K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 07:09   #11
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
vil det sige at man godt må sige nej tak til kontanthjælp og at de allige SKAL køre videre med min udredning?
pt kommer jeg ikke videre med arbejdsprøvning skal afprøve medicin

Lægerne håber de kan finde et biologisk medicin der kan reducere udviklingen af inflammationer og som kan tage de værste smerter..

Det er stadig uvist om jeg kan finde en sådan medicin men så længe der er håb er sygdommen jo ikke stationær.Hvilket jeg er helt indforstået med.
DOG mener jeg de skulle forlænge mine sygedagpenge, da der er behandlingsmuligheder om end der altid vil være skåne hensyn. Dette vil de ikke pt, da lægerne ikke kan skrive dato for miraklet eller vil udtale sig om sandsynligheden for at vende tilbage til ordinær job.

Jeg mener jo så at det er bedre at finde et job pt på de ca 10-12 timer jeg kan holde til i ugen end at sidde på kontanthjælp da lønnen udgør det samme. Men så er det de vil stoppe sagen.

Skal til møde i dag kl 10 med en sagsbehandler i jobcenteret.Så må vi se hvad dagen bringer....
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 13:21   #12
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Du kan altid frasige dig kontanthjælp! Og det er ikke et krav at man modtager en forsørgelsesydelse for at have en aktiv sag ved jobcenteret. Hvis du ikke modtager nogen ydelse fra jobcenteret kan du holde al den ferie du vil. Du skal ikke stå til regnskab overfor nogen.

Så ja, jobcenteret skal, i fald du fortsat ønsker det, afklare din arbejdsevne selvom du ikke modtager kontanthjælp!

Jeg foreslå følgende:

1) hvis du fortsat ikke ønsker kontanthjælp skal du blot lade være med at søge kontanthjælp. Hvis du allerede har søgt og er bevilget kontanthjælp meddeler du blot ydelseskontoret at de skal stoppe udbetalingen af din kontanthjælp. Tjek lige op på at de ikke angiver ydelsesstoppet som "er gået i arbejde" men er krydset af som "andet".

2) skriv til jobcenteret at du ønsker en afklaring af din arbejdsevne.

Du har helt ret i, at det pt. ikke vil give ret megen mening med egentlig afklaring af arbejdsevnen når du skal i gang med en ny behandling. En afklaring vil jo ikke være retvisende på nuværende tidspunkt.

Synes dog du skal fastholde, at du gerne vil være i virksomhedspraktik da alle undersøgelser dokumenterer at jo længere tid man er udenfor arbejdsmarkedet des sværere at det at komme ind på arbejdsmarkedet igen. Så selvom det måske ikke har et direkte afklarende sigte så kan en virksomhedspraktik på selv få timer have en positiv indvirkning på din fremtidige arbejdsmarkedstilknytning.

Når en borger ikke modtager en ydelse, sker der nogle gange det, at der ikke er den store aktivitet i sagen fra jobcentrets side, så det kan godt være, at du skal være lidt obs. på at der sker noget i din sag.

Hvis du er medlem af en fagforening kan du med fordel inddrage dem.

Held og lykke med det hele.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 13:59   #13
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
100o tak for svaret..var i den retning jeg ledte..

jeg var i dag til møde hvor jeg blev sygemeldt på kontanthjælp

Jeg håber stadig de vælger at forlænge mine sygedagpenge

Men vælger de ikke at gøre det....
kan jeg vel i princippet vælge kontanthjælpen fra og arbejde de 10-12 timer i ugen jeg kan magte pt ?? Det vil give det samme som kontanthjælpen og give min dagligdag noget indhold.

Jeg ønsker bestemt ikke bare at gå hjemme, selv om kroppen nok vil have det fint med det...

Jeg ønsker at være i job og i flere timer end det pt er muligt. Håber det ender med en revalidering eller flexjob. Eller det bedste alm ordinært arbejde, hvis jeg kan finde den rigtige medicin..

Jeg kan bare ikke holde tanken ud, at det måske hedder kontanthjælp de næste 9-12 måneder og det tager det ca at komme igennem de forskellige behandlingsmuligheder snøft..
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 14:03   #14
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
Hvis jeg vælger kontanthjælpen fra og de om 3-5 uger alligevel vælger at forlænge den er det så også med tilbagevirkende kraft.????

Og hvis de ikke forlænger den og jeg sammen med min fagforening anker sagen og vinder den er det så også med tilbage virkende kraft (det kan jo tage lang tid i en sådan ankesag)??

Eller vil de så vælge at sige at jeg jo da jeg sagde nej tak til kontanthjælp valgte at forsørge mig selv????
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 23:28   #15
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
Kan se at der ved sygedagpengestop skal forlægge en arbejdsevne vurdering Hvad er det ??? er det den samme som ressurceprofilen som jeg selv har udfyldt eller???
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 07:15   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
NEJ!

De må ikke bare stoppe din sag... Det du skal gøre er at bede dem om at udrede din arbejdsevne, og henvise til Lov om en Aktiv Socialpolitik § 1.

Den er meget tydelig at de er FORPLIGTEDE til at gøre det... Også selvom du vælger ikke at modtage kontanthjælp...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 00:30   #17
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
hej venter på det sidste fra reumatologerne ....kommunen valgte at give afslag på forlængelsen af sygedagpengene uden de nåede at få den med i journalrapporten...Lige så snart jeg har den vil jeg anke sagen....Overvejer at henvende mig til dig..da kommune junglen og paragrafer er ved er drive mig til vanvid...
Kort fortalt har jeg takket nej til kontanthjælp
Jeg overvejer at starte på vuc for evt at viderudd mig, da jeg tror jeg ville kunne få et mindre belastende job..Tvivler dog på det nogensiden bliver fuld tid da smerterne er en ting men trætheden næsten ubærlig..
Su er bedre end kontanthjælpen (i mit tilfælde) men skyder jeg mig selv i foden??
Eller hvis jegevt med din hjælp vinder en ankesag kunne bruge den hvis jeg ikke kan holde til at viderudd mig... Føler man bliver sat i bås fordi man selv vælger at kæmpe kampen videre mod at blive selvforsørgende.... med e
Men det hele er trods alt nemmere hvis man havde en revelidering i ryggen Da jeg nu er nød til at tage studielån og det hele for at få økonomien til at hænge sammen....
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 00:54   #18
Morten123
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 26
Styrke: 12
Morten123 er ny på vejen
Lov om en Aktiv Socialpolitik § 1

Det er meget muligt man har krav på noget iflg loven, jeg er tilkendt 25% erhvervsevnetab -
Har været 52 uger på sdp, er nu havnet på kontanthjælp.

Kommunen er flintrende ligeglade med love og regler, fik beskeden om de raskmeldte mig og jeg bare skal finde et arb der ikke er ryg ell skulder belastende.

Jeg kan hverken blive arb prøvet eller andet, har 3f og forsikrings selskabet indover sagen, begge parter presser på kommunen, men de er stadig flintrende ligeglade.

Håber ikke du er i Gribskov kommune

Held og lykke med sagen
Morten123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 21:58   #19
zumbusch
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
zumbusch er ny på vejen
Utroligt at du kan sejle i din egen sø med et arbejdsevnetab på 25 procent...så må de da omskole dig eller give dig flexjob...Nej ss er ikke i den kommune men tror ikke min er bedre hmmm Kommunen kæmper med næb og kløer og er ikke selv optodate med paragraferne hmm VI ER MANGE DER KÆMPER....IMOD
zumbusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension