K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2008, 14:40   #331
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kan du bruge det her, Benny?

K10 er jo også dine "pårørende", ikke?

Citat:
Vi skriver en historie om, at stærke pårørende kan være en afgørende faktor i forhold til, hvor meget pleje en ældre eller en handicappet person får.

Derfor søger vi ældre/handicappede og pårørende, som har oplevet, at den ældre/handicappede opnåede mere hjælp, eller at en visitation gik om, fordi den pårørende gik aktivt ind i sagen. Vi har brug for at mødes med jer (både den ældre/handicappede og den pårørende) senest i morgen onsdag d. 5. november og tale med jer samt tage et billede. Historien skal i avisen torsdag d. 6. november.

Ring til Sarah Galán på telefon 33 47 15 27 I kan også skrive en mail til [email protected] Vi ser frem til at høre fra jer. Venlig hilsen Gitte Bank Jensen og Sarah Galán

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 13:46   #332
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser

Elinor "KYHNISK" Kyhnauv Gladsaxe Kommune


TV" Lorry den 23.10.2008 Kl. 19,30


http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=5

PS: Skift datoen oppe til højre til d. 23.10.2008 Kl. 19,30


Titlen kl. 19,30 - Bliv hjemme hos far - altid (02:38)

Vi begynder med historien om Rasmus Broberg her. Han er 21 år gammel og har - ligesom andre unge - et ønske om at bo for sig selv. Men Rasmus lider af muskelsvind og har derfor brug for hjælp 24 timer i døgnet. Gladsaxe kommune vil kun bevilge 16 timers hjælp - derfor må Rasmus blive boende hjemme og få hjælp af familien


www.Benny-G.dk

Her er det direkte link til: Bliv hjemme hos far -altid (tryk på titel)

http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/...D=1&submit1=OK


PS: Jeg tager kontakt til TV2 Lorry

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 14:16   #333
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Det kan man vel ikke undre sig over efter at have fulgt din sag. Gladsaxe kommune har det åbenbart med springe over hvor gærdet er lavest. Utroligt at kommunene får lov at gentage sådan en svinestreg.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 08:55   #334
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Det kan man vel ikke undre sig over efter at have fulgt din sag. Gladsaxe kommune har det åbenbart med springe over hvor gærdet er lavest. Utroligt at kommunene får lov at gentage sådan en svinestreg.

Velcro

Tro mig, det gør de aldrig mere!

Jeg er i dag til Deputationsmøde i Folketingets Socialudvalg på Christiansborg!

Jeg tager herefter kontakt til TV2 Lorry!



Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 15:43   #335
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Held og lykke med det, det må da gå op for nogen at det er en umenneskelig behandling du har været udsat for, og ikke mindst ulovlig og forkert oveni.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 09:35   #336
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
politikkere går ikke ind i enkeltsager..........

men de vil alligevel stoppe Peter Lundin i at fortælle om sine udskejelser...
var det ikke en ide at rette henvendelse om forskellen på din og hans sager
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 11:03   #337
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jo, Oldgart, god ide, der er jo forskel på om Peter får noget på den dumme og at Benny mister alt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 13:32   #338
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
AFSLAG FRA DATATILSYNET BEROR PÅ GROV MISFORSTÅELSE!

Søborg d. 07.11.2008

Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K



Datatilsynets afslag om ”blokering” af usande/skadelige personoplysninger!

Der er trist at modtage Datatilsynets afslag på min anmodning om, at Gladsaxe Kommune ikke bliver pålagt at ”blokere” usande og dermed belastende udtalelser fra kommunens ”SAGSBEHANDLER”.

Disse ”ukorrekte” oplysninger er blevet brugt til at fratage mig som værende 100% invalid nødvendig hjælp igennem 3 år.

Det er beklageligt at der er sket den misforståelse, at det er lægekonsulenten der er fremkommet med de kritisable oplysninger. Det er usande og dermed ”kriminelle” oplysninger han har modtaget fra kommunens sagsbehandler, han har brugt som læge.


FAKTA: Gladsaxe Kommunes sagsbehandler Lene Larsen har – i strid med virkeligheden – til min sag i kommunens oplyst til tredjemand (lægekonsulent) om ting, jeg som handicappet ikke selv kan udføre.

Det skal pålægges Gladsaxe Kommunes Borgmester Karin Søjberg Holst i medfør af persondata-lovens § 37, at blokere de til min sag brugte og udnyttede usande oplysninger om, at ”jeg selv går og cykler”.

stk. 2. Gladsaxe Kommune er i henhold til Persondatalovens stk. 2. ansvarligt forpligtiget til, at underrette den benyttede lægekonsulent om, at de – af ham benyttede – oplysninger var ”falske”, og derfor er fjernet fra min sag.

Bilag vedhæftet:

Brev af 10.02.2008 og 08.06.2008 til Datatilsynet.
2 stk. lægebilag u/cpr.nr.


Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 15:45   #339
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har nu sendt mail til Gladsaxe kommune og til Lorry (kan ikke forstå at de ikke har interesse i denne sag, kan da huske at de havde Benny med da det gik godt og fortalte hvor fantastisk det var at han prøvede at komme op på en cykel) eller er det mig der husker helt forkert Benny ??

Nå men jeg har også skrevet til basta (det der er skrevet står i mailen til borgmesteren ) og så har jeg skrevet til hele kommunalbestyrelsen ...

Ikke at jeg forventer noget respons men jeg håber, det kan ikke være rigtigt at det er så ligegyldigt hvordan man behandler de syge borgere i Danmark , det er en helt klart fallit erklæring til både vores såkaldt velfærdssamfund men i den grad også til vores retssikkerheds samfund, de starter med at udhule sikkerheden for dem der larmer mindst og så bevæger det sig opad ....

Ja ja parnoid betragtning men hvor mange drømte for ti år siden om at man fra diskoters side kunne tage fingeraftryk af folk at andre lande kunne få lov at se fingeraftryk og dna register fra Danmark ...

For slet ikke at tale om at jeg for et stykke tid siden oplevede at blive bedt om mit cpr nummer på posthuset da jeg skulle betale nogen penge ... beskeden var .. det er terror loven... hmmm jeg har altid lært hjemmefra at et cpr nummer var noget jeg skulle holde for mig selv, faldt det i de forkerte hænder kunne jeg komme galt afsted .. og tænk hvor mange oplysninger man kan få fat i blot ved at kende en andens cpr nummer...


Nå men det var lige en helt anden debat , her kommer mailen og adresser jeg har sendt det til





Citat:
Til Karin Søjberg Holst



Ang Benny Gerhardt



Jeg har igennem lang tid nu fulgt Bennys historie igennem div medier og internet sider.



Og jeg må indrømme at jeg til at starte med tænkte , nej han overdriver ingen kommune opføre sig sådan over for et menneske der sidder i sit livs sværeste situation.



Men jeg må indrømme at efter at have læste mere og mere og læste mere og mere dokumentation fra Benny side og set hvor lidt du som borgmester kære dig om en handicappet borger i din kommune så vil min kvalme over dig som menneske ingen ende tage.



Jeg undre mig lidt og tænker mon borgerne i Gladsaxe ved hvad det er for folkevalgte de har ?



Mon de er klar over at de har folkevalgte der ignorer en bøn om hjælp fra en handicappet medborgere som på baggrund af en ulovlig udtaleser fra en lægekonsulent nu mister det hus som betyder alt for ham , og i dag går uden penge til tøj til mad og til at få oplyst de mest basale behov?



Jeg tvivler, jeg kan se på alt det korespodance der er på www.benny-g.dk at du som borgmester ikke engang viser et menneske som din kommune har kørt ud over afgrunden , den smule medmenneskelighed og respekt at svare på hans henvendelser.



Så er det at jeg som borger ikke i Gladsaxe men som borger i dette samfund gerne vil høre ind til den sag, og vil gøre dig opmærksom på at jeg og mange andre følger den sag og der er ting man undre sig over.



Hvordan kan man fra Gladsaxe kommunes side overhovdet komme på den tanke at det er ok at man ødelægger en mands liv for derefter når det viser sig at Benny har ret og i uretmæssigt har frataget ham hans hjælp , så bare sidde de kæmpe udgifter han har haft i forbindelse med det at betale for den for ham livsnødvendige hjælp i den tid kommunen har frataget ham denne.



Ville der ikke være en smule ære og moral og etik og menneskelighed i det at skynde sig at få rettet op på den fatale brøler man har lavet fra kommunes side og om ikke andet så holde Benny skadefri for ting han overhovedet ikke har nogen andel i …



Som det meget klart og tydeligt fremgår af alt det dokumentation der er i Bennys sag så er det helt klart kommunen der har gjort i nælderne her.



Først ved at have en sagsbehandler der kommer med fuldstændige rablendene beskyldninger om at han køre og går rundt i nærområdet, og derefter ved en læge konsulent der kommer med en begrundelse om at han ikke har brug for den hjælp han får "hvis" det passer hvad sagsbehandlerne siger …



Jamen herregud ved anken kom det jo tydeligt frem at det IKKE passede hvad sagsbehandleren sagde og Benny fik sin hjælp tilbage endda flere timer end han var bevilliget fra starten af.



Men hvad gør Gladsaxe kommune så , skynder de sig at rette op på deres fejl , nej det gør de ikke, de lader to og fem være lige og gnider sig i deres små grådige hænder og tænker , nå ja hvad der er sparet er tjent…



Hvad er det beløb i en kommune i et større sammenhæng ? jeg ved jo så udmærket godt at det er spare tider, men kommunen har jo immervæk hele tiden været forpligtede til at betale for den hjælp så i medmenneskelighedens navn og i etik og morals navn burde det så ikke være sådan at i holdt Benny skadefri ?



Jeg har fulgt Bennys desperate kamp, jeg har fulgt den måde han blev trådt på , jeg må indrømme at jeg mange gange har tænkt at en sag skulle høres fra flere sider, men jeg kan efterhånden som det skrider frem i hans sag , se at Gladsaxe hverken fortjener at blive hørt eller at de prøver at retfærdiggøre deres handlinger.



Så i dag da jeg så at Benny nu får lukket for varme og vand tænkte jeg nu kan det sq være nok, i vil ikke svare Benny vil i svare mig ?



Vil i fortælle mig hvordan noget sådan kan foregå i et velfærdssamfund , vil du som borgmester fortælle mig at du syntes at behandlingen er ok ?



Tja jeg får jo ideen om at du og kommunalbestyrelsen syntes det er ok , det gør jeg når jeg ser i nyhederne at en ung spastisk mand ikke kan komme til at flytte hjemmefra ,fordi Gladsaxe kommune ikke mener at han skal have den hjælp som han og hans læger mener der er behov for ..



Så man kan ane en tråd i de sager med personlig hjælpere ..



Som jeg læser det om Benny så har han altid været et godt menneske en fighter og en god samfundsborger der bare lige var så uheldig at blive kørt ned af en spritbilist , og var så uheldig at bo i Gladsaxe kommune ..



Er det den måde man fra din side som borgmester ønsker at behandle mennesker i den kommune man er folkevalgt i ?



Benny mister nu sit hus, hvad skal der så ske ?

Benny har beviseligt ikke til mad og tøj og de mest basale behov , hvad vil du foretage dig i den forbindelse ?

Benny har snart ingen varme, hvad vil du foretage dig i den forbindelse?



Hvad har man fra Gladsaxe kommunes side tænkt sig at foretage sig ?



Og til sidst , skammer du dig slet ikke ?



Jeg skammer mig over dig jeg skammer mig over Gladsaxe kommune og jeg bor der ikke engang.



Jeg håber ved gud at det lykkedes Benny og dem der hjælper ham at få råbt alle Gladsaxes borger op sådan at de inden næste kommunevalg kan få syn for hvilke folkevalgte de har.



Jeg formoder at du hver dag går i seng og retfærdiggøre dig selv og kommunen og jeres behandling af Benny, men som jeg ser det findes der ikke nogen retfærdiggørelse derfor vil jeg meget gerne høre fra dig af omkring denne sag, og jeg vil sætte denne mail på alle steder hvor jeg kan komme til det sådan at dine borger hvis velbefinde du varetager kan få syn for sagen og selv gå ind på Bennys side og læse hvordan de kan forvente at blive behandlet i det øjeblik de skulle være så uheldige at komme ud for sygdom eller ulykke.



Det kan jo trods alt ske for alle og alle bør vide at Gladsaxe IKKE behandler syge og handicappet med respekt og at de ikke engang retter op på deres egne fejl for slet ikke at tale det at give deres borgere et svar …



Med venlig hilsen

xxxx



Ps når man læser her http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm så kan man se en tendens i at Gladsaxe kommune heller går i dialog med pressen omkring Benny og har mere travlt med at retfærdiggøre sig selv end at hjælpe en borger i klemme.



Når man så samtidig kigger på tidsrummet og tingene som de skrider frem , så kan man ikke lade være med at få en ubehagelig smag i munden og tænke , er det her ikke personligt , ingen lille dum borger skal prøve at lære os noget..



Men måske det var på tide at Gladsaxe kommune tog sig sammen og lærte noget, et kursus i moral og etik kan anbefales



http://www.k10.dk/showthread.php?t=2564&page=34

PS dette er sendt til Basta



Det her drejer sig ikke om min sag men om Benny Gerhard, en invalid mand som for år tilbage fik frataget sin personlige hjælp ud fra en sagsbehandler der mente at han cyklede rundt i nær området, og en lægekonsulent som udtalte at han ikke var berettiget til den mængde personlig hjælp han fik , med det resultat at man fratog ham sin personlige hjælp som han var 100 % afhængig af, derfor måtte han låne i sit hus og bruge sin erstatning (handicappet skyldes at han var blevet kørt ned af en spritbilist) da sagen blev afgjort ved ankenævnet viste det sig naturligvis at han havde krav på den personlige hjælp og han fik den tilbage, dog var der ingen der var indstillet på at give ham kompensation for alt det han havde måtte betale selv for at kunne eksistere trods det at det var ulovligt at fratage ham hans hjælp....

Det har gjort at Benny G i dag sidder i ruin, hans hus som han har lånt penge i er nu sendt på tvangsauktion.
Han sidder og har ikke til tøj mad og de mest basale daglige behov han sidder med en gæld på over 400.000 kr og alt sammen fordi en kommune traf en forkert afgørelse.

Jeg tror at mange i det her samfund tror og mener at laver en kommune en fejl så kompensere der selvfølgelig for det når det viser sig at borgeren har ret, men sådan forholder det sig ikke ...

Jeg har fulgt Benny`s sag og er chokeret over at opelve en velfærdminister der ikke vil svare ham, en kommune som ikke vil svare ham og ikke tage ansvar, at opdage via hans sag at danske syge borgere faktisk ikke har nogen retssikkerhed (i forhold til lægekonsulenter der handler i strid med bekendtgørelser) og at de ikke har nogen mulighed for at drage nogen til ansvar, jeg er chokeret over at opdage at man lader en handicappet mand sidde og gå for lud og koldt vand og ikke tager ansvar...

Da jeg så gennem Lorry erfaret at endnu en borger var i klemme pga samme problematik besluttede jeg at skrive til jer, retssikkerheden for syge dansker er helt i bund og det bliver kun værre , og det er dybt kritisabelt at man så fra pressens side har besluttet ikke at dække dette stiller jeg mig totalt uforstående overfor , derfor har jeg nu besluttet at skrive denne besked til jer samt mail en jeg har sendt til borgmesteren i Gladsaxe og hele kommunalbestyrelsen.

Hvis i fra Basta side tvivler på min påstand omkring retssikkerheden for de syge i Danmark kan jeg kun anbefale jer at kigge ind på www.k10.dk hvor der er hundredevis af eksempler, jeg kan oplyse at vi i går var hos social markedsudvalget og fremlægge de problemer der er omkring den manglede retssikkerhed og kommunener og lægekonsulenters indflydelse på vores liv dokumenter ligger her http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...g/57/index.htm

Da vi alle kan komme ud for sygdom og ulykke mener jeg at man fra mediernes side burde interessere sig mere for denne problematik med 2000 medlemmer på K10 og med en million unikke besøg er der ikke tvivl om at det er noget der har en bred interesse , og at mange mennesker hverdag falder i store sorte huller lavet af den mangelde retssikkerhed ...

Derfor dette håb om at råbe basta op og få dem til at kigge på den kommunale behandling af syge mennesker ...
Her er adresser

[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected]
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 18:16   #340
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Godt formuleret Hejdien

Vi alle kan så kun håbe, at det bliver læst og forstået af Borgmesteren m.fl.

Håber også at Basta og Lorry vil tage dette op.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension