K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2012, 23:12   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
6-ugers kursus ved sygdom???

Er der nogen, som ved, om man må deltage i 6-ugers kursus, hvis man er ledig men sygemeldt?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 23:56   #2
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Tvivler jeg på. Er du langtidssygemeldt, skal du sikkert alligevel i noget jobsøgning mv, ca 10 i ugen på den lokale Reva-anstalt.

Hvilke kursus/kurser har du tænkt dig da? Det var måske bedre at blive raskmeldt så. Kommunen kan ikke forstå du kan passe 6 ugers heldagskursus, hvis du er sygemeldt.

Her står lidt om aktivering for sygemeldte:

http://www.centerforfolkesundhed.dk/...sygemeldte.pdf

"Kommunen får refusion fra 9. – 52. uge enten 65 % ved 10 timer på job eller i aktivering ellers 35 %."


Ved ikke, hvor længe du har været sygemeldt.

Man kan godt blive fritaget fra sygdomsaktiveringen, men det kræver at man helbredsmæssigt ikke er i stand til det og det kræver lægelig vurdering at blive fritaget.
Gør ikke ud fra det er dit tilfælde, da du så ikke ville spørge efter kursus som sygemeldt.

Sidst redigeret af Pophår; 10-10-2012 kl. 00:15.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 01:16   #3
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Jeg er raskmeldt efter en lang sygdomsperiode på knapt 1 år. Jeg har haft problemer med ryggen igennem de sidste ca 4 år. Jeg har arbejdet på plejehjem de sidste mange år. Uddannet sygehjælper 1987. Senere opskolet.

Kommunen vurderede, at jeg ikke var berettiget til revalidering, og jeg blev nødt til at raskmelde mig.

Jeg har siden, jeg blev raskmeldt, søgt en del jobs, været til 3 jobsamtaler. Mit dilemma nu er, at jeg har mange smerter igen og kan ikke klare et job i sundhedssektoren. Jeg bliver nødt til at ligge ned flere gange om dagen.

Jeg er ikke sygemeldt, fordi jeg har meldt mig til et 6 kursus, som man har mulighed for, når man er ledig. Det starter snart. Jeg er " bange" for, at hvis jeg melder mig syg, har jeg måske ikke lov at starte på kurset.

Hvis jeg havde været i arbejde nu, var jeg nødt til at have sygemeldt mig.

Kurset kan måske opkvalificere mig til at arbejde indenfor en anden gren af sundhedssektoren, som er mindre fysisk belastende.

Iøvrigt anbefalede kommunen mig at søge paragraf 56. Det ved jeg så ikke lige om man kan, når man er ledig, eller om man skal have et arbejde. ???
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 01:27   #4
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Nååå, sådan. Ud fra det du skrev først, gik jeg ud fra du var sygemeldt. Melder du dig syg nu, kan du ikke deltage i kurserne.

Forstår da godt du vil ta kurser, når du har muligheden.

En § 56, er hvis du er i et ordinær job. Det betyder at ved fravær vedr. sygdom, får din arbejdsgiver refusion af sygedagpenge fra dag 1.

Du kan læse om § 56 her:

http://vidensnetvaerket.dk/ordninger...013-ved-sygdom
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
6 ugers kursus Simmer Spørgsmål ang fleksjob 2 25-12-2011 23:54
6 ugers selv valgt kursus ? c.l.e.o. Alt det andet 1 10-08-2011 14:43
6 ugers kursus viola Alt det andet 17 10-10-2009 12:52
De 6 ugers kursus Simmer Spørgsmål ang fleksjob 3 20-06-2009 22:15
ledighedsydelse og 6 ugers selvvalgt kursus Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 02-04-2009 02:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension