K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2015, 09:45   #41
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Så skriv fra din egen mail (og gem dine afsendte mail) og bed om at få bekræftet at mailen er modtaget (og husk at følge op på at du VIL have det bekræftet)..

Kan godt forstå din tankegang i forhold til manglende svar og må desværre give dig ret i at der nogle steder sidder den slags kyniske medarbejdere. Bid dig fast og kæmp for din ret - støtte herfra
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 10:48   #42
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Så skriv fra din egen mail (og gem dine afsendte mail) og bed om at få bekræftet at mailen er modtaget (og husk at følge op på at du VIL have det bekræftet)..

Kan godt forstå din tankegang i forhold til manglende svar og må desværre give dig ret i at der nogle steder sidder den slags kyniske medarbejdere. Bid dig fast og kæmp for din ret - støtte herfra
- Eller overbebyrdede medarbejdere.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 11:34   #43
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Ja stampe OG overbebyrdede medarbejdere.
Men der sidder faktisk også medarbejdere rundt omkring og har fået direkte ordrer til at "sylte"/give automatisk afslag på visse ansøgninger.
Det ved jeg fordi jeg har set en sådan mail - hvor det bla blev listet op hvor mange man forventede der klagede, hvor mange af dem der klagede, der reagerede når de ikke fik svar (på klagen) og dermed hvor mange af disse sager man så var nødt til at sagsbehandle på... koldt og kynisk og fra den virkelige verden !

Der var en del medarbejdere i den afdeling der søgte væk og fik andet arbejde, og jeg ved ikke om det stadig er sådan.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 13:41   #44
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Ja stampe OG overbebyrdede medarbejdere.
Men der sidder faktisk også medarbejdere rundt omkring og har fået direkte ordrer til at "sylte"/give automatisk afslag på visse ansøgninger.
Hvis den lange sagsbehandlingstid (siden april 2015) var pga overbebyrdede medarbejdere, så ville de vil ikke selv komplicere sagerne ved at udvide dem? Min sag startede med at handle om feriepenge for hovedferie i 2014 og nu er 2012 og 2013 også blevet hevet ind i billedet af sagsbehandleren.

Den sidste rykker medførte bare mere tavshed fra min sagsbehandlers side (surprise!), så nu prøver jeg Gana's forslag og har bedt om:

* At få sagen videresendt til ankestyrelsen.
* En skriftlig bekræftelse på at dette er sket
* Fuld aktindsigt pr d.d.
* En kvittering på denne mail er modtaget

Jeg gætter nu på at intet sker, …. eller på at jeg får en kvittering med en snik-snak om at ”de beklager”.

Sidst redigeret af Hanne1973; 07-09-2015 kl. 16:35.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 15:45   #45
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Gana
Men der sidder faktisk også medarbejdere rundt omkring og har fået direkte ordrer til at "sylte"/give automatisk afslag på visse ansøgninger.
Det ved jeg fordi jeg har set en sådan mail - hvor det bla blev listet op hvor mange man forventede der klagede, hvor mange af dem der klagede, der reagerede når de ikke fik svar (på klagen) og dermed hvor mange af disse sager man så var nødt til at sagsbehandle på... koldt og kynisk og fra den virkelige verden !


Det er ikke unormalt, man laver estimater på, hvad der kan forventes også så man kan anvende personaleressourcerne optimalt.

Der står ikke noget om afvisninger efter metermål.

Kan godt forstå, personale søger væk. Der er run på de fleste steder.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 15:15   #46
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Hvor lang tid skal man vente på en aktindsigt? 7 dage? Og hvad gør man så, hvis fristen udløber og der STADIG ikke sker noget? Jeg sendte sidste rykker med ønske om aktindsigt i mandags sidste uge. (Der er altså nu gået 8 arbejdsdag inkl mandag.)

Sagen er, at jeg er blevet totalt ignoreret af min sagsbehandler siden starten af august. Jeg har sendt utallige rykkere og ønsker om kvittering for rykkerne, men intet fået. Klagen blev oprindeligt indsendt i april 2015, men kommunen har været dygtige til at trække tiden.

Jeg er godt træt af deres smøl, nogle idéer til hvad jeg skal gøre?
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 15:27   #47
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fristen er 7 arbejdsdage eller 10 dage...før man bør have sin aktindsigt....eller besked om hvornår man så får den...

Hvis du har rykket for den aktindsigt....så bør du gå højere op i systemet...

Du kan starte med lederen af afdelingen...og hvis det ikke hjælper....så kan du klage til borgmesteren...

Hvis ingenting hjælper....så kontakt ankestyrelsen her https://ast.dk/om-ankestyrelsen/kontakt-os...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 00:01   #48
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har erfaring for at det er sværere at "sylte" et fysisk brev end blot en mail, skønt det burde være nok at skrive en mail.
Første henvendelse på aktindsigt kom aldrig igennem, anden henvendelse på fysisk brev med genpart: bum, aktindsigten lå i postkassen en uge efter.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 09:36   #49
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Jeg har haft skrevet fysiske breve i starten af sagen. Men med digital post og mail til sikker-email, har man jo dokumentation for at man har sendt noget. … Eller i hvert fald mere dokumentation.

Jeg har klaget over den langsomme sagsbehandling til kommunen. Og ved I hvad de gjorde? De sendte klagen videre til Ydelse. Ih, hvor det helt sikkert vil hjælpe! Nu får de lige et par dage, så må næste skridt være at skrive til borgmesteren eller måske ombudsmanden?

Jeg er ikke specielt interesseret i aktindsigt. Jeg vil have at de behandler min oprindelige klage. For min skyld må de gerne springe aktindsigten over.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 09:01   #50
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Jeg har fået medhold.... tror jeg nok: Her er den afgørelse, jeg har modtaget:

Afgørelse
Ledighedsydelse for perioden x. marts til xx. marts 2015 på i alt xxxxx kr. er
ikke mod tilbagebetaling jf. § 12., stk. 1, nr. 17 i Bek. 812 af 27/6/2014 om
beregning af og fradrag i ledighedsydelsen samt varsling af ferie med
ledighedsydelsen.


Smuk og let formulering, ikke sandt. Og helt klar. ;-)

Der står heldigvis også et "Opkrævningen har fået oplyst at tilbagebetalingskravet er frafaldet ved
genvurderingen"

Så nu er det spændende om jeg får min penge tilbage, eller om det er en selvstændig slåskamp.

Aktindsigten har de helt ignoreret. Jeg har ikke modtaget noget, heller ikke et afslag eller en forklaring, på trods af flere rykkere.

Den sidste rykker jeg sendte, sendte jeg til Kommunens digitale post, til min sagsbehandler og til hendes chef og stillet til dem alle, så de kunne se at min sag var synlig. Jeg truede med, at hvis jeg ikke modtog et svar inden 10 dage ville jeg klage til borgmesteren. Jeg bryder mig ikke om at true – det er virkelig dårlig stil og hvor er det lavt, at det er nødvendigt.


****
”Don’t argue with idiots. They’ll drag you down to their level then beat you with experience. ”
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension