K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2008, 16:20   #1
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Fleksjob

Er der noget er ved om en kommune kan sige nej til at indgå i et nyt fleksjob man selv har fundet fordi de er ved, at undersøge om man er pensionsberettiget ? Jeg har lige selv fundet et nyt fleksjob, men kommunen vil ikke tage stilling til det før pensionssagen er afgjort. Jeg mener ikke at kunne få en pension da jeg stadig kan arbejde, og der er ingen diagnoser der taler for en førtidspension. Kommunen har også skrevet, at jeg stadig vil være berettiget til fleksjob hvis en pension ikke går igennem.

Skal man klage til kommunalbestyrelsen eller lade arbejdsgiveren tale for sagen. Jobbet skal start 2/12, og jeg blev ansat i onsdags.

Jeg modtager stadig ledighedsydelse, og har været i fleksjob før men blev uforskyldt ledig.

Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 19:35   #2
muntha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2008
Lokation: odense
Indlæg: 9
Styrke: 0
muntha er ny på vejen
flexjob

Hej lars. Når du først er bevilget flexjob kan kommunen ikke tage det fra dig igen . men hvis du bliver tildelt pension vil de nok give dig det istedet da det er billiger for kommunen med pension end flexjob. Hilsen muntha:rolleyes
muntha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 22:29   #3
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af muntha Se meddelelser
Hej lars. Når du først er bevilget flexjob kan kommunen ikke tage det fra dig igen . men hvis du bliver tildelt pension vil de nok give dig det istedet da det er billiger for kommunen med pension end flexjob. Hilsen muntha:rolleyes
Hej Muntha.

Det er billigere for kommunen at have folk i fleksjob. Ved pension får de kun 35% af staten, men i fleksjob 65% af løntilskuddet. Men hvis de sætter en på kontanthjælp er det rigtigt hvad du skriver. Det er nemlig det min kommune er ude på da de ikke mener jeg kan klare et fleksjob, og da kommunen helt sikkert ikke vil give pension er der kun kontanthjælpen tilbage.

Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 23:05   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og det er noget vrøvl.

Er man for syg til at blive selvforsørgende i et fleksjob, så hedder det pension.

Er man "midlertidigt" for syg til fleksjob, så følger man sygedagpengeloven og skal have ledighedsydelse samtidig, indtil man "raskmeldes" til at stå til rådighed for fleksjob igen.

Mangler man kvalifikationer til et fleksjob, kan man revalideres, så man nærmer sig selvforsørgelse i et fleksjob.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2008, 23:57   #5
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, og det er noget vrøvl.

Er man for syg til at blive selvforsørgende i et fleksjob, så hedder det pension.

Er man "midlertidigt" for syg til fleksjob, så følger man sygedagpengeloven og skal have ledighedsydelse samtidig, indtil man "raskmeldes" til at stå til rådighed for fleksjob igen.

Mangler man kvalifikationer til et fleksjob, kan man revalideres, så man nærmer sig selvforsørgelse i et fleksjob.

Hej Zuza,

Ja og problemet er bare, at jeg ikke er syg og godt kan gå på fleksjob.
Men det kan være fordi jeg er kommunens dårlige samvittighed efterhånden.
Nu er det fjerde gang jeg selv finder et fleksjob, og hver gang vil man ikke hjælpe med at fastholde mig i det. Det smitter måske af på jobcentrenes statistikker hvis fleksjobbere selv finder jobs og ikke jobkonsulenterne......
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 11:43   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lars Dubo Se meddelelser
Er der noget er ved om en kommune kan sige nej til at indgå i et nyt fleksjob man selv har fundet fordi de er ved, at undersøge om man er pensionsberettiget ? Jeg har lige selv fundet et nyt fleksjob, men kommunen vil ikke tage stilling til det før pensionssagen er afgjort. Jeg mener ikke at kunne få en pension da jeg stadig kan arbejde, og der er ingen diagnoser der taler for en førtidspension. Kommunen har også skrevet, at jeg stadig vil være berettiget til fleksjob hvis en pension ikke går igennem.

Skal man klage til kommunalbestyrelsen eller lade arbejdsgiveren tale for sagen. Jobbet skal start 2/12, og jeg blev ansat i onsdags.

Jeg modtager stadig ledighedsydelse, og har været i fleksjob før men blev uforskyldt ledig.

Lars

Lars jeg forstår ikke rigtigt dit spørgsmål og det gør jeg ikke fordi du skriver det med pension og så efter jeg har læst resten af tråden...

for det første at din kommune undersøger om du er berettiget til pension gør ikke at du mister din ledighedydelse hvis og så frem du ikke får tilkendt førtidspension (så de kan ikke spare noget på den konto)

for det andet, hvem har indledt den pensions ansøgning er det dig for mig lyder det som om det er dem men at du godt selv mener at du kan klare et fleksjob og da også indtil nu har bevist at du kan det ...

Og dermed forstår jeg ikke at de ikke vil hjælpe dig med at oprette et fleksjob.

Hvis jeg var dig så ville jeg sørge for at skrive til dem omkring det fleksjob , skriv at du selv har skaffet dig et fleksjob med start den 2-12-08 men har fået oplyst at de (kommunen) ikke vil gå videre eller tage stilling til dette før de har kigget på din mulighed for førtidspension.

Skriv at dit ønske ikke er førtidspension men at blive selv-forsørgende via fleksjob og at du gerne vil vide efter hvilke paragraf de er ved at undersøge ftp og hvad formålet er med det.

Sørg også for at få med i brevet at de har nægtet at hjælpe dig med at oprette et fleksjob ud fra deres egen beslutning om at undersøge ftp muligheder og at det er beklageligt at du nu ser ud til at miste et job pga dem og at du gerne vil have på skrift at de nægter at hjælpe dig med at etablere et fleksjob og ud fra hvilke love og paragraffer de gør dette,
og at du ønsker på skrift fra dem at de ikke vil hjælpe dig med oprettelse af jobbet samt en ankevejledning ...

og slut så brevet af med at skrive at du har vedlagt en aktindsigtserklæring

for mig at læse så har du brug for en sådan så du kan finde ud af hvad det er der foregår omkring dig . det lyder vanvittigt ...
  Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 14:26   #7
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Hej Hejdien

Helt rigtigt. Jeg har skrevet til kommunalbestyrelsen og bedt dem se på sagen.
Der er noget helt galt i den sag. Det er efter § 16 i lov om social pension de prøver, at få mig pensioneret, men jeg mener ikke de kan hvis jeg selv har et fleksjob på hånden, og arbejdsgiveren er også godt sure på kommunen. De tager kontakt til dem på mandag. Jeg har også skrevet til Beskæftigelsesministeriet om det og bedt om møde med borgmesteren i kommunen.

Lars

Sidst redigeret af Stezu; 29-11-2008 kl. 22:25. Årsag: citat overflødigt - da det er foregående indlæg
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension