K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2012, 13:38   #1
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
hjemsendt sag fra BAN

Er der nogen der kan forklare hvad det betyder for min sag at denne bliver hjemsendt til min kommune fordi ressourceprofilen er mangelfuld.

Den bliver hjemsendt fra BAN

Vil det betyde at jeg får min sdp sag åbnet igen?

/SAMP
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 15:07   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps de skal rette op på din ressourceprofil og træffe en ny afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 16:11   #3
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
OK, men Webmaster kan du evt. med lidt lovgrundlag forklare mig hvordan dette kan være??? hvilken lov hviler en hjemsendelse fra ban på ?

Skrues tiden nærmest tilbage til kommunens afgørelse når sagen hjemsendes??

fordi jeg synes det er lidt forvirrende at min sag er delt i to sager hos ban en fleksjob sag og en sdp sag???

håber du kan svare

/SAMP
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 20:26   #4
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Jeg har også lige fået hjemsendt min sag ang. Sdp-stop fra BAN d. 18. okt. Jeg har intet hørt fra kommunen, de skal træffe en ny afgørelse men jeg kan ikke finde ud af hvor lang tid de har til at behandle sagen igen.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 22:13   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Når BAN hjemsender ens sag til fornyet vurdering, så skal kommunen tage stilling til BAN´s hjemvisning og se om det vil give et fornyet beslutnings grundlag for ens sag.

F.eks kan en opdatering af rpén for Samp betyde at du evt. står tættere på en fleksvisitering eller en forlængelse af dine sygedagpenge.

Umiddelbart har jeg ikke hørt om noget lov grundlag for behandlingstid eller noget omkring en evt. hjemsendelse. Desværre oplever vi ofte at kommunerne trækker tiden med at behandle ens sag i forhold til hjemsendelsen. Derfor ryk op i jobcentrene så I kan får vurderet jeres sag på ny.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 01:14   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er faktisk ikke nogen regler på det område...

Vi har endda hørt om kommuner der ikke går igang med at behandle de sager som BAN hjemsender...

Det er jo meningen at de skal gøre det....men jeg har ikke hørt om nogen lov der siger de SKAL gøre som BAN siger...

Normalt vil en kommune jo følge det BAN siger....eller også vil de forsøge at klage over BAN´s afgørelse...

Men det mest normale er altså at BAN hjemsender.....og kommunen gør det der står i BAN´s afgørelse....

Er en ressourceprofil mangelfuld...ja så plejer de at få den i orden og så skal de se om det ændre deres første afgørelse...

Der er ej heller regler med hensyn til tidsramme....

Så de har dækket sig godt ind....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 08:05   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Når jeg får sådanne sager hjem fra BAN, tager jeg fat i kommunerne MED DET SAMME, for netop at de ikke skal have muligheden for at gå og putte sig...

Vær opmærksom på at læse afgørelsen grundigt, for BAN skriver ofte hvad de tænker der burde ske hvis sagen var lavet korrekt fra starten... Det kan man selv presse på med...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 11:28   #8
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Kan kommunen anke BAN's afgørelser?? Altså i de tilfælde når BAN har truffet endelige afgørelser?

Jeg har forsøgt at finde lovgivning omkring afgørelser som BAN træffer og det spændingsfelt der er mellem kommune og BAN, men jeg synes det er svært at finde rundt i??
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 12:24   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Samp,

Ja kommunen kan anke BAN´s afgørelse og jeg mener at hvis BAN stadig er uenig heri kan den sendes til Ankestyrelsen. Her tager man sig dog kun af sager der er principiel karakter og kan være guideline for fremtidige sager.

Du kan læse mere på BAN´s hjemmeside her: http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5850
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 12:51   #10
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Mange tak for info

Så blev jeg lidt klogere, må heller få kontaktet det jobcenter...
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjemsendt til Odsherred kommune.. Huldra Alt det andet 102 27-06-2010 21:10
anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen dorte At søge førtidspension 31 24-08-2007 09:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension