K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2008, 14:39   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Så blev jeg endelig og meget langt om længe, førtidsp

ensionist ;-)
Fik den endda med tilbagevirkende kraft fra aug. fordi de havde syltet den så længe...

Nogen der har forstand på/betaler det her SAP?
Sådan kalder kommunerne det, ellers hedder det SUPP.
Det er en supplerende Arbejdsmarkedspension for førtidspensionister, hvor kommunen betaler 2 trediedele af beløbet.
- Men så har jeg fået at vide, at det vist ikke kan betale sig allivel?
For når det så en gang udbetales, bliver der trukket 40% til SKAT.
Så er der vist også noget med, at når man er blevet pensionist, kan man få et tillæg hver måned, men hvis man har sparet sammen, så er det vistnok ikke sikkert, at man får det her tillægsbeløb.

Jeg er i tvivl, om jeg skal tilmelde mig denne ordning og ville glad, hvis nogen der har erfaringer om SAP, vil skrive og fortælle om det.

Kh. Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 14:46   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tillykke, Mella. Det var dejligt for dig.

Jeg synes, der kommer så mange love konstant, så det bliver svært at rådgive dig.

I øjeblikket er de ved at se på førtidspensionsområdet, så kommer der måske noget nyt igen.

Jeg håber, andre kan rådgive dig, men det er da utroligt, hvis det er spild af penge at indbetale til ordningen.

Det er måske "ældrechecken", du mener. Ja, det er ikke godt at vide, om det også ændres, før du bliver folkepensionist.

Men selvom de trækker 40 procent, så er der stadig 60 procent tilbage.

Måske du skulle prøve at se, om der står noget på Ældresagens hjemmeside.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 28-01-2008 kl. 14:46. Årsag: ældresagen
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 14:55   #3
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
tillykke

stort tillykke

hvordan i al verden har du fået med tilbagevirkende kraft

de har syltet min sag i 4 år, og jeg fik min pension i december, men været uden form for indtægt i de 3

med hensyn til SAP...

jeg har valgt at tage i mod tilbudet, da min dåbsattest siger det kan betale sig for mig ..

den venlige sjæl, der hjalp mig med at udfylde alle mine papir på kommunen, sagde at man skulle ligge under de 40 for at det kunne betale sig at starte indbetalinger til SAP.

håber du får en dejlig og rolig pensionisttilværelse

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 17:53   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Smile

Hej zuza og kitter og tak for Jeres svar ;-)

4 år er lang tid, kitter og jeg har været 'ude af arbejdsmarkedet i 5 år, så det har også været en laaang og meget hård process, da jeg også bor i en hård kommune.
Da min sag overgik til jobcenteret med henblik på pension, skete der i n t e t. De gad heller ikke svare min advokat, hverken skriftligt eller mundtligt.
Efter et 1/2 år sendte jeg så en mail til dem og truede med at gå til TV øst, hvis de ikke reagerede.
- Og det gjorde de så langt om længe.
Det er ikke lovligt, at lade en ansøgning ligge på den måde og derfor fik jeg den med tilbagevirkende kraft.

Ja - det er for vildt dejligt, at den endelig, endelig er gået i gennem, så man kan få et liv igen og ikke behøver at vende hver evige krone.

Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 00:48   #5
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Hej Mella,

Jeg er også for nylig blevet førtidspensionist - oven i købet med tilbagevirkende kraft, sådan at selvom førtidspensionen først blev endelig tilkendt pr. 1. december 2007, har jeg fået den med tilbagevirkende kraft fra 1. oktober 2006! Men jeg havde skriftlige beviser for, at jeg havde søgt førtidspension i juli 2006. De troede på kommunen at de bare kunne lade som ingenting, men desværre er det sådan, at man SKAL ANKE - stort set ALT.
(Tidligere i 2007 måtte jeg også true borgmesteren med at gå til medierne, inden man samlede sig på kommunen og gjorde noget ved min sag).

Desværre har jeg så boet i udlandet (England - så stadig EU) en del år (9), så derfor har jeg fået brøkpension. Selvom brøkpensionen ikke er voldsomt lille, så betyder det alligevel en del ikke at modtage fuld pension, når man hverken har opsparing eller formue.

Jeg har valgt at tilmelde mig SUPP, fordi jeg jo kun selv skal betale 33% og kommunen de andre 66%. Sådan som jeg forstår det, så er det jo sådan, at selvom der bliver trukket 40%, så har man stadig fået noget ud af det. I øvrigt fortsætter udbetalingen af SUPP jo så længe man lever.

Så det kan virkelig betale sig at leve rigtig længe -
__________________
Strikkeline

[Det er beskæmmende, at vi lever i en tid, hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.
"Albert Einstein"]
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 09:31   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej strikkeline.

Hvor GODT, at du nu endelig også har fået pension og også langt om længe med tilbagevirkende kraft
Jeg ved godt, hvor utroligt hårdt det er, når man venter så længe og kender desværre også til, at anke over både det ene og det andet...

Jeg vidste ikke, der var en regel om 'brøkpension', da ærgeligt, for det er jo ikke en fyrsteløn at være førtidspensionist, men dog laaaangt bedre og friere end 'kontanten'.
Jeg har også meldt mig til SUPP ordningen - kan stadig ikke hitte rundt i reglerne, men tror også, det er en okay ordning.

God vind derude

Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 22:00   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kitter Se meddelelser
med hensyn til SAP...

jeg har valgt at tage i mod tilbudet, da min dåbsattest siger det kan betale sig for mig ..

den venlige sjæl, der hjalp mig med at udfylde alle mine papir på kommunen, sagde at man skulle ligge under de 40 for at det kunne betale sig at starte indbetalinger til SAP.
Jeg forstår ikke der skulle være nogen fordel i forhold til en vis alder ?

Så vidt jeg kan ser er det værste som kan ske, at man har indbetalt så lidt at det udbetales på en gang med fradrag af 40%... der vil trods dette fradrag, blive udbetalt 180kr for hver 100kr man selv har indbetalt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 00:23   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg forstår ikke der skulle være nogen fordel i forhold til en vis alder ?

Så vidt jeg kan ser er det værste som kan ske, at man har indbetalt så lidt at det udbetales på en gang med fradrag af 40%... der vil trods dette fradrag, blive udbetalt 180kr for hver 100kr man selv har indbetalt.
Det blev skrevet for 5 år siden, måske er personen blevet klogere med tiden?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 00:27   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det blev skrevet for 5 år siden, måske er personen blevet klogere med tiden?
Og nu kan nye jo komme med kommentarer til emnet, nu tråden erkommet frem for dagens lys... måske nattens mulm og mørke
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 00:30   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Talt ud fra erfaring...så kan man hurtig komme til at overse de små ting som at tråden feks er 5 år gammel
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp, jeg er ved at give op. (Meget langt) Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 12-10-2012 10:54
For rask til førtidsp. for syg til sygdagpenge....hvad nu sara7 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 18-07-2012 02:01
Så blev jeg så meget klogere..... Ragdoll Accept fra vores omgivelser 14 09-04-2012 00:56
Tidshorisont på ansøgning af førtidsp.? næsebjørn At søge førtidspension 15 29-10-2010 20:03
Rabatter til førtidsP. eldorado Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 13-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension