K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2012, 23:31   #21
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Smile

Hej MTVRV1

Det er ikke om hvor lang tid kommunen har til at træffe selve afgørelsen om førtidspension men om hvornår de skal meddele at sagen overgår til reglerne om førtidspension når man bruger paragraf 17.

Ifølge denne ankestyrelse afgørelse har de mindre ind 3 uger.

Hvis jeg forstår de regler som gælder nu og de kommende nye regler rigtigt så høre sagen under de regler som var gældende da man fik meddelelsen om at "sagen overgår til reglerne om førtidspension" ik ?

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 00:31   #22
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever;250813
[URL="https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=20860"
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=20860[/URL]
Rigtig godt link du lagde her, iamforever, tak!

Har lige tjekket hos Ankestyrelsen, om den fortsat optræder der - det gør den!
Principafgørelse P-6-07 (truffet i 2007).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 00:51   #23
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Smile

Hej Carmen

Så længe der på www.retsinformation.dk står at den er gældende så er ALT VEL for os borgere selv om man måske en dag ikke kan finde den på ankestyrelsen .

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 01:14   #24
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg har også indtil videre kun hørt noget via mail, efter at have "kimet" diverse instanser hos jobcenter og kommune ned.

"Til Thomas.

Jeg har nu fået din mail til besvarelse.

Din sag om førtidspension er påbegyndt den 30.10.2012. Og der skal træffes endelig afgørelse om pensionsberettigelse inden for 3 måneder.

Jeg kan ikke oplyse en nærmere dato på nuværende tidspunkt, men sagsbehandlingstiden på de 3 måneder vil blive overholdt.

Du vil senere få et brev med yderligere information."
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 01:17   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jo det er rigtigt forstået at sagen skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbar tilknytning til anmodningen...

Problemet er at mange kommuner ikke overholder dette....

Men så længe du har dokumentation på at du har afleveret en ansøgning om paragraf 17 på det foreliggende grundlag....så vi din sag skulle behandles efter de nuværende regler og ikke efter de nye....

Dette også selv om de ikke overholder loven.....det bliver så bare lidt mere besværligt for dig....da du skal til at klage over at de ikke har overholdt loven...nemlig den afgørelse som du selv har fundet....den ligger også mange andre steder herinde som link til Ankestyrelsen hjemmeside....

Derfor skal man skrive til dem hele tiden indtil de lader sagen overgå og man får den dato...

Så det eneste du skal sikre dig....er....at du skriver at det skal være en paragraf 17 på det foreliggende grundlag...

Hvis man ikke skriver at det skal være på det foreliggende grundlag....ja så kan de bare sige at de behandler den alm....det vi sige at de har al tid i verden til at behandler sagen...

Du kan evt være smart at lave din ansøgning i to kopier så de bare skal kvittere på den ene af dem...

Husk at få dato på den....det er jo lige som ret vigtigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 09:25   #26
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Smile

Hej Webmaster

Ja, helt rigtigt, jeg laver altid kopier for så at bede dem om at kvittere på den ene som man selvfølgelig beholder.

Ansøgningen vil da blive indgivet i dag.

Tak til alle for hjælpen.

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 09:29   #27
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Vi er en del som venter på brevet om ens sag overgå til regler om pension
man skulle jo meget gerne få brevet før den 21-12-12 eller hvornår ens kommune har lukket.

min er afleveret fra jobcenter til social service som laver den endelige indstillet til pensionsnævnet.
i nogen kommuner hedder det pensionsteam.

tænkte bare hvor lang tid der er gået for dem som har fået pension eller har fået brev om sagen er overgået til reglerne om pension.

der er tale om §18 sag
Hejsa...

Ja, vi er vist mange der bliver hastet igen. Min RP blev underskrevet fredag d. 30.nov. og igår den 5 dec fik jeg en mail kl. 21:00 fra kommunen at min sag om førtidspension er påbegyndt og jeg har til imorgen at fortælle om jeg ønsker at deltage i mødet.

Det er en meget underlig fornemmelse fra at der intet skete til alt sker på en gang....

Jeg ved at der er møde i dec, bare ikke hvad dato.... så hvis det bliver et afslag er det lige før jeg kan nå at anke inden juleferien også...smiler

Ha en dejlig torsdag
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 13:17   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så fik jeg brevet om min sag er overgået til reglerne om pension via §18
ergo er jeg under de gamle regler nu.

god weekend til alle
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 19:18   #29
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
så fik jeg brevet om min sag er overgået til reglerne om pension via §18
ergo er jeg under de gamle regler nu.

god weekend til alle
Skønt, håbet du snart får brevet med bevilgningen. Din sag har været ufattelig lang.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 19:39   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var da rart at det endelig skete...og du kan regne med at være under de gamle regler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BAN hjemsender sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 20-12-2011 15:12
Når sagen ender ved BAN Håber Alt det andet 9 01-04-2011 15:40
Trækker sagen xlars38 Alt det andet 2 04-03-2010 17:50
Hvorlang tid er en arbejdsprøvning? futtefreja Alt det andet 16 05-09-2009 20:31
Hvorlang tid går der før man indklades til møde. lifetec Alt det andet 5 04-02-2009 09:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension