E-mail [email protected]
Statsforvaltningen Hovedstaden – Borups Alle 177, 2400 København NV
E-mail [email protected]
Datatilsynet – Borgergade 28, 5, 1300 København K E-mail [email protected]
Folketingets Ombudsmand – Gammeltorv 22, 1457 København K E-mail [email protected]
Socialminister Karen Hækkerup – E-mail [email protected] Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen – E-mail [email protected]
Sundhedsminister Astrid Krag – E-mail [email protected]
Finn Sørensen (EL) – [email protected]
Maria Ventegodt Liisberg, Ph.d. Llm--> // Leder af handicapteamet, Ligebehandling [email protected]

Venlig hilsen

Benny Gerhard


Min facebookprofil: https://www.facebook.com/groups/1555.../benny.gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 19:23   #810
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Søborg d. 18.01.2012

Socialminister
Karen Hækkerup
Holmens Kanal 22
1060 København K

Ankestyrelsen
Amaliegade 25,
Postboks 9080,
1022 København K


Kære Socialminister

Min groteske sag mod Gladsaxe Kommune vedrørende ukorrekt fratagelse af 75% af min hjælp over en 3½ årig periode, kan og skal ikke afgøres ”når og hvis” der engang i fremtiden bliver lovgivet om lægekonsulenters funktion i kommunerne, men derimod ved en gennemgribende tilsynssag om de anvendte umenneskeligt krænkende og uretfærdige metoder der er blevet brugt af Gladsaxe Kommune, og som har kostet mig tidligere førlighed som en vel genoptrænet handicappet person!

Socialministeren må omgående tage kontakt til Statsforvaltningen, og få igangsat en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune for administrativt overgreb, ved at lyve om mig som handicappet borger.

Borgmesteren i Gladsaxe Kommune må som ansvarlig myndighed ved fremlagt bevisførelse kunne dokumentere, at de oplysninger sagsbehandleren gav til kommunens lægekonsulent var korrekte, på trods af, at Det Sociale Nævn ved min anke omgjorde Gladsaxe Kommunes beslutning til at opgradere min hjælp fra 39,5 timer til 24 timer i døgnet i alle ugens 7 dage.

Borgmesteren har ikke på trods af mange henvendelser fra mig ”ikke” ønsket at ændre på de skete, og fået rettet op på fadæsen fra sine lederes, sagsbehandlerens og lægekonsulentens beslutninger.
Borgmesteren henviser blot til domstolsafgørelser http://www.benny-g.dk/Domstole.htm hvor min advokat har fejlet, ved ikke at anlægge sagerne som inhabilitetssager! (sagen hos Advokatnævnet)
__________________________________________

KLs vejledning om Lægefagligt samarbejde

4.3.2. Indhentelse af oplysninger

Det er myndighedens ansvar, at sagen er oplyst i tilstrækkeligt omfang (officialprincippet), jf. Retssikkerhedslovens § 10, før myndigheden træffer en afgørelse i borgerens sociale sag:

”Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.”
Som hovedregel kan der kun indhentes oplysninger, når der foreligger et samtykke fra borgeren. Dette fremgår således af Retssikkerhedslovens § 11 a.
__________________________________________

Ankestyrelsen (sendt mail) Søborg d. 13.01.2012
Amaliegade 25
1022 København K

Til (sendt mail) Søborg d. 05.01.2012
Ankestyrelsen – Amaliegade 25, Postboks 9080, 1022 København K E-mail: [email protected]
__________________________________________

Med henvisning til ovennævnte mail (også sendt til [email protected]) og nedenstående samråd, der blot er et af mange samråd om lægekonsulenterne, hvor der gennem årene ikke er sket andet end at der er kommet nye ministre på banen, skal jeg bede Ankestyrelsen om at lade denne mail, og mail af 05.01.2012 og 13.01.2012 indgå som ”bevislig dokumentation” for manglende retssikkerhed, når der ifølge social- og integrationsministeren fremlægges en rapport til Marts 2012.

Konsekvensen af at jeg igennem 10 år har været til grin i ”SYSTEMET” bliver, at når jeg den 19. februar 2012 fylder 67 år og bliver pensionist, så vælger jeg at takke af!

Den konstatering, at Gladsaxe Kommune misbrugte sin sagsbehandler til at lyve i sine oplysninger til lægekonsulenten om mit handicap/funktionsniveau, og hans manglende tilgang til brug af oversættelse af foreliggende journaloplysninger fra min egen læge, har kostet mig min tidligere gode ”førlighed” som handicappet efter mange års hård genoptræning!

Jeg er erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne med diagnosen – inkomplet tetraplegi. Jeg har ringe håndfunktion, og kan kun spise udskåret mad og drikke af krus. Alle almindelige personlige funktioner kræver hjælp. Jeg er kørestolsbruger og kan gå lidt indendørs med rollator.

Igennem 10 år har jeg dagligt ikke tænkt på andet end umenneskelige og uværdige behandling jeg har fået, fordi den ansvarlige Borgmester Karin Søjberg Holst ikke vil retter op på de begåede fejl, på de udlagte usandheder om mit helbred der har ødelagt mit liv, som handicappet!

Kun en indrømmelse fra borgmesteren vedrørende de begåede fejl, og en redelig kompensation for et ødelagt liv som følge deraf, kan måske få ændret min tankegang til noget positivt. Det tabte fysiske tidligere niveau jeg havde fået genetableret, får jeg aldrig tilbage!

Igennem 3½ år fra august 2001 til maj 2005 hvor Det Sociale Nævn omgjorde kommunens fejl, havde jeg det meste af tiden kun haft hjælp om natten, og som de tildelte 39,5 timer om ugen ikke kunne dække med 8 timers søvn om natten. Jeg havde en hjælper der mødte kl. 24,00 og gik om morgenen. Jeg havde udskåret brød og frugt til at leve af. Jeg havde vand til, at drikke.

Fra august 2001 til maj 2005 hvor Det Sociale Nævn omgjorde kommunens fejl, havde jeg på grund af inaktivitet og manglende motion som jeg skal have hjælp til, tabt mig 13 kilo, og som skal ses som tabt muskelmasse!

PS: Jeg må således om nødvendigvis blive det ”offer” der skal til for, at få lægekonsulenterne til at følge og respektere loven for lægers helbredsmæssige adfærd overfor kommunens borgere, og ikke tilgodese kommunens økonomiske betragtninger, i henhold til sin arbejdsgiver!
__________________________________________

ANKESTYRELSEN
Har en kommunalbestyrelse truffet en afgørelse, der ændres af et socialt nævn til fordel for en borger, vil den ændrede afgørelse som udgangspunkt have virkning fra det tidspunkt, hvor kommunens oprindelige afgørelse havde virkning, således at kommunalbestyrelsens oprindelige afgørelse ikke får økonomisk betydning for hverken borgeren eller kommunen.

I nogle tilfælde som den sag, der er nævnt i begrundelsen, hvor hjælpen er en naturalydelse, der efter sagens natur ikke efterfølgende kan ydes fra tidspunktet for kommunalbestyrelsens afgørelse - vil nævnets afgørelse alene have fremadrettet virkning. Det kan betyde, at kommunen i den mellemliggende periode har haft en mindre udgift til hjælp, end hvis kommunalbestyrelsen oprindelig havde truffet den afgørelse, der senere er truffet af nævnet.
__________________________________________

En økonomisk dokumenteret naturalydelse, bør således kunne udløse erstatning!

Når der allerede ”forelå” en udregning på besparelsen af den inddragede hjælp over en 3-årig periode, da jeg forespurgte om, hvor meget kommunen havde sparet på inddragelsen af min hjælp, er det naturligvis mest nærliggende at tro, at der har fundet bonusudbetaling sted til cheferne!

Bilag:
Lægekonsulent Claus Bjerregaard 11.05.2000 Sagsbehandler Lene Larsen
Læge Finn Schlanbusch Statusattest 19.04.2000
Elinor Kyhnauv Schlanbusch 25.03.2004
KL's vejledning om Lægefagligt arbejde 2011.

Mail sendt til…
Ankestyrelsen – Amaliegade 25, Postboks 9080, 1022 København K E-mail: [email protected]
Socialstyrelsen – Edisonsvej 18. 1. 5000 Odense C E-mail [email protected]
Kommunernes Landsforening – 2300 København S E-mail [email protected]
Statsforvaltningen Hovedstaden – Borups Alle 177, 2400 København NV
E-mail [email protected]
Datatilsynet – Borgergade 28, 5, 1300 København K E-mail [email protected]
Folketingets Ombudsmand – Gammeltorv 22, 1457 København K E-mail [email protected]
Socialminister Karen Hækkerup – E-mail [email protected]
Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen – E-mail [email protected]
Sundhedsminister Astrid Krag – E-mail [email protected]
Finn Sørensen (EL) – [email protected]
Maria Ventegodt Liisberg, Ph.d. Llm--> // Leder af handicapteamet, Ligebehandling [email protected]

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension