K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2009, 01:13   #1
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Fleksjob som hushjælp i privat hjem?

Hej igen!

Jeg har endnu et presserende spørgsmål:

Er deperat fleksjobsøgende efter flere mislykkede forsøg på fleksjobansættelse. Jeg har nu kontakt med en privat familie som vil ansætte mig som hushjælp/børnepasser. De vil tage hensyn til mine skånebehov og timer. Jobbet er ikke indenfor mit fagområde (og heller ikke det jeg er arbejdsprøvet i), men jeg har fået besked på at søge bredt, så ufaglært hushjælp går vel??? De har eget firma og vil ansætte mig som hushjælp/børnepasser.

Kender I tilfælde hvor dette er blevet godkendt som fleksjob? Og nogen forslag til hvordan man fastsætter tarif/timeløn. Kan man forlange indbetaling til pension (som jeg har fra tidligere arbejdsgiver?)?

Tak, om nogen kan hjælpe.

Vh Tino
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 09:13   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne godkendes. Med hensyn til løn og evnt. pensionsordning, er det fagforeningen der afgør det. Da jeg fik fleksjob, blev der givet besked til fagforeningen for området om min stillingsbetegnelse, mine erfaringer, alder og uddannelse, og så regnede de mindstelønnen og pensionen ud. Det kunne hverken kommunen, arbejdsgiveren eller jeg selv have indflydelse på. Selvfølgelig kan arbejdsgiveren altid give mere, men så bliver det af egen lomme.

Held og lykke med det
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsafklaring i eget hjem ladytass Alt det andet 1 08-10-2012 13:59
jeg vil gerne hjem Frue.Hansen Alt det andet 16 20-01-2010 18:34
Frisk når du går hjem fra jobbet? zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 18-01-2010 11:28
100.000 hjem mangler bad og toilet Stella Politik og Samfund 3 25-03-2008 21:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension