K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2012, 12:31   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og adoptions forældrene skiftes såvidt jeg husker til at besøge hende, det skulle jo nødig blive en for stor belastning for dem

De sagde i nyhederne at Karen Hækkerup, Socialministeren går ind i sagen ligeledes omkring Danadopt og har skrevet herom bl.a på sin fb. profil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-11-2012 kl. 12:36.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 13:12   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men når alt så er sagt, så er det omvendt, utrolig modigt af adoptivforældrene at stå frem!
Det er utrolig vigtigt for debatten, at de netop har sået frem og bevist, at der virkelig findes forældre der aldrig skulle have haft lov til at adoptere, samt at der i den anden ende af jorden, sidder lige så ulykkelige biologiske forældre, som aldrig skulle have ladet deres børn blive adopteret - der ligger en MASSE informationer omkring hele dette scenarie omkring adoptivforældre, biologiske forældre, adpotionsbureauer mf som ikke kan formidle simpel kontakt, og sørge for hjælp til alle de involverede....som alle er dybt ulykkelige og stærkt ramt på følelserne i et spil, hvor der ikke er nogen vindere, kun tabere.

Jeg ved godt der findes masser af adoptioner som fungerer perfekt, både for de biologiske forældre, adoptivforældrene og børnene. Men fordi det køre som det skal, så ser jeg ingen nævneværdig grund til, at lade det faktum overskygge, det faktum, at der også er sager der netop ikke fungerer - det er dem der skal ses nærmere på.

Så nu hvor min harme har lagt sig siden i går, så vil jeg alligevel tildele adoptivfamilien et pluspoint for at stå frem og påpege, at der altså kan være alvorlige svipsere hele vejen rundt. Ikke kun hvad angår børnenes traumer, men i aller højeste grad også hos de forældre de kommer ud hos.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 14:39   #13
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Også chokkeret her, jeg kunne faktisk ikke lide de der forældre helt fra en start og ja især kvinden, hun virkede meget dominerende, manden var lidt bedre.
Det med middagsbordet fattede jeg også nada af. Heller ikke det med tøjet og aflastningsfamilien?

Jeg er så ikke helt sikker på om det var et helt retfærdigt billed af dem og de kan jo heller ikke have fået den rette hjælp...

Tilsidst tror jeg faktisk at moderen var kommet til et stadie af had til den stakkels pige. Og ja hvordan fanden kan det være at de kun besøger hende hver trejde uge et par timer!

Det var vist ikke kun pigen der var for gammel til at blive adopteret, det syntes jeg faktisk også adoptivfamilien var. Ikke at ældre forældre ikke kan være godt forældre, det var de her bare ikke.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 16:06   #14
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
ja os den tone som adoptiv moren fortæller pigen hun ik længere skal bo hos dem mere,det sinalere hun til pigen at det er hendes egen skyld det er noget så vidt,man kan bare se hvor meget pigen bliver ulykkelig da det går op for hende hvad der var blevet sagt..

håber virkelig de finder en lykkelig slutning på den historie,det fortjener båede de børn+de rigtige forældre som blev løjet for...
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 16:21   #15
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Jeg synes af erfaring at det er meget svært at "dømme" forældrene i den her situation. Når der bliver lavet tv optager man flere hundrede timer som bliver kogt ned til næsten ingenting for derefter at blive vinklet som instruktøren ønsker det.

Jeg er altid meget kritisk overfor tv og ved at der er flere sider af sagen end der kommer frem i dokumentaren.
Lad os også lige slå fast at den måde forældrene "opførte" sig overfor barnet var efter rådgivning fra kommunen.

Jeg synes langt mere at det er systemet end forældrene der fejler. Den adoption skulle aldrig have været gennemført af så stort et barn.

Link Fra Politiken

http://politiken.dk/indland/ECE18249...bortadopteret/

Sidst redigeret af Mr. Bean; 27-11-2012 kl. 16:24.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 18:23   #16
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Ja sikken en historie og hvor var den arme pige dog ulykkelig, jeg forstår simpelthen ikke hvordan sådanne mennesker kan blive godkendt som adoptivforældre, det burde ikke kunne forekomme.
Man får simpelthen lyst til at give den lille pige en stor krammer.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 19:45   #17
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
tror der var en højere mening med at de ikke kunne blive forældre ....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 20:03   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...det er meget bekymrende, når næstformanden i Adoption & Samfund udtaler tvivl om - i dag i P1 Debat - hvorvidt det søskendepar skal tilbage til deres biologiske forældre uden og før en længerevarende undersøgelse af, hvad der gik galt...

Både søster og bror skal hjem til deres biologiske forældre hurtigst muligt, efter min mening - hvis de skal have en chance for at blive hele mennesker igen!

De har været udsat for en traumatisk adskillelse fra deres forældre og søskende og rigeligt psykisk tortur, især pigen og især fra adoptionsmoderen, i Danmark!

Hjerteskærende - ifølge filminstruktør og forsker på Kbh.s Universitet (P1 Debat) ikke et enestående tilfælde - gør det desværre ikke mindre hjerteskærende!

Og Dan Adopt, der ikke overleverer rapporter fra adoptivforældre til de biologiske forældre, som derfor lider endnu mere end nødvendigt... jeg mangler ord for så utilstedelig svigt...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 15:57   #19
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Nogen der ved om man kan se programmet på nettet. Så det nemlig ikke.
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 17:16   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
... jeg er desværre ikke K10's bedste ørn til at linke, men mon ikke du kan finde det hos TV2 - det blev sendt i mandags kl. 20.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage sendt til BAN om ftp ....... og fleksjob. mookmik Alt det andet 5 06-05-2013 13:47
Sag sendt til BAN - aktindsigt? Mariba Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 19-04-2011 22:43
Sendt til annasen Alt det andet 8 01-12-2008 21:08
Sendt til Socialudvalget i dag lena Politik og Samfund 2 05-11-2007 08:15
Så er min sag sendt til pensionskontoret. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-10-2007 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension