K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2009, 11:23   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Mistænkeliggjort og truet med stop af revalidering!

Hej.
At jobcenterne invaliderer borgerne og mistænkeliggør og truer i tlf, med stop om (revaydelse) i mit tilfælde er desværre ikke noget nyt for os at læse her på K10.
Jeg går som skrevet se link sygemeldt fra arb, prøvning)
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6351&page=2
I går var jeg i pilestræde for at få foretaget, diverse blodprøver, da min læge måske mener mit imun forsvar er helt i bund og jeg måske mangler nogle vitaminer)
Jeg ringer som aftalt til mit jobcenter og fortæller, at jeg stadigvæk er syg og med min læges henvisning om at blive undersøgt, at jeg også skal starte videre i mit psykoteraupetiske forløb på BBh, for PTDS, som er et led af min jobplan, dette magter jeg godt at passe ca, 2 gange om ugen, lige nu.
Sagsbehandleren siger , at jeg skal passe på at jeg ikke ryger på kontanthjælp, da jeg optager en arbejdsprøvningplads for en anden, jeg henviser til at jeg har ret til at være syg, ( aktivloven punkt 280, sygdom under revaldering, jeg kan være syg op til 6 mdr, står der) jeg henviser til mit psyko, forløb som også er en del af jobplan, hun siger jeg skal ringe igen om 14 dage , at min flexob sag også snart må afsluttes.
Jeg er simpelt hen så vred over denne mistænkeliggørelse, om jeg jeg ikke har det ad, h til og alligevel prøver at passe det forløb om ptds, som opstarter nu snart.
Som jeg har læst i andre råde her på k10, er det ikke ualmindeligt, at kroppen siger fra på et tidspunkt i et sagsbehandlingsforløb, jeg er blevet abejdsprøvet i 7 mdr, har været hjemløs, i denne tid, og nu endelig godt instaleret i en god lejligjed, så sagde min krop Stop, her 2 dage før jul, med småskranteri, og udtalt træthed, min læge forklarede mig at dette, har han set før, i andre sagsforløb, at hele systemet siger fra, da jeg har brugt mig selv så meget og kæmpet for en lejlihed, og passet min arb, prøvning og kæmpet nu for en flex visitation, jeg har min læge bag mig, der sagde at jobcenter, kunne anmode om en sygemelding .
Jeg går nu og frygter lidt om jeg kan blive sat på kontanthjælp, under sygdom, (jeg er bevilgiet reva til apr, 2009, ) eller om min sag måske hurtigere bliver afgjort nu og jeg ryger på kontanthjælp, jeg er jo billigere at have på kontanthjælp end reva, tænker på hvordan jeg skal takle dem i jobcenter ligenu, da jeg mener det er ulovligt hvis jeg ryger på kh, i sidste uge var jeg nærmest ligeglad om jeg mistede min reva ydelse, men trods min udtale træthed, og efter i går har jeg besluttet at kæmpe og holde på lovgivningen og mine rettigheder.
puha, nogen der måske kender reglerne bedre end jeg +
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6600

Se også link i min tråd om jobcenter.
venlig hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 13:57   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Thelma,

Du må undskylde at jeg først er blevet opmærksom på dit indlæg i dag, for det er da fuldstændig grotesk at hun truer dig med at smide dig på kontanthjælp, når de tidligere har lovet at færdigbehandle din flexsag her i januar??!!

Jeg kunne nu godt mistænke at du har ret mht. til deres forhaling af sagen skyldes at det er billigere at have dig på kontanthjælp - også efterfølgende - pga. af de sindssyge regler om ledighedsydelse til flex visiterede. OG også pga. at de uden dit vidende har forlænget din arbejdsprøvning frem til april.
Det måtte du jo selv opdage, da du fik nogle sagsakter tilsendt.
Den lugter, synes jeg

Jeg er dog usikker på hvad du er berettiget til, når du har fået din flexbevilling i hus, da du jo ikke var berettiget til det fulde dagpengebeløb, da du blev sygemeldt; men det er der sikkert andre kloge hoveder her på K10, der ved meget mere om.

Håber der er andre, som er klogere end jeg, har nogle gode råd til dig, for du er jo også i gang med behandling på Bispebjerg for PTSD som LED i din jobplan, og så kan de vel ikke bare uden videre smide dig på kontanthjælp, når man betænker at man på revaydelse har ret til at være syg i 6 mdr.

Er glad for at du tager kampen op

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 15:31   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hmmm jeg sad og var sikker på da jeg læste dit indlæg at jeg havde svaret dig i går og kunne ikke fatte hvor mit indlæg blev af he he ...

ved godt at hjernen står stille i disse dage men var sq da sikker, så var lige inde og undersøge min egen statistik og kunne se at det ikke var dig men frhansen jeg havde svaret prøv at læs hendes tråd her og se om i ikke har et par paralleler det kunne se sådan ud ...
http://www.k10.dk/showthread.php?p=4...ed=1#post47423

Nå men jeg syntes som Hyanna at det er grotesk det hun har gang i og derfor ville jeg med det samme skrive til hende hvis jeg var dig (du kan være sikker på at hun ikke har skrevet det ned selv )

Jeg ville hvis jeg var dig skrive noget i stil med...

Og samtidig kan jeg oplyse dig om at de ikke kan stoppe din revalidering fordi du er syg , så skal der findes ud af noget andet...

Men det at du ringede til dit jobcenter får mig til at tænke på om du har snakket med jobkonsulent eller sagsbehandler ...

er det jobkonsulent så syntes jeg alligevel at du skal sende et brev til vedkommen (noget i stil med udkast sådan at hun ikke senere kan løbe fra sine udtaleser) og så samtidig sende en kopi til sagsbehandler ... det er en rigtig grim ting når de prøver at skræmme folk til at blive raske ...

Citat:
I henhold til vores telefon samtale den (skriv dato)

Du oplyste mig under denne samtale om at jeg skulle passe på at jeg ikke blev sat på kontanthjælp da jeg var sygemeldt og du mente at jeg dermed optager en arbejdsprøvningsted, som jeg også sagde til dig i telefonen så er det sådan at jeg ved at jeg har ret til at være sygemeldt ifølge aktivloven punkt 280, sygdom under revalidering, jeg kan være syg op til 6 mdr, står der.

Nu er det sådan at netop pga min sygdom har jeg meget svært ved at takle sådanne ting og kommentar som disse, derfor vil jeg gerne have at du gengiver disse udtaler som du kom med i telefonen samt hvor i loven der står at hvis man bliver sygemeldt under revalidering så kan man komme på kontanthjælp fordi man optager en arbejds prøvningplads.

Jeg vil have at du notere dig at du både gør mig ked af det forvirret og ikke mindst gal når du på den måde mistænkeliggøre mig som du gør i en sådan samtale jeg syntes at det er ganske utilbørlig og vil derfor have det på skrift så jeg kan gå videre med det hvis der skulle ske noget.

Jeg har en handleplan som også indeholder psykoterapeutisk forløb på BBh, for PTDS og dette agter jeg at følge to gange om ugen som aftalt, men da jeg lige nu er slidt ned til sokkeholderne har været i arbejds prøvning i 7 mdr mens jeg har været boligløs og hver dag har en kamp for at holde mig på benene så syntes jeg at det er lige i overkanten at jeg oven i alt dette og sygdom skal ligge søvnløs over sådan en bemærkning fra dig om at jeg kan risikere at komme på kontanthjælp.

En ting kan jeg dog give dig ret i og det er at der skal til at ske noget mht fleksjob bevilling .

Jeg ser frem til en skriftlig udlægning af vores samtale med div paragraffer og love
  Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 15:57   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
§ 9. Kommunen skal give tilbud om forbedring af arbejdsevnen, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen kan forbedres.
§ 10. Kommunen skal visitere en person til fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er varigt begrænset, og at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.

Jeg får revaliderings ydelse, derved har I accepteret at jeg ikke er i stand til at varetage et job på normale vilkår og skal derfor give mig tilbud ud fra dette. Kun hvis i vurdere at jeg kan arbejde under almindelige vilkår skal jeg overflyttes til ordinær beskæftigelse og tilmeldes AF. Dette stykke har jeg selv skrevet
*”Hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at varetage et arbejde på det ordinære arbejdsmarked, herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, så skal borgeren henvises til ordinær beskæftigelse og tilmeldes AF. Hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejds på det ordinære arbejdsmarked, men at arbejdsevnen kan forbedres, skal sagsbehandleren give borgeren tilbud om aktiviteter, der kan forbedre arbejdsevnen. Hvis det vurderes, at arbejdsevnen ikke kan forbedres, og den ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår, herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen er tilstrækkelig til et fleksjob, skal sagsbehandleren give tilbud om et fleksjob. ”*
(kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29554 Vejledning til bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling
og vurdering af arbejdsevne)
Yder mere skal du vide, at hvis du er blevet syg på noget andet end det du startede reva på, har du ret til at komme på sygedagpenge, har jeg forstået det korrekt, har du oven i ret til at starte på det beløb (%-messigt) du fik før reva, dvs fik du fuld, skal du have fuld sats igen, lige gyldigt hvor få/mange timer du har haft... dog kan jeg huske forkert eller have misforstået (har desværre ikke tid til at lede §§ i dag, men spark til mig i morgen, hvis du gerne vil jeg leder efter det) Fordelen ved det er at det hele bare begynder forfra, og ikke mindst at.
Det er pga den §§ at jeg stadig får reva-ydelse selv om at det er år siden jeg har haft en plan liggende, det er hamrende ulovligt, men kommunalbestyrelsen vil hellere jeg får reva ulovligt end at jeg skulle starte for fra.
*ss* Den har de også forsøgt her... du følger ikke din plan bla bla bla (her kom det sig i 1. omgang så af at udd´en lukkede, mens jeg var på barsel, hvilket jo ikke var min skyld) ja ja **** jer, sagde jeg og klagede til borgmesteren, og fik et dejligt brev ud af det, hvor der står at jeg skal blive på reva til der er fundet en fornuftig løsning... det brev har sagsbehandlerene bare glemt, de truer i et væk, men jeg er holdt op med at tage dem alvorligt, jeg har sikkerhed
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 16:38   #5
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
mange tak

Hej
Mange tak for jeres svar til mig, jeg vil nærlæse jeres svar her i week-enden, og lave et brev ud fra hvad i skriver til mig, jeg vil på mandag tage i sr, bistand tale med en soc, rådgiver inden jeg aflevere det i jobcenter Nyrupsgade, yderligere vil jeg vise og kopiere mine to breve fra vistitations samtaler på BBh, og vedlægge, til flexteamet som jeg tilhører nu, Heidien, det var en sagsbehandler , fra flexteamet og afklaring hedder det, der sagde jeg kunne miste min ydelse....når jeg jo optog en plads for en anden,
jeg er så glad for at i svarede mig, og skal nok vende tilbage , med udfaldet.
Mange hilsner Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 00:06   #6
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Fået vejledning.

Hej.

jeg har fulgt jeres råd været i SR, bistand, det er lovligt at være sygemeldt under revalidering, og der kan indhentes lægerklæring fra min læge-----DOG sagde sagde SR BISTAND til mig at det er af H::::: til lige pt, jobcentrene begår ulovlighder og gør hvad der passer dem, altså sætter borgere forkert på KH, dette ved vi jo her på K10, Jeg er under § 29 i aktivloven og får revalidering og afventer om jeg bliver godkendt til flex,

Jeg har under hele mit sagsforløb har meget tlf, kontakt med et andet pragtfuldt medlem her på k10-nemlig Hyanna og Viper, de har også vejledt mig om at kontakte SR, bistand, hvis min reva ydelse så lige pludselig bliver frataget mig agter jeg at tage til borgerrådgivningen, og derfra klage.
Hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 22:00   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, Thelma og jeg har talt om, der kan være forskel på hvordan reglerne er for fravær pga. sygdom under de forskellige arbejdsprøvninger/revaliderings - §§ ?

Jeg fik f.eks. 'tilbudt' en virksomhedspraktik på 1 år jfr. LAB §42, som daværende sagsbehandler (dec. 2006) kaldte en kombineret revalidering og arbejdsprøvning, da jeg havde været sygemeldt i 2 år.

Måtte så stoppe efter 6 mdr. pga. kraftig forværring af sygdom, hvorfor jeg blev smidt tilbage på sygedagpenge efter 1 måned.

Jeg har læst at Nøvsen (Neurosmølf) i en anden tråd har svaret at man har ret til at være syg i 6 mdr. på en revalidering.

Så nu er Thelma og jeg temmelig usikre på, hvad regler der egentlig gælder hvor, for jeg kan ikke finde noget om det, selvom jeg har prøvet.

Er der nogle af jer der kan hjælpe?

På forhånd tak fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 22:12   #8
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hejsa
Her er ihvertfald et svar : http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...ar.asp?id=1601

Set i svaret der
Citat:
Man bevarer dog sin revalideringsydelse under kortere afbrydelser, og i vejledningen til Aktivloven står der i punkt 280, at man bevarer sin revalideringsydelse under sygdom i indtil 6 måneder.
Læg mærke til informationen som nævnt i citatet også må være at finde i aktivloven med tilhørende vejledninger

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 22:42   #9
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Tusinde tak, Nøvsen, så vil jeg gennemtravle den lov, når jeg får 'hoved' til det

Nej, hvor er det et pragtfuldt avatar du der har skaffet dig ... Den minder mig sq helt om 'den bestøvlede kat' i SHREK 2 og 3

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 12:46   #10
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej IGEN LIDT HJÆLP SØGES HVIS mULIGT !

HEJ
Jeg søger lidt hjælp igen hos jer, min sit, lige nu er.
Jeg får revalidering indtil 1-5-09, jeg går sygemeldt fra mit praktiksted,

Min behandling for ptds er startet nu på BBh, og skal vare 20 uger --altså juli 2009.
Jeg går samtidig og venter på om jeg bliver flexjob visiteret, alle papier er iorden .
Den behandling er 2 gange om ugen og man er deltidssygemeldt, hvis man arbejder, sagde de til mig.
Jeg går nu og tænker hvad sker der for mit vedkommende, hvis jeg bliver flxvisiteret under min behandling, vil jeg være sygemeldt eller skal jeg på ledighedsydelse, og samtidig passe min behandling som jo er en del af min jobplan, eller er der måske mulighed for at søge om revaforlængelse indtil min behandling er slut.
jeg er ligesom havnet i et hul , ang, mit forsørgelses grundlag under min behandling, nogen der kender loven om min muligheder .

Venlig hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af revalidering og hvad så? Phtls Alt det andet 4 27-02-2013 22:08
Stop af revalidering?? joseemma Alt det andet 10 12-08-2011 14:05
Stop af revalidering? Haugaard Alt det andet 18 29-04-2011 12:09
Truet med min ledighedsydelse Tullee Spørgsmål ang fleksjob 19 06-04-2010 10:06
Fleksjob truet igen. Stella Politik og Samfund 20 18-02-2009 12:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension