K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2006, 14:56   #1
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
På vej til en afklaring

Jeg er revalideret til pædagpg, og er også bevilliget et estra år med henblik på at få Diplonuddannelsen i Pædagogik.

Har i fire måneder været i job, men kunne ikke klatre at arbejde fuld tid, og bleg sygemeldt. Jeg vidste det godt, men jeg havde fortrængt det.

Nu har jeg så været i tre arbejdsprøvninger og skal starte i en ny i morgen ( på et reva center). Jeg søger fleksjob, men har invilliget i at blive afprøvet til & 28 og yderligere revalidering, selv om mine prøvninger klart siger at jeg højst kan arbejde fire timer om dagen. Min sygdom er tydeligt forværret siden jeg atartede på mit studie.

Med hensyn til, hvad mine omgivelser siger, kan jeg kun sige, at der er en del imellem som tydeligt lader det skinne igennem, at nu skal jeg vist til at tage mig sammen.

Jeg oplevet at mennesker spørger mig, og det gør de for at være høflige. Inden jeg hat talt i to minnutter, begyndet de at tale om noget andet. Jeg bliver så arrig, og er begyndt at sige til de mennesker jeg ved gør det på den måde, at jeg ikke har lyst at snakke om det, da jeg ved at de ikke kan forstå alt dette og at de jo heller ikke har lyst til at høre på elendigheden i længere tid.

Ja, lige netop længere tid er nødvendigt, for at jeg kan fortælle om de sidste seks års kamp for at bevare tilknytningen til arbejdmarkedet. Hvis ikke mine medmennesker har været tæt på mig og mit forløb hele vejen, er det også svært at forstå. Det jeg oplever i " systemet" lyder jo også som om det løgn, selv om jeg for det meste har mødt imødekommende og hjælpsomme sagsbehandlere på min vej, bliver deres afgørelser underkent og så skal jeg bare i en ny prøvning.

det er meget svært at bevare en facade, når man møder mennesker der vender det hvide ud af øjnene, når jeg beynder og fortælle. heldigvis er jeg kommet så langt at jeg siger fra, men må indrømme, jeg har været langt nede, på det grundlag.

Heldigvis har jeg også den glæde at have venner, der forstår mig, og ved og tror på at dette er min kamp for at bevare min tilknytning til arbejdsmarkedet. En kamp der har varet i seks år, og forhåbentlg er afsluttet og visiteret til et fleksjob. Beg ved godt kampen ikke er slut, for så skal jeg til at finde et job. KAmpen for at anekendt min " skavanker" er anerkendte, så må jeg køre videre derfra.

det er svært ikke have en identitet af den slag, som man har når man har et arbejde. det er hårdt ikke at tjene gode penge. Altså sådan tjene en løn som alle mulige andre.

Det er så vigtigt at der er en side som denne, som vi kan benytte af. Vi kan skrive sammen om vores problemer og vi kan få gode råd. Har vi ikke lyst at skrib´ve kan vi læse og drage nytte af andres erfaringer. Vi kan knytte kontakter med mennesker, der ved hvor svært det er.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2006, 22:12   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: På vej til en afklaring

hej Bea ville bare lige sige held og lykke med din arbejdsprøvning på reva og husk ...

Kun du kender dine begrænsninger, lyt til dem og lyt til din krop og sig fra...

Der er ingen grund til at det det ender ud med en §28 hvor du endnu engang går ned med flaget tag tiden til at få det gjort på den rette måde og med det rette udfald denne gang .

Vi venter spændt på at høre hvordan udfaldet på reva bliver ..

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2006, 22:40   #3
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: På vej til en afklaring

Hejsa Bea

Held og lykke med din tur på reva!! For gud skyld kæmp for at slippe for §28 ( har selv haft sådan en i en længere periode og det er en kamp hver eneste gang man skal i gang igen.... så kører det og så er man væk igen)

Kæmp for din ret vi er her til at støtte og give råd !!

Knus Borroe

PS. venter spændt på udfaldet!!
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2007, 18:44   #4
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: På vej til en afklaring

Kære alle sammen

Det er længe siden jeg har været herind, og jeg ved stadig ikke helt hvordan jeg lige havnede her lige nu.

Tak for jeres søde og velmenende råd.

Jeg kan så sige at jeg ikke får en & 28, da jeg er sendt videre i systemet for at blive visiteret til et fleksjob. Min nye tråd.

Jeg er ikke helt på det rene med, hvordan jeg finder rundt herinde. Øvelse gør mester.

Knus Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2007, 19:38   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
RE: På vej til en afklaring

hej

hvad er en § 28

venligst Mai-Britt :|
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2007, 09:25   #6
roedesonja
På vej til at lære K10
 
roedesonjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
roedesonja er ny på vejen
RE: På vej til en afklaring

Hej Bea
Ja jeg keder kun alt for godt det det du skriver, facaden der krakeler når man bliver mødt sådan - heldigvis gør min det først bagefter når jeg kommer hjem. Og heldigvis har jeg et rigtig godt bagland. Det vigtigste for mig, har været den støtte og forståelse jeg har hos min familie og venner. Desværre har jeg også mistet nogle venner - da jeg blev syg som 19årig, og de ikke lige forstod hvorfor jeg ikke kunne tage i byen torsdag-fredag-lørdag hver uge, men det har jeg lært at leve med, for så var det jo ikke mine rigtige venner.

Dengang jeg af kommunen blev krævet at der skulle ske noget, da mine sygedagpenge ikke kunne fortsætte. Fik jeg valget af min læge på Rigshospitalet: pension eller fleksjob? Jeg valgte fleksjob - min drøm har altid været, at være ligesom alle mine veninder, have et job og tjene gode penge. Og det liggger i baghovedet: har man bare et job, kan man klare det hele - og ikke blive stillet det dumme spørgsmål: og hvad laver du så? Som om alt afhænger af, om man har et job når man møder nye mennesker.

Men vi mennesker har det jo nogle gange også sådan, at det vi ikke har vil vi gerne have, og det vi har ønsker vi ikke. Måske skulle vi bare lære og livet mens vi har det. Vi ved jo aldrig hvad fremtiden bringer
roedesonja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afklaring Mølgaard Alt det andet 3 22-06-2012 11:01
afklaring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2009 13:54
job og afklaring skattepige Spørgsmål ang fleksjob 7 15-08-2008 16:57
afklaring ann Spørgsmål ang fleksjob 3 26-03-2006 21:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension