K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2011, 17:28   #21
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Bliv her og få hjælp og støtte

Lax - din goe sild!

Du har utroligt mange skavanker, der taler FOR at du kan ende på pension, du skal bare blive hængende her, og få støtte af de paragraf-skydende amazoner, til at få din sag fokuseret, og kørt igennem Systemet hurtigst muligt.

Når du engang har fået fred til at komme til flere kræfter, via en pension, må
man tjene knap 70.000 kr.(2011-tallet) før der modregnes i pensionen, og du kan så begynde at tænke i at blive tilknyttet AM igen.

Det er ikke et job som sådan, men menneskelige relationer, feedback og livsindhold, der er vigtigt.

Når du har fået bremset den løbske SB,og kan trække vejret igen, så læs lidt her til inspiration og underholdning:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15074

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13045


Heltemedaljefabrikkken ER lukket og det er farligt at tro på, at Belønningen venter i Himlen - Hvem siger vi havner der?


Styrke til dig og projekt 'godt liv til Laxen!'


PS: det er i indlægget her på k10, at det er smart at REDIGERE de to SB-navne væk.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 17:40   #22
Lax
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Lax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Lax - din goe sild!

Du har utroligt mange skavanker, der taler FOR at du kan ende på pension, du skal bare blive hængende her, og få støtte af de paragraf-skydende amazoner, til at få din sag fokuseret, og kørt igennem Systemet hurtigst muligt.

Når du engang har fået fred til at komme til flere kræfter, via en pension, må
man tjene knap 70.000 kr.(2011-tallet) før der modregnes i pensionen, og du kan så begynde at tænke i at blive tilknyttet AM igen.

Det er ikke et job som sådan, men menneskelige relationer, feedback og livsindhold, der er vigtigt.

Når du har fået bremset den løbske SB,og kan trække vejret igen, så læs lidt her til inspiration og underholdning:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15074

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13045


Heltemedaljefabrikkken ER lukket og det er farligt at tro på, at Belønningen venter i Himlen - Hvem siger vi havner der?


Styrke til dig og projekt 'godt liv til Laxen!'


PS: det er i indlægget her på k10, at det er smart at REDIGERE de to SB-navne væk.
TAK

Jeg er lykkelig for at have fundet dette sted! DET er som himlen..

Jeg har utrolig mange skavanker, mange flere end jeg har fået nævnt men det kan også blive for uoverskueligt for alle jer der skal hjælpe mig..

Jeg har netop afsluttet en længere samtale med en herlig gut fra et privat socialrådgiver firma, han fik en hurtig gennemgang af sagen og kunne nævne flere steder, ligesom jer, hvor kommunen har handlet ulovligt..

Så nu er jeg bare endnu mere bekræftet i at jeg skal gennemføre det her!

Jeg har skrevet det ned han sagde og tilføjet det, og imorgen ringer jeg først og beder om SB's mail adresse og fortæller hende at jeg kigger forbi med en lille brev også..
Den hjælpesomme mand sagde a t jeg derefter skulle afvente SB'erens udspil.. Men at jeg under ingen omstændigheder måtte søge kontanthjælp da jeg ikke kender udfaldet af partshøringen..

Desuden skulle jeg have 8 dage fra varslingen om partshøringen til den skulle finde sted.



Ps det gik vist lige lovlig stærkt med at redigerer det tidligere indlæg, jeg havde overset de to andre steder med navne, knap så godt! Men nu er det rettet..

Sidst redigeret af Lax; 23-02-2011 kl. 18:18.
Lax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 18:19   #23
Lax
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Lax er ny på vejen
Att. xxx

LAX
Vej
Postnr
Cpr.

By den 23. februar 2011

Vedr. partshøring

Kommunen må ikke ophøre med at udbetale sygedagpenge før der er truffet en afgørelse og den er fremsendt til undertegnede. I denne skal der redegøres for opfyldelse af Retssikkerheds §§7a, hvor der skal iværksætte en ny "aktivitet" umiddelbart efter ophør af sygedagpenge. Det skal vurderes hvilken aktivitet der skal igangsættes senest 14 dage før ophør, det vil sige den 14. februar 2011.

Jeg ønsker at klage over at jeg først den 21. februar bliver ringet op, at man vil stoppe mine sygedagpenge, jeg får at vide at der vil blive afleveret et brev personligt i min postkasse i løbet af tirsdagen den 22. februar. Den 23. februar 2011 har jeg modtaget brevet og her står der at man varsler stop for udbetaling af sygedagpenge.

Jeg ønsker at klage over at jeg ikke er blevet givet en rettidig skriftlig varsel eller nogen varsel i det hele taget, (skal dette med?  som jeg ikke har modtaget). Hverken en skrivelse om at beslutningen om stop af sygedagpenge ville blive forsinket pga. der ikke er indhentet status og udtalelser i korrekt tid. Den sidste status ligger tilbage fra maj 2010. Jeg har således hverken modtaget besked om at sagen ville blive forsinket eller modtaget besked om varsling af stop inden 14 dage før stop som loven foreskriver, her henvises til Retssikkerhedsloven §§ 7a.
Jeg vil samtidig gøre opmærksom på

Retssikkerhedsloven:

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag.
Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde,
at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Derudover kan jeg ganske kort sige efter at have læst brevet fra Jer, at der er væsentlige fejl og mangler, Jeg skal derfor anmode Jer om at give mig længere tid til partshøringen finder sted. Jeg ved ikke hvordan I forestiller Jer at jeg skal kunne nå at lave en partshøring, og skrive indsigelser på så kort tid? Jeg ved nu efter en snak med en socialrådgiver at jeg har 8 dage til at forberede indsigelser til partshøringen. Samt at jeg ikke kan søge kontanthjælp før jeg kender udfaldet af partshøringen.
Her kan jeg bl.a. henlede Jeres opmærksomhed på sygedagpenge loven:


§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Jeg ønsker at gøre opmærksom på at der er brugt dele fra en knap 1 år gammel ressourceprofil, som ifølge loven ikke er gældende, da den udelukkende blev udfyldt af undertegnende selv, uden hjælp fra daværende sagsbehandler, yy. Den nuværende sagsbehandler, xxx har desuden slettet i den foreliggende ressourceprofil, og tilføjet nogle af mine egne oplysninger på de steder de passer ind. (går jeg for vidt her?) Derfor mener jeg ikke at arbejdsevnebeskrivelsesmetoden (§§ 28) er opfyldt korrekt og er ikke partshørt af mig. Jeg skal have den nyopdaterede ressourceprofil til gennemlæsning før den kan bruges ved en partshøring.

Jeg vil også gerne henlede Jeres opmærksomhed på retssikkerhedsloven §§7a

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Disse ting vil jeg naturligvis komme nærmere ind på i min partshøring, men jeg kan med min bedste vilje ikke nå både en partshøring, og et møde med kommunen om kontanthjælp inden for 2 dage, og loven foreskriver også noget helt andet.
Jeg undrer mig også over, at der allerede inden en partshøring er bestilt en tid til mig, med henblik på at søge kontanthjælp. Det vidner om at der bliver planlagt stop af sygedagpenge hvad enten min partshøring kan ændre på noget eller ej?

Jeg skal derfor anmode om en frist på 14 dage til partshøring sådan at jeg kan nå at indhente hjælp til at skrive den, og så jeg kan få gået hele min sag igennem.

Med venlig hilsen

LAX

OBS denne skrivelse bedes lagt ind i min sag



Hvad synes i???
Lax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 18:38   #24
rosamerete
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
rosamerete er ny på vejen
Smile hurtig brug for vejledning og hjælp

Hej med jer.

Jeg er ny her på siden ligesom lax.Jeg kan ikke bidrage med noget desværre, men jeg tror du er i de rigtige hænder,() jeg er ny i systemet lige bortset fra jeg har været på flexjob i 4 år og lige fyret, så nu starter jeg hos kommunen....)
Vil bare lige sige at jeg har dyb beundring for jeres engagement for jeres medmennesker, hvor er i søde florken,Heidien og maja-bel
rosamerete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 19:33   #25
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Omkring en partshøring så skal man have 8 dage til at svarer, kan desværre ikke huske hvor det står....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 21:53   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lax Se meddelelser
Så nu er jeg bare endnu mere bekræftet i at jeg skal gennemføre det her!
Selvfølgelig skal du da gennemføre det, du havde vel ikke forestillet dig, at lade kommunen tromle dig ned.

Du er godt igang med at sagsbehandle din egen sag, med hjælp fra et par garvede K10'ere, og det plejer at være det første skridt i den rigtige retning.

M.h.t. at skrive til jobcenterchefen var en pige ved skranken en gang så sød, at gøre mig opmærksom på, at hvis der ikke stod KLAGE på sådan en henvendelse, så vil den lande på sagsbehandlerens bord.

Held og lykke fremover.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 21:56   #27
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
en hurtig bemærkning:

Hvis du har generel varighed den 28. februar, så SKAL din dagpengeudbetaling stoppe fra den dag - uanset om du er partshørt, om din ressourceprofil er færdig, eller om kommunen i bund og grund bare har syltet din sag.

Der er IKKE noget at komme efter der. Dagpengelovens § 24 er fuldstændig ufravigelig på dette punkt.

Med hensyn til afgørelse efter § 27 skal du partshøres, og der skal udarbejdes en ressourceprofil, som skal danne grundlag for kommunens afgørelse om forlængelse af dagpenge.

Hvis dette ikke er sket inden kommunen træffer afgørelse om forlængelse er formodningen herefter at kommunens afgørelse - om FORLÆNGELSE - er ugyldig.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:16   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
en hurtig bemærkning:

Hvis du har generel varighed den 28. februar, så SKAL din dagpengeudbetaling stoppe fra den dag - uanset om du er partshørt, om din ressourceprofil er færdig, eller om kommunen i bund og grund bare har syltet din sag.

Der er IKKE noget at komme efter der. Dagpengelovens § 24 er fuldstændig ufravigelig på dette punkt.
Citat:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Hvor læser du henne at § 24 skulle kunne ophæve § 28
  Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:29   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
LAX;
Du skal helst aflevere skrivelse til job-center chef nede i kommunen, med besked om at den skal ses, promte!
(husk stempel og kopi til dig selv af alt, og minus telefonsnark med sagsbehandler. ellers optag samtaler).

Evt. bør du lave kopi til det byrådsmedlem der har ansvaret for området. Skriv til jobcenter chef at du har afleveret kopi af klagen til ham/hende også.

De er helt galt afmarcheret!

Hvilken dato står der i det brev du har modtaget?

Vedr deres modsatrettede argumenter for sygedagpengestop, skal du bruge mod dem selv.
Det er absulut til din fordel, da de jo således modsiger sig selv.
Spørg gerne igen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 09:18   #30
Lax
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Lax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
en hurtig bemærkning:

Hvis du har generel varighed den 28. februar, så SKAL din dagpengeudbetaling stoppe fra den dag - uanset om du er partshørt, om din ressourceprofil er færdig, eller om kommunen i bund og grund bare har syltet din sag.

Der er IKKE noget at komme efter der. Dagpengelovens § 24 er fuldstændig ufravigelig på dette punkt.

Med hensyn til afgørelse efter § 27 skal du partshøres, og der skal udarbejdes en ressourceprofil, som skal danne grundlag for kommunens afgørelse om forlængelse af dagpenge.

Hvis dette ikke er sket inden kommunen træffer afgørelse om forlængelse er formodningen herefter at kommunens afgørelse - om FORLÆNGELSE - er ugyldig.
Jeg er godt klar over at jeg ingen penge får fra d. 28, det havde jeg heller ikke regnet med. Jeg er i den situation at jeg har formået at spare et par tusinde op det sidste år således at jeg kan komme igennem næste måned. Pengene skulle godt nok slet ikke have været brugt på at leve op men på noget til min datter, men nu kan det jo ikke være anderledes.

Jeg ved slet ikke om jeg kan få udsat partshøringen imorgen, altså det er det min klage går ud på og det som loven siger, men jeg ved ikke om hun kan fastholde mødet.. Hvis hun gør, så er jeg i hvertfald IKKE forberedt!




Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
LAX;
Du skal helst aflevere skrivelse til job-center chef nede i kommunen, med besked om at den skal ses, promte!
(husk stempel og kopi til dig selv af alt, og minus telefonsnark med sagsbehandler. ellers optag samtaler).

Evt. bør du lave kopi til det byrådsmedlem der har ansvaret for området. Skriv til jobcenter chef at du har afleveret kopi af klagen til ham/hende også.

De er helt galt afmarcheret!

Hvilken dato står der i det brev du har modtaget?

Vedr deres modsatrettede argumenter for sygedagpengestop, skal du bruge mod dem selv.
Det er absulut til din fordel, da de jo således modsiger sig selv.
Spørg gerne igen.

VH Popiae
Jeg fik af vide af socialrådgiveren jeg snakkede med at klagen til SB's chef ville være lidt lige meget da det oftest er en økonom der sidder der.

Altså, jeg kommer med et brev.. Hvordan skal jeg få bevis for at netop dette brev er kommet dem i hænde..? Jeg skal bede dem stemple det og underskrive det mens jeg ser det.. Og så skulle det være nok?
Skal jeg også få stempel og underskrift på min egen kopi?
Lax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurtig hjælp THJ Alt det andet 12 21-10-2013 18:26
Ny i Sygedagpengesystemet - har brug for råd/vejledning MLT Spørgsmål ang fleksjob 43 08-12-2012 10:08
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
hurtig hjælp fra Jer Mølgaard Alt det andet 3 03-04-2011 22:40
hurtig hjælp. Mølgaard Alt det andet 2 24-09-2010 15:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension