K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2010, 15:00   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hjælp!!!

jeg har i dag fået brev fra pensionsstyrelsen.

de skriver at min sag er udtrukket til visitations tilsyn i pensionsstyrelsen- hvad betyder dette??

det er selvfølgelig en lørdag jeg får brevet og kan ingen af dem der er listet kontakte. så jeg prøver de søde og altid hjælpsomme mennesker herinde.

mvh kandelsdorff
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 16:38   #2
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Kan ikke svare dig præcist, men for nogle år siden hvor jeg var på dagpenge blev min sag udtrukket til tilsyn af om a-kassen fulgte reglerne... jeg kunne forestille mig at det var noget af det samme du har fået brev om. Så vit jeg huske dikterer lovgivningen at man skal have besked om at "nogle" er inde og kikke i ens sag. Kan godt huske at jeg også blev noget forvirret og urolig for hvad det betød... man kan jo forestille sig alt muligt bøvl.

Tilsyn der går på kontanthjælp og starthjælp hvor der findes at kommunen ikke har fulgt reglerne, kan gøre at kommunen mister sit statstilskud... det gælder nok også for pensionsområdet.

Der er en sammenlægning af opgaverne fra abetidsmarkedsdirektoratet i gang. hvor opgaverne fordeles mellem pensionsstyrelsen og ASK, og det er lidt svært at finde oplysninger om tilsynet... hvis man vil vide noget i "utide" skal man nok feste rundt i den lovgivning med tilhørende bekendtgørelser og vejledninger som det handler om.

Prøv at tage det roligt til du kan stille spørgsmål til pensionsstyrelsen. Tror ikke det har praktisk betydning for dig
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 01:14   #3
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
ja der står i papirerne at det er for at se om kommunen har fulgt reglerne- og det vil jeg nu ikke mene når der ikke endnu efter over 11 år ikke foreligger en handleplan og en ressourseprofil )staves??) mon ikke det var på tide at de fik fingeren ud og gjorde deres job- mon ikke dette brev får dem til at få lidt fart på- men sidst jeg skrev til dem om at være venlie at fremskynde sagen- ja der fik jeg modbydelig svar tilbage. og er der nogen der spør efter korespondance- ja så har jeg alt sort på hvidt.

ja man blir sådan lidt paf når man får sådan et brev og ikke aner hvad det er der foregår.
nogen der ved hvor og om det er muligt i at få indsigt i disse persondata der veksles?
jeg kunne da godt tænke mig at se om det der står er sandt. eller om der er fejl og mangler
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 01:21   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er du på kontanthjælp?

Det kunne også være interessandt for os andre, hvad resultatet bliver, af en sådan undersøgelse, hvis du har mod på, at holde os orienteret?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 01:41   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ingen grund til panik..

Det er kun en kontrol, der udføres i kommunen. Det vil ikke berøre dig... Det er kun til info, så du ved, at nogen kigger i din sag. For det har de ret til - dem fra kontrol og tilsyn.

Det de blot skal undersøge er, om KOMMUNEN selv har arbejdet på din sag og mange andres sager på en korrekt procedure og på lovlig vis....

Og hvis det viser sig, at kommunen har lavet mange fejl i flere sager, så får kommunen eller den afdeling som har med sagerne at gøre, det at vide.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 01:56   #6
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jes jeg er på kontanthjælp. skal nok holde opdateret om hvad der sker.

hvis de nu ikke har fulgt de regler der er på netop mit område- tror i så ikke snart der begynder at ske noget?? jeg tænker på at det umuligt kan være lovligt at fastholde et menneske der er forsørger på kontanthjælp i over 11 år?? og slet ikke når alle papirer peger alvorligt i retning af pension.

kommunen forsøgte i sommers at tvinge mig ud i 37 timers arbejde om ugen på et kompetancecenter- her led mit helbred et alvorligt knæk og jeg fik det meget værre end jeg havde haft i mange år. og efter et halvt år er det stedig ikke blevet bedre. det skulle de også have at høre for. det er skuda at spille hazzard med mit liv og førlighed.

jeg kunne forstå at det kunne have økonomisk betydning for kommunen hvis de ikke har fulgt reglerne?? hvordan det?? mister de et tilskud så?? og kan det på nogen måde påvirke mig??

Sidst redigeret af Stezu; 19-12-2010 kl. 15:57. Årsag: indlæg lagt sammen skriv venligst til flere brugere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 02:14   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
jeg kunne forstå at det kunne have økonomisk betydning for kommunen hvis de ikke har fulgt reglerne?? hvordan det?? mister de et tilskud så?? og kan det på nogen måde påvirke mig??
Nej ikke dig. Kommunen kan i nogle tilfælde miste noget penge fra staten... (det oplyser Empowerment også). Men det sker sjældent, at kommunen mister tilskud..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 21:04   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
og er der nogen der spør efter korespondance- ja så har jeg alt sort på hvidt.
Du kan jo skrive et venligt brev til pensionsstyrelsen, hvori du skriver, at du har kopi af al korrespondance der er foregået mellem dig og kommunen, og at du gerne er behjælpelig hvis du kan bistå dem i belysningen af din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension